کد خبر: 840329
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
بی‌شک امکان هیچ تخلفی در حوزه اعزام مشمولین استان وجود ندارد . در همين راستا و برای سهولت در خدمت رسانی به مردم شماره تلفن گویا و سامانه پیامکی ایجاد شده است که دلیل این کار جلوگیری از مراجعه حضوری به این معاونت است تا بتوانند کارهای خود را به آسانی پیگیری کنند.

معاون نظام وظیفه انتظامی آذربایجان‌غربی با بيان مطالب فوق گفت: افراد در برخی موارد بسیار ضروری که از طریق تلفن قادر به انجام دادن آن نیستند می‌توانند در مرکز معاونت اجتماعی ناجا حضور پیدا کنند.

حبیب جعفرزاده به اصل 35 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: طبق این اصل برخی افراد با پرداخت 20میلیون تومان و تایید دانشگاه مقصد از سوی وزارت علوم می‌تواند تاییدیه تحصیلی گرفته و در خارج از کشور اقدام به تحصیل کند و این در حالی است که در گذشته مشمولین، فاقد انجام چنین کاری بودند.

جعفرزاده با بیان اینکه در گذشته سیستم معالجه بدنی مشمولین توسط پزشکان به صورت سنتی انجام می‌شد تصریح کرد: هم اکنون با الکتریکی شدن این سیستم، احتمال انتخاب پزشک مورد نظر از سوی مشمولین و یا تخلف در این حوزه کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه دو دسته از مشمولین همواره رغبت به اخذ معافیت پزشکی ندارند اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل احتمال استخدام و مایل نبودن دستگاه‌های مختلف به جذب افراد دارای معافیت پزشکی مایل به اخذ این نوع معافیت نیستند و هم چنین افراد فاقد مدارک دانشگاهی که قصد استخدام شدن را نداشته و سعی در انجام شغل آزاد را دارند جز این دسته‌اند اما فیلترهای زیادی وجود دارد که نیروی ‌انتظامی تمامی افراد دارای مشکل جسمانی و سالم را از هم تفکیک می‌کند.

جعفرزاده با بیان اینکه امکان هیچ تخلفی در حوزه اعزام مشمولین وجود ندارد گفت: تیمی متشکل از افراد متخصص در روز اعزام، بار دیگر اقدام به تشخیص صلاحیت جسمانی افراد کرده و علاوه بر آن در خود آموزشگاه‌ها نیز پزشکانی وجود دارند که صلاحیت جسمانی سربازان را بررسی می‌کنند.

وی افزود: بی‌شک نیروی انتظامی در مورد تشخیص یا عدم تشخیص صلاحیت جسمانی مشمولین حساس است زیرا هزینه نگهداری یک سرباز بسیار بالا بوده و حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار