کد خبر: 840286
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان :
وکلا استقلال جغرافیایی نمی خواهند ما می خواهیم درچارچوب وظایف مقررقانونی که حقوقی رابرای اشخاص درنظرگرفته است دادرسی کنیم ، وکیل دادگستری بدون هیچ گونه دغدغه،ترس ونگرانی عادلانه انجام کند.

 ریاست کانون وکلای دادگستری استان اصفهان درمراسم گرامیداشت شصت و چهارمین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری، به گزارش کوتاهی از عملکرد این هیئت مدیره درطول 8ماه گذشته پرداخت و اظهارداشت : این هیئت مدیره از اواخر خردادماه سال جاری شروع به کار کرد و ظرف مدت 8ماه حدود 40 جلسه رسمی داشت این بدان معنی است که هفته ای 3جلسه برگزار می کردیم.


اسدالله اسلامی فارسانی ادامه داد:البته این هیئت مدیره خود را مسئول می داند که درپایان سال کاری باتشکیل هیئت عمومی وکلاگزارش کاملی ازعملکرد خود به شما وکلا که بایدهمیشه ناظر وشاهد اعمال وعملکرد هیئت مدیره باشید،بدهد.


وی درادامه به لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از تغییرات اساسی که باید درآینده لحاظ شود ،لایحه ی استقلال کانون وکلای دادگستری است که این هیئت مدیره کارخودرابا 3 رویکرداساسی شروع کرد.


اسلامی گفت: یکی از این 3 رویکرد مهم و اساسی توجه به دغدغه های تعرض به استقلال کانون وکلای دادگستری است.
وی تصریح کرد: موضوع لایحه ی جامع وکالت سالیان سال است که فکر و ذهن همه ی وکلا به ویژه هیئت مدیره را به خودمشغول کرده است و هنوز هم ادامه دارد.


رییس هیئت مدیره وکلای دادگستری به تشکیل 6 کارگروه ویژه اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع به کار،این هیئت مدیره 6 کارگروه ویژه تشکیل داد ؛ازجهت رصد کردن موضوع و بررسی مسائل مختلف و خوشبختانه باهمکاری کانون وکلای مرکزتهران جلساتی تشکیل و کارگروه ها تشکیل شد.


اسلامی فارسانی ادامه داد: هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در طول این مدت به دقت مسائل را رصد       می کرد و همیشه این دغدغه را داشتیم  و درخواب نبودیم و کنترل می کردیم حتی درلحظاتی که بامسائل بسیار حادی روبرو بودیم.
وی  در ادامه سخنان خود به تاسیس کمیسیونی تحت عنوان امور وکلای جوان اشاره نمود وگفت:رویکرد دوم این هیئت مدیره که به آن توجه داشت،تغییرات اساسی و بنیادین در بعضی از قسمت ها و تاسیس کمیسیون ها و نهاد هایی بود که بنا به لحاظ ضرورت ایجاد کردیم . ازجمله کمیسیونی تحت عنوان اموروکلای جوان.


وی به مشکلات وکلای جوان اشاره و ادامه داد: توجه ویژه به مشکلات خاص وکلای جوان ازجمله کمک های معنوی و مادی درحد توان و مسائل خاصی که این عده ازهمکاران دارند مورد توجه این هیئت مدیره قرارگرفت و خوشبختانه کمیسیون درحال بررسی و فعالیت و طرح وتدوین آیین نامه و شیوه کاراست و مصمم هستیم که تاجایی که بتوانیم ازلحاظ مادی،علمی و معنوی کمک های ویژه برای وکلای جوان لحاظ نماییم وثمره آن درماه های آینده مشخص شود.


وی درپایان خاطرنشان کرد:ما استقلال جغرافیایی نمی خواهیم،می خواهیم درچارچوب وظایف مقررقانونی که حقوقی رابرای اشخاص درنظرگرفته است ، وکیل دادگستری بدون هیچ گونه دغدغه،ترس ونگرانی دادرسی عادلانه انجام دهد

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار