کد خبر: 840374
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
رئيس‌جمهور:
رئيس‌جمهور در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري مدعي شد ‌دولت به قول‌هاي خود كه امسال به مردم داده عمل كرده و شرمنده آنها نشده است.
به گزارش فارس، حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در همايش سراسري مجريان برگزاري انتخابات 96 كه در وزارت كشور برگزار شد، طي سخناني ضمن تشكر از كساني كه طي هفته‌هاي اخير و پس از سيل به ياري مردم رفتند، اظهار داشت: برخي حوادث هم ما داشتيم در برخي استان‌ها و مشكلاتي كه با آن مواجهيم به عنوان نمونه مسئله محيط زيست و ريزگردها كه به تبع آن مشكلاتي كه به همراه دارد كه هم مردم ما مردم فهيم و صبور و قدردان هستند و هم مسئولان ما خستگي‌ناپذير، پرتلاش و مشكلات را يكي پس از ديگري حل كرده‌اند و حل خواهند كرد، البته بنده دو روز قبل در اهواز هم تأكيد كردم كه مشكلاتي كه در طول 40 يا 50 سال گذشته به تدريج به وجود آمده ظرف يكي، دو سال حل و فصل نخواهد شد. وي ادامه داد: امسال مردم غم و غصه  فراوانی را به واسطه حوادثی مانند تصادف قطار، پلاسکو و بلایای طبیعی متحمل شدند و امیدواریم در ایام نوروز، مردم هم نشاط و روحیه جدیدی پیدا کنند. وی افزود: بگذاريم مردم هم لبخند بزنند و در هر چيزي مداخله نكنيم و بگذاريم همه در كنار هم باشند و جبران آن غم‌ها و غصه‌ها بشود و مردم با نشاط وارد سال جديد بشوند.
 
شكاف بين مردم امنيت را از بين مي‌برد
رئيس‌جمهور سپس به موضوع امنيت پرداخت و ادامه داد: اگر 10 برابر اين ما نيروي امنيتي و نظامي درست كنيم و سلاحمان 100 برابر شود خداي ناكرده در ميان مردم ما شكاف و اختلاف بين اقوام و مذاهب باشد، شكاف‌ها تشديد و اعتمادها از بين برود، امنيت هم نخواهد بود، مگر در امريكا و اروپا آن همه ابزار امنيتي نيست؟
وي بيان كرد: سرمايه اجتماعي بزرگ‌ترين سرمايه ماست، در بخش سياسي و قدرت سياسي و سياست داخلي و خارجي و مجموعه قدرت سياسي اتكاي‌مان به سرمايه اجتماعي و اعتماد است، برخي نمي‌دانند براي اينكه از دولت انتقاد كنند كل اعتماد عمومي را زير سؤال مي‌برند، اين خيانت به كشور و نظام است.
روحاني تصريح كرد: انتقاد براي راه‌حل نشان دادن خوب است و براي رفع نقص‌ها، نصيحت و دلسوزي نه تنها خوب بلكه لازم و ضروري است اما نگذاريم كينه و اختلاف ايجاد شود. اينكه در ذهن آدم بيايد براي اينكه ما پيروز شويم آن يكي جناح اصلاً نباشد، مگر مي‌شود؟
  
به وعده‌هاي خود عمل كرديم
وي سپس در خصوص اقتصاد مقاومتي گفت: رهبر معظم انقلاب روي اين اصل يعني سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تأكيد فراوان داشتند و تأكيد ايشان بر اين مبناست كه مسئله اقتصاد مقاومتي امروز يك ضرورت است، اقتصاد هميشه مهم بوده و اكنون هم مهم است، دشمن هم كه ديديد در اين ايام تحريم و فشار را عمدتاً روي بخش اقتصاد گذاشت و خواست مردم را با فشارهاي اقتصادي به زانو دربياورد، لذا امسال از فروردين كه تا امروز سپري شد بنده خوشحالم كه خدمت ملت بزرگوار و عزيز ايران اعلام كنم دولت به قول‌هايي كه به مردم از اول سال يا پايان سال گذشته داده، عمل كرد و خدا را شكرگزاريم كه خداوند به ما توفيق داد در برابر مردم شرمنده نشويم.

رئيس‌جمهور افزود: در ايام عيد 95 گفتم كه ما براي رشد اقتصادي 5 درصد براي سال جاري برنامه‌ريزي كرده‌ايم، برخي دوستان نزديك به بنده انتقاد كردند و گفتند چرا شما قول 5 درصد را داديد زيرا خيلي كار سختي است و بعد از آن همه سختي‌ها و مشكلات 94 و وضعيت نفت چرا اسم 5 درصد برديد و كلاً مي‌گفتيد رشد خواهيم داشت كه بنده گفتم محاسبات اوليه ما نشان مي‌دهد 5 درصد رشد خواهيم داشت كه ما هم به مردم وعده داديم و از خدا هم مي‌خواهيم كه به ما توفيق دهد و به آن برسيم كه الحمدلله كه اكنون كم‌كم به پايان سال نزديك مي‌شويم مي‌توانيم به خدمت ملت ايران عزيز عرض كنيم كه آن برنامه‌ريزي براي رشد 5 درصد ان‌شاءالله در مجموع سال بالاي 6 درصد خواهد بود. وي تأكيد كرد: همچنين ما به مردم قول داديم كه در سال 95 تورم را تك‌رقمي خواهيم كرد، البته برنامه ما اين بود و فكر مي‌كرديم در نيمه دوم سال تورم تك‌رقمي شود اما الحمدلله ما شرمنده نشديم و از خرداد ماه تورم پس از ساليان دراز تك‌رقمي شد و امروز بايد همه تلاش خودمان را انجام دهيم كه اين تورم تك‌رقمي پايدار بماند و به دو رقمي بازنگردد و اين برنامه‌ريزي، كار و تلاش مي‌خواهد و ان‌شاءالله اين راه را ادامه خواهيم داد.
وي ادامه داد: برخي فكر مي‌كنند كه فقط بايد مشت را گره كرد و فقط داد زد. گاهي وقت‌ها هم شعار هم بايد داد و مشت هم بايد گره كرد، به جايش و فرياد هم بايد زد، درست است اما همه‌اش كه نمي‌شود با مشت، پس خداوند براي چه به ما عقل داده است؟ بحمدالله پيشرفت خوبي در حمل‌ونقل و ناوگان هوايي و دريايي، ريلي و جاده‌اي داشته‌ايم.
 
برجام كار بزرگي بود
رئيس‌جمهور با اشاره به موضوع برجام، گفت: برجام كار بسيار بزرگي بود، برخي فكر مي‌كردند كه ما وقتي با دنيا پاي ميز مذاكره نشستيم ديگر پيشرفت هسته‌اي ما حتماً متوقف مي‌شود يا لااقل كند مي‌شود. افتخار ما اين است كه بعد از برجام توانستيم سانتريفيوژ IR8 را كه 20 برابر سانتريفيوژهاي نسل گذشته به ما محصول مي‌دهد در اين دولت تكميل و نهايي كنيم و اكنون گاز به آن تزريق شده و كار مي‌كند.
روحاني تأكيد كرد: ما در امور هسته‌اي و فناوري هسته‌اي به تجارت جهاني رسيده‌ايم و با دنيا داريم معامله مي‌كنيم و جنس مي‌فروشيم و مي‌خريم. آن چيزي كه براي ما از ديد سازمان ملل گناه كبيره بود و مي‌گفتند اين جرم است و غني‌سازي در ايران ممنوع است و نبايد بشود، امروز مواد غني شده از ما مي‌خرند و كيك زرد به ما مي‌دهند و آب سنگين كه قبلاً مي‌گفتند شما حق نداريد الان ما توليد مي‌كنيم و محموله اول آب سنگين را هم به امريكا فروختيم و محموله دومش را به روسيه فروختيم. قطعنامه‌هاي الزامي، فصل هفتي شوراي امنيت سازمان ملل را بدون اينكه ما يك لحظه آن را اجرا و عمل كنيم حتي براي يك ساعت و يك روز براي اولين بار در تاريخ سياسي جهان لغو كرديم.
  
منتقدان برجام در کنار اسرائیل و تندروهای امریکایی!
وي ادامه داد: شما اهل مطالعه و تاريخ و سياست هستيد، هيچ كشوري نبوده كه او را به فصل هفت منشور سازمان ملل بكشانند و قطعنامه فصل هفتي عليه او تصويب كنند مگر آنكه يا آن نظام را سرنگون كردند يا جنگ را بر او تحميل كردند. اگر نمونه ديگري داريد بگوييد. ما كشوري هستيم كه اين قطعنامه را به دست همان ‌افراد كه برخي فكر مي‌كردند يك منقلي اينجا وجود دارد و قطعنامه‌اي است كه آن را در اين منقل مي‌اندازيم و بعد آتش مي‌گيرد. قطعنامه بايد توسط همان نهاد و ارگاني كه تصويب شده به دست خود او لغو شود و ما اين كار را در سياست انجام داديم.
روحاني ادامه داد: آنهايي كه با برجام خيلي بد هستند مانند اسرائيل و تندروهاي امريكا، آنها هم اشكالشان اين است كه مي‌گويند در برجام سرشان كلاه رفته و تأكيد دارند كه ايران در اين مذاكرات سر طرف مقابل كلاه گذاشته كه البته اين حرف هم نادرست است. ما از اول گفته بوديم كه اين توافق برد - برد است و آن را هم ادامه مي‌دهيم.
 
طعنه روحانی به شورای نگهبان!
روحانی در ادامه به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: در پايان سال گذشته انتخابات خوبي با حضور پرشكوه مردم و در دو مرحله برگزار شد. مردم، جناح‌ها و احزاب در آن انتخابات، انصافاًً خيلي خوب صبر و تحمل كردند. يك جناح در آن انتخابات ديد كه هر چه پيشنهاد داده بود (نامزدي برايش نمانده) نيست. آنها (نامزدهاي خود را) در قالب سه رديف مطرح كرده بودند، اما در بعضي حوزه‌هاي انتخابيه، شما بهتر خبر داريد كه تبليغ از يك كانديدا توسط يك جناح، تقريباً 48 ساعت قبل از ساعت انتخابات آغاز شد چراكه اين احزاب عملاً كسي را ديگر نداشتند و رفتند در ميان كساني كه باقي مانده بودند يكي را پيدا كردند، با او صحبت نمودند و به مردم معرفي كردند و مردم انصافاًً چه هوشياري از خود نشان دادند. وي گفت: ملت وقتي يك تصميمي بگيرد و همه به صحنه بيايند كار را پيش مي‌برند، گاهي اوقات شرايط سخت و گاهي اوقات راحت است يا مشكلات است كه بايد عبور كنيم، كار بزرگي انجام گرفت و تأمل شد و سكوت كردند و حرف نزدند و به خيابان‌ها نيامدند و اين خيلي مهم است. انتخابات با امنيت و باشكوه و با حضور حداكثري و با رقابت و با سختي‌هايي كه رقابت داشت انجام گرفت و امروز پيش‌روي ما انتخابات بسيار مهمي است و شما وظيفه بسيار سنگيني داريد.

روحاني بيان كرد: همه ما مراقب باشيم از امكانات عمومي و دولتي در انتخابات به نفع جناح يا فرد استفاده نشود و اين حرام است. دولت يعني قوه مجريه، قضائيه، مقننه، نيروهاي مسلح، يعني همه شركت‌هايي كه از اموال عمومي استفاده مي‌كنند و همچنين هيچ كس حق ندارد از تريبون عمومي، رسانه عمومي، روزنامه و سايتي كه از بيت‌المال اداره مي‌شود اينها بيايند و در انتخابات استفاده شود، البته اينكه مردم را در كل انتخابات تشويق كنند اشكالي ندارد اما نسبت به فرد يا جناح يا حزب خاص بخواهند از امكانات استفاده كنند ممنوع است و مسئولش شما، وزارت كشور، فرمانداران، بخشداران، استانداران و ستاد انتخابات و همه است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
بله ،ایشان به تمام وعده هایشان عمل کردند ولی آنچه که به نظرمی رسد آن است که ایشان درعالم رویاوخواب شیرین وتخیلات واهی خود به وعده هایشان عمل کردند.ما که ا ز این دولت جز شعاروسیاه کردن دولت قبل ووعده های نسیه چیزی ندیدیم شاید ایشان با عینک خوش بینی خود هراقدام خود را بزرگ ببیند ولی واقعیت این است که به فرموده بزرگان ما انسان خود خواه آن است که از اعمال خود راضی است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار