کد خبر: 840390
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
واكنش پرسپوليسي‌ها به شرط كرش براي عذرخواهي برانكو و دعوت دوباره ملي‌پوشان اين تيم
سرمربي تيم ملي فوتبال خواستار عذرخواهي رسمي برانکو ايوانکوويچ شده است. با اينکه گفته مي‌شد کارلوس کرش اختلافاتش با سرمربي پرسپوليس را فراموش کرده و قصد شعله‌ور کردن اختلافات گذشته را ندارد...
شيوا نوروزي
سرمربي تيم ملي فوتبال خواستار عذرخواهي رسمي برانکو ايوانکوويچ شده است. با اينکه گفته مي‌شد کارلوس کرش اختلافاتش با سرمربي پرسپوليس را فراموش کرده و قصد شعله‌ور کردن اختلافات گذشته را ندارد، اما به نظر مي‌رسد موضوع دعوت نشدن بازيکنان قرمزپوش به تيم ملي کاملاً جدي است و کرش قصد پايان دادن به حواشي را ندارد. عذرخواهي رسمي برانکو اولين و آخرين راه‌حلي است که کرش براي حضور مجدد بازيکنان پرسپوليس در ترکيب تيم ملي خواستار آن شده است.

انتقاد سرمربي پرسپوليس از اردوي برگزار شده در دبي و تعطيلي ليگ برتر کار دست ملي‌پوشان اين تيم داده است. از يک‌سو سرخپوشان ملي‌پوش اميدوار به پوشيدن مجدد پيراهن ملي بودند و از سوي ديگر هواداران انتظار داشتند با توجه به عملکرد پرسپوليس و تداوم صدرنشيني‌اش بازيکنان بيشتري از اين تيم به تيم ملي راه يابند، اما درگيري لفظي برانکو و کرش کار دست پرسپوليسي‌ها داده و اينگونه که از گوشه و کنار شنيده شده مرد پرتغالي براي نشان دادن قدرتش در ليست جديد تيم ملي دور بازيکنان پرسپوليس خط قرمز کشيده است. در حالي که کارشناسان به عملکرد خوب ملي‌پوشان پرسپوليسي در بازي‌هاي اخير اذعان دارند و خط خوردن اجباري آنها در بازي‌هاي پيش‌رو تيم ملي را با مشکلاتي مواجه خواهد کرد.
  
8 نفر معطل عذرخواهي
هشت ملي‌پوش پرسپوليس نگران آينده خود در تيم ملي هستند. تيم ملي کشورمان در نخستين روزهاي سال نو دو بازي حساس با چين و قطر در انتخابي جام جهاني در پيش دارد. با اين حال هنوز تکليف بازيکنان پرسپوليس و حضور يا عدم حضورشان در ليست جديد تيم ملي معلوم نيست. به ويژه اينکه فدراسيون از شاگردان برانکو براي حضور در اردوي قطر مدارک نخواسته و اين يعني کرش تصميم قطعي‌اش را گرفته و وساطت اطرافيان نيز تأثيري در اين ماجرا ندارد. نکته جالب اينکه برانکو ايوانکوويچ همين چند وقت پيش براي آنکه حسن‌نيتش را نشان دهد براي تيم ملي آرزوي موفقيت کرد و تمام سعي‌اش را به کار گرفت تا بلکه غائله او و کرش ختم به خير شود، ولي کرش همچون گذشته به اين راحتي دست‌بردار نيست و اين‌بار هم خشم او گريبان ملي‌پوشان پرسپوليس را گرفته است.
  
چرا برانکو عذرخواهي کند؟
عضو هيئت مديره پرسپوليس درخواست کرش از برانکو را غيرمنطقي و غيرقابل قبول توصيف کرد. در حالي که تنش بين سرمربيان تيم ملي و پرسپوليس هنوز ختم به خير نشده محمدرضا زادمهر نسبت به درخواست کرش واکنش نشان داد. زادمهر با تأکيد بر اينکه تيم ملي متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: «تيم ملي مال مردم است و به شخص خاصي تعلق ندارد که بگوييم براي نفع شخصي يا دعواي شخصي بازيکني دعوت نشود. پرسپوليس هم 40 ميليون طرفدار دارد و همان طرفداران در وهله اول تيم ملي کشورشان را دوست دارند.» زادمهر از بين رفتن تمرکز سرخپوشان و نگراني ملي‌پوشان اين تيم از آينده خود در تيم ملي را ثمره رفتار کرش خواند: «صحبت‌هاي اينچنيني تمرکز بازيکنان ما را در اين برهه حساس که در ليگ قهرمانان بازي داريم برهم مي‌زند. آقاي كرش بايد حرفه‌اي‌تر فکر کند و اين انتظار ما از ايشان است. پرسپوليس در صدر جدول قرار دارد و درهاي تيم ملي بايد به روي آماده‌ترين‌ها باز باشد، حالا چه از ليگ دسته سوم و دوم باشد و چه از ليگ برتر.» عضو هيئت مديره پرسپوليس از رئيس فدراسيون فوتبال خواست تا هرچه سريع‌تر اين مسئله را پيگيري کند: «از تاج مي‌خواهيم که به اين موضوع ورود کند و اجازه ندهد با دست خودمان تيم ملي کشورمان را تضعيف کنيم. تيم ملي نبايد اسير مباحث شخصي شود. اينجا منافع ملي مطرح است نه اختلافات دو مربي خارجي. مسئله که شخصي نيست. اصلاً مگر چه اتفاقي افتاده که آقاي برانکو عذرخواهي کند؟ گاهي آدم براي منافع ملي هر کاري که لازم باشد مي‌کند، اما از اين صحبت‌ها مباحث شخصي برداشت مي‌شود  ارزش تيم ملي کشور بالاتر از اين حرف‌ها است.»
  
ملعبه کرش
رئيس هيئت مديره پرسپوليس هم واکنش سرمربي تيم ملي به انتقاد برانکو ايوانکوويچ را غيرحرفه‌اي ناميد. جعفر کاشاني نيز ابراز اميدواري کرده با درايت فدراسيون فوتبال هرچه سريع‌تر براي چالش به وجود آمده چاره‌انديشي کند و اجازه ندهند حق بازيکنان ملي‌پوش صدرنشين ليگ برتر ضايع شود: «مطمئن هستم تيم ملي بهترين نفرات را دعوت خواهد کرد. پرسپوليس هشت بازيکن دارد که شايسته حضور در تيم ملي هستند. اگر استقلال و پرسپوليس قوي باشند تيم ملي جذابيت بيشتري پيدا مي‌کند. فدراسيون فوتبال با درايت آقاي تاج اين مشکلات را حل مي‌کند و تيم ملي ملعبه کسي نمي‌شود.»
 
نقش فدراسيون
مهدي تاج اين بار هم در مواجه با چالش‌هاي پيش‌رو تيم ملي ترجيح مي‌دهد سکوت کند تا بلکه از طريق مذاکره و جلسه موفق به جلب رضايت سرمربي تيم ملي شود. اين اولين باري نيست که کارلوس کرش تصميم به انجام کاري گرفته و همه مي‌دانند در انجام آن به شدت مصر است. منتها اين‌بار پاي منافع تيم ملي در ميان است؛ دو بازي حساس با قطر و چين مي‌تواند تأثير زيادي در سرنوشت ما براي صعود يا عدم صعود به جام جهاني 2018 داشته باشد. به همين دليل است که با هيچ منطقي نمي‌توان خط زدن بازيکنان پرسپوليس از ليست تيم ملي را توجيه کرد. گفته مي‌شود رئيس فدراسيون اين روزها جدي‌تر از قبل تلاش مي‌کند تا براي يک‌بار هم که شده تصميم سرمربي پرتغالي را تغيير دهد. اگرچه تجربه نشان داده که رسيدن به اين هدف تقريباً غيرممکن است، اما انتظار مي‌رود تاج اين‌بار مقابل خواسته غيرمنطقي سرمربي تيم ملي کوتاه نيايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار