کد خبر: 840296
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
سند آموزش 2030 نامي فريبنده و به ظاهر مطابق با حرکتي جهاني در عرصه آموزش است که چندي پيش در حضور برخي از مسئولان عالي‌ رتبه کشور از آن رونمايي شده است.

بر اساس بيانيه دبيرخانه بسيج اساتيد و نخبگان حوزه هاي علميه و مطابق با سند جهاني آموزش 2030 که در تاريخ 95.9.20 و با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش؛ شهین دخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمايي شد، بيم آن مي‌رود که فرهنگ غرب در کشورمان از ارزش و داشته‌هاي فرهنگي که طي انقلاب 57 به دنبال آن بوديم و در واقع انقلاب فرهنگي را در کشور شکل داده بود، پيشي گرفته و بر آن سايه افکند.

سند مذکور که به تصويب يونسکو هم رسيده، به دنبال جهت‌دهي جهاني نظام آموزش کشورها در تمام سطوح است. در واقع روح حاکم بر همه‌ی اهداف این سند، جهانی‌سازی فرهنگ غرب و توسعه سلطه فرهنگی آنان بر کشورها است که به عنوان برخي از اهداف پنهان آن شناخته مي‌شود.

این اهداف نه تنها با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، بلکه حتی با فرهنگ شرقی نیز سازگاری ندارند. سند جهانی آموزش 2030 تعهدات و الزاماتی را برای کشورهایی که آن را بپذیرند به دنبال خواهد داشت که عدم پایبندی به آنها ده‌ها پیامد ناگوار را برایشان در جوامع بین‌المللی رقم خواهد زد. علاوه بر اين در صورت اجراء نيز دور شدن، تخریب و تضعیف ارزش‌های اسلامی؛ حذف برخی آموزه‌ها و قوانین اسلامی در کتاب‌های درسی به سبب پذیرش برابری جنسیتی؛ آموزش اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر در همه سطوح آموزشی بدون توجه به مغایرت آن با قوانین و ارزش‌های اسلامی؛ گذر از بسیاری ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در سطح خانواده؛ کنار گذاشتن آموزه‌های جهاد و شهادت؛ تسلیم شدن در برابر گروه‌های غیرقانونی و پیروان فرق ضالّه و انحرافی مانند بهائیت و تسلیم در برابر خواسته‌های آنان با قبول تسهیل پایش پدیدهٔ حذف اجتماعی در آموزش؛ ترویج نوعی تساهل و تسامح در برابر ارزش‌های منفی و ضد دینی با عنوان«آموزش بین فرهنگی»؛ پذیرش نوعی نظارت و در مواردی حتی دخالت فرهنگی از جانب غرب به سبب قبول نظارتِ جهانی؛ انفعال در برابر توهین به مقدسات اسلامی به دلیلِ پذیرش مرجعیت حقوق بین‌الملل به ظاهر بشردوستانه، با امکانِ پرورشِ ده‌ها سلمان رشدی و شارلی ابدو را در پي خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار