کد خبر: 840359
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
لیمو از جمله میوه‌هایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، از این رو بسیاری از سرم‌های پوستی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C هستند. از این رو منتخصصان پوست توصیه می‌کنند که از موادی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند استفاده کنید تا از مزایای آن بهرمند شوید. توجه داشته باشید برای آنکه اثر مصرف لیمو در پوستتان رویت شود، زمان مصرف آن باید از دو هفته بگذرد.
انسان‌ها از دیر باز به دنبال زیبایی بوده و هستند و حتی برای رسیدن به این مقصود دست به کار‌های عجیبی می‌زنند، استفاده از معجون‌های گرانقیمت گرفته تا مالیدن کرم‌های بی‌نام و نشان این‌ها گوشه‌ای از رفتار پر خطر انسان‌ها برای رسیدن به مقصودشان است. همه این اشخاص به دنبال جوان نگه داشتن پوست خود و دوری از هرگونه پیری و کهولت هستند.

انسان‌ها سالانه میلیون‌ها دلار صرف آرایش کردن و استفاده از ماسک‌های آرایشی می‌‌کنند تا بتوانند خود را جوان نگه دارند یا لااقل چند سالی جوان بمانند. در این یادداشت میوه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که برای سلامتی شما کمتر از یک معجزه نیست.

لیمو؛ بله درست شنیده‌اید لیمو. این میوه در هضم غذا بسیار موثر است به کبد در سم‌زدایی کمک می‌کند، لکه‌های پوستی را که بر اثر کهولت سن ایجاد می‌شود را بر طرف می‌کند. سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و از ابتلا به اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کند. دل درد را التیام  بخشده به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و چندین کار مفید دیگر در بدن انجام می‌دهد. مواردی که ذکر شد تنها چند مورد از اثرات فوق‌العاده این میوه بر بدن است. فقط کافیست برای رسیدن به این همه فواید روزی دو لیوان آز آب طبیعی این آن در مدت دو هفته مصرف نمایید تا تاثیر قابل توجه‌اش را در بدن خود احساس کنید.
 
با این میوه به هر آنچه از زیبایی می‌خواهید برسید 

از جمله تاثیرات مهم  لیمو در بدن و دلایل این تاثیرات 

چهره باز و گشاده

آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده و رادیکال‌های مضر بدن را دفع می‌کنند. دلیل اصلی در چین و چرک پوست پیش از موعد مقرر فقدان همین آنتی‌اکسیدان‌ها است. لیمو از جمله میوه‌هایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، از این رو بسیاری از سرم‌های پوستی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C هستند. به همین علت منتخصصان پوست توصیه می‌کنند که از موادی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند استفاده کنید تا از مزایای آن بهرمند شوید. توجه داشته باشید برای آنکه اثر مصرف لیمو در پوستتان رویت شود زمان مصرف آن باید از دو هفته بگذرد.  

دوست معده

لیمو و آب لیموی طبیعی در هضم غذا کمک می‌کند و باعث جلوگیری از ایجاد نفخ در شکم می‌شود. کارشناسان می‌گویند که اسید سیتریک موجود در لیمو مکملی برای اسید معده است که در تجزیه غذا موثر واقع می‌شود. همچنین این گروه اعتقاد دارند که لیمو سرشار از پتاسیم است که به شما کمک می‌کند تاسطح سدیم‌تان کنترل شود. نصف فنجان آب لیمو حدودا ۱۲۵ میلی گرم  پتاسیم دارد که این مقدار با موزی که ۲۱۱ میلی گرم پتاسیم دارد، قابل قیاس است.

قاتل سرما

مرکباتی مانند لیمو که سر شار از ویتامین C هستند و آنتی اکسیدان موجود در آن‌ها، کمک می‌کند تا از سرماخوردگی در امان باشید و التهاب‌های بدنتان را کاهش می‌دهد. این بدان معنا نیست که با خوردن لیمو به هیچ وجه سرما خوردگی به سراغ‌تان نمی‌آید. بلکه لیمو طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و سیستم دفاعی بدنتان را نیز قوی‌تر می‌کند. 
 
با این میوه به هر آنچه از زیبایی می‌خواهید برسید 

راهی برای  کاهش وزن

در یک مطالعه در بیو شیمی بالینی که نشان می‌دهد پلی فنل‌های موجود در پوست لیمو قادرند تا از انباشته شدن چربی اضافی در زیر پوست در موش‌های آزمایشگاهی جلوگیری کنند. دقت کنید که از آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید ترجیحا خود لیمو از آب آن کارایی و مزایای بیشتر دارد. کم کردن وزن فقط با خوردن لیمو امکان پذیر نیست، در حالی که شما از انواع غذاهای پرچرب و نوشیدنی‌های پر کالری استفاده می‌کنید. رو آوردن به غذا‌های طبیعی به شما کمک خواهد کرد تا در مسیر درست زندگی کردن قرار بگیرید. این را مد نظر داشته باشید که غذاهای شما می‌توانند داروی شما هم باشند به شرط آنکه رعایت کنید. 

تقویت کننده خلق و خوی

علاوه بر تمام مزایایی که لیمو برای بدن شما به همراه می‌آورد، با مصرف این میوه در دراز مدت به یک آرامش خاطری دست پیدا می‌کنید. اصولا وقتی که نیاز های‌تان برآورده شود از تنش فکری دور می‌شوید. این دور شدن از تنش فکری در خلق و خوی شما تاثیر گذار بوده و از شما انسانی نرم خو و مهربان می‌سازد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار