کد خبر: 840279
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
گلدمن ساکز با بیان اینکه «شیل» در افزایش ذخایر استراتژیک نفت جهان بی‌تاثیر است، گفت:احتمال افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای 70 دلار تا پایان سال 2017 میلادی وجود دارد.
به نقل از اویل پرایس، گلدمن سکز اعلام کرد: اگرچه میزان ذخایر نفت آمریکا احتمالاً با افزایش تولید نفت شیل بالا می‌رود اما علائمی در بازارهای جهانی نفت وجود دارد که نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت جهان رو به کاهش است.
 
تحلیلگر گلدمن سکز گفت:مسئله‌ افزایش دکل‌های نفتی و تولید نفت شیل آمریکا را چندان در افزایش ذخایر نفت موثر نمی‌بینیم، پیش‌بینی ما این است که میزان ذخایر موجود نفت جهان رو به کاهش است. در پیش‌بینی ما نشانه‌هایی که در کشورهای دیگر می‌بینیم برجسته است.
 
علاوه بر آن گلدمن سکز اعتقاد دارد که سال جاری میزان تقاضای مصرف جهانی نفت 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.
 
به گفته تحلیلگران، بازار نیازمند این است که تضمینی از سوی کشورهای اوپک مبنی بر اجرای کامل تعهدات توافق 30 نوامبر از خود نشان دهند. در این صورت ذخایر نفت رو به کاهش خواهد بود البته لازم است به خاطر اینکه این ذخایر به صفر برسد توافق 6 ماهه اوپک تمدید شود.
 
روز پنج‌شنبه آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفت آمریکا به حد قابل توجهی کاهش یافته بود.
 
تحلیلگران تاثیر توافق اوپک را عامل این افت غیرمنتظره عنوان کردند. کاهش ذخایر نفت آمریکا در حالی بود که پیش از این کارشناسان به دلیل بالا رفتن تولید نفت شیل انتظار افزایش داشتند.  
 
در این میان بنک‌سیتی آمریکا هم پیش‌بینی کرده است که عرضه و تقاضا متعادل می‌شود بنابراین احتمال دارد تا اواخر امسال قیمت نفت به بشکه‌ای 70 دلار برسد.
 
براساس پیش‌بینی این بانک افزایش قیمت تدریجی خواهد بود و عمده افزایش طی چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.
 
همچنین بنک‌سیتی انتظار نتیجه مثبت از طرح کاهش تولید نفت اوپک دارد که براساس گزارشات 93 درصد تعهدات از سوی کشورهای اوپک در ماه ژانویه اجرایی شده است.
 
بنک‌سیتی همچنین افزایش حجم زیادی از ظرفیت‌های پالایشگاه‌های آسیا را عامل دیگری برای افزایش نفت عنوان کرد که باعث خواهد شد میزان تقاضا در بهار به شدت افزایش یابد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار