کد خبر: 840327
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
رهاسازی 9600 خودروی گرفتار در برف اردبیل
مردم استان اردبيل در حالی فصل زمستان را پشت سر می‌گذارند که طي بارندگي‌هاي هفته گذشته راه‌های ارتباطی آنها در اغلب مسيرهاي اصلي و فرعي بسته شده بود. در اين راستا، مسئولان راهداري و هلال‌‍ احمر به سرعت براي بازگشايي مسير و نجات بازماندگان احتمالي در برف اقدام کردند. اين مسئولان تاکنون موفق به بازگشايي کامل مسيرهاي‌اصلي شده و اکنون درحال بازگشايي مسيرهاي فرعي و روستايي هستند. مسئولان هلال احمر نيز تاکنون به ۸۰۰ نفر امداد رساني کرده‌اند. علاوه بر اين طي هفته گذشته با اقدام به موقع تمام امدادرسانان 9600 خودروی گرفتار در برف رها سازي شده است.
سليمه محمدي
برف سنگين اردبيل با بسيج امکانات، سبک شد

با اينکه طي بارندگي‌هاي هفته گذشته اغلب مسيرها و شريان‌هاي اصلي مسدود شده بود، اما خوشبختانه با اقدام به موقع مسئولان، هيچ حادثه‌اي گريبان مردم را نگرفت. تاکنون تمام مسيرهاي اصلي بازگشايي شده و تنها راه‌هاي روستايي مسدود هستند که مسئولان راهداري در حال بازگشايي آنها هستند. درحال حاضر مسئولان و نیروهای خدمات‌رسان به صورت شبانه‌روزی به سطح جادهها، خیابانها و معابر رسيدگي مي‌کنند و از بروز هرگونه مشکلي جلوگيري مي‌کنند. در این خصوص مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به جوان مي‌گويد:« با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری استان، هم‌اکنون ۷۰ درصد از راه‌های روستایی اردبیل بازگشایی شده است

علی رحمتی ادامه مي‌دهد: «با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری استان، هم‌اکنون 70 درصد از راه‌های روستایی اردبیل بازگشایی شده است و درصدد هستیم که 30 درصد از راه‌های مسدود شده روستایی را نیز بازگشایی کنیم و تردد را برای رانندگان و ترددکنندگان هموار سازیم.»

وی مي‌افزايد:« 120 اکیپ راهداری استان اردبیل به صورت اصلی و پشتیبانی با 229 دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌پاشی با 411 نفر نیروی انسانی در محورهای مواصلاتی این استان در تلاش برای باز نگه‌داشتن این محورها هستند و اقدامات لازم را برای بازگشایی راهها انجام می‌دهند.»

سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راه استان اردبیل نيز در همين راستا مي‌گويد: «در حال‌حاضر تمامی جاده‌های مواصلاتی، مه‌گیر و کوهستانی استان اردبیل بازگشایی شده است و امکان تردد دراین محورها بدون زنجیرچرخ نیز وجود دارد.

امدادرساني به ۸۰۰ نفر

با توجه به اينکه هلال احمر در همان ساعات ابتدايي بارندگي‌ها فورا وارد عمل شد، به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمراردبیل، تاکنون به ۸۰۰ نفر حادثه‌دیده در سطح استان اردبیل امدادرساني شده است.

بهرام غیبی ادامه مي‌دهد: «از این تعداد 797 نفر در برف و کولاک گرفتار و 3 نفر دچار حادثه‌ جاده‌ای شده بودند. همچنين امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در محورهاي گرفتار در برف به 200 دستگاه خودروی امدادرسانی کردند. علاوه بر اين نجاتگران هلال احمر به این خودروها در بستن زنجیر چرخ، رهاسازی و هدایت به مسیر کمک کرده و 200 نفر را هم اسکان ضروری داده است. »

وی با اشاره به نیروها و امکانات به کار گرفته شده برای امدادرسانی به این افراد مي‌افزايد: «جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری 22 تیم عملیاتی، 66 نفر نیرو و 14 دستگاه آمبولانس به خودرو گرفتار شده در برف و کولاک و حادثه دیده جاده‌ای امدادرسانی کردند.»

از صبح روز شنبه برفروبی معابر اردبیل با بسیج نیروهای خدماتی و اجرایی آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد. شهرام لازمی زارع، معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل در همين راستا مي‌گويد:« عمليات برفروبی معابر شهر اردبیل به دلیل بارش برف آغاز شده و ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات برفروبی شامل گریدر، کمپرسی، مینی لودر، خاور و غيره توسط نیروهای شهرداری به کار گرفته شده است.در حال حاضر ۳۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در معابر مشغول برف‌روبی هستند و عملیات برف‌روبی را همچنان ادامه می‌دهند.»

وي همچنین با درخواست مشارکت شهروندان در پاکسازی معابر شهری مي‌افزايد: «انتظار می‌رود بعد از پاکسازی و بازگشایی معابر، شهروندان برف پشت بام را در کوچه‌ها و معابر بازگشایی شده تخلیه نکنند. این اقدام موجب اختلال در تردد شهروندان مي‌شود.»

از آغاز بارش‌های برف در استان با تلاش و امدادرسانی راهداران در سطح جاده‌های اردبیل ۹ هزار و ۶۰۰ خودروی گرفتار رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه داده‌اند. علی یوسف‌زاده، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از عملیات بازگشایی راه‌های مسدود روستایی خلخال، در اين خصوص مي‌گويد: «در حال حاضر 411 نفر نیروی راهداری با استفاده از 229 دستگاه ماشین‌آلات برفروبی و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی استان فعال بوده و اقدام به بازگشایی و برفروبی جاده‌های اردبیل می کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار