کد خبر: 840350
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با اشاره به تغییر الگوی کسب و کار در کشور گفت: از سال ۸۷ در سرمایه‌گذاری صنعتی سقوط آزاد داشته‌ایم.
محمدرضا رضوی در نشست خبری با اشاره به برگزارش دومین همایش انقلاب صنعتی چهارم گفت: بیش از ۱۲ مهمان اروپایی در این همایش داریم که اینها صاحب‌نظران و لیدرهای پیشبرد این مفهوم در شرکت‌های بزرگ اروپایی هستند.
 
وی با بیان اینکه یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا که مدیریت چشم انداز افق ۲۰۲۰ را مدیریت می‌کند، در این همایش حضور دارد گفت: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهند یک  انقلاب فناوری جدید در دنیا در حال رخ دادن است.
 
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ادامه داد: آنچه که در حوزه‌های مختلف می‌بینیم نشان می‌دهد شیوه قبلی در کسب و کار ادامه نخواهد یافت. کشورهای مختلف دنیا یا می‌توانند به این تحول توجه کنند و یا کنار گذاشته می‌شوند.
 
رضوی با اشاره به اینکه هرچند هنوز کشورهایی داریم که به انقلاب سوم ملحق نشده‌اند اظهار کرد: اما انقلاب چهارم اثرات گسترده‌ای بر کسب و کارها دارد و ما می‌توانیم برخی اثرات آن را در تاکسی های اینترنتی و سایر کسب و کارهای اینچنینی ببینیم.
 
وی با بیان اینکه ما از سال ۸۷ یک سقوط آزاد در سرمایه گذاری صنعتی داشتیم گفت: در حال حاضر فعالیت های تولیدی جاذبه های لازم را برای سرمایه گذاری ندارند و الگوهای قبلی تولید هم دیگر فایده‌ای برای ما ندارند.
 
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با اعلام اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی به سرعت در حال ورشکسته شدن هستند گفت: ما نیاز به الگوی جدید داریم تا بازارهای خارج از بازار داخلی را ببینیم و محصولات ما توان رقابت در بازارهای جهانی داشته باشد.
 
وی با تأکید بر سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها گفت: باید جاده های روستایی، خطوط ریلی، لجستیک یکپارچه و ادغام یافته و مرتبط کردن همه اجزاء در کشور اتفاق بیفتد.
 
رضوی با تأکید بر تربیت نیروی انسانی و توسعه دانشگاه ها گفت: خاطر نشان کرد: مدرن‌سازی ساختارهای سازمانی و تشکیلات در شرکت‌ها و کسب و کارهای ما و مدرن سازی مدیریت‌ها از دیگر اقداماتی است که باید انجام گیرد.
 
وی انقلاب چهارم صنعتی را یک چراغ راهنما دانست و افزود: در سالهای آینده باید تولیدات و ساختارهای کسب و کار اقتصادی، ما را به شرایط رقابتی در بازارهای جهانی نزدیک کند.
 
گفتنی است دومین همایش انقلاب صنعتی چهارم در تاریخ ۹ و ۱۰ اسفند در تهران برگزار می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار