کد خبر: 840277
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
بررسی تحقیقات موجود در زمینه بیماری شیزوفرنی نشان می دهد که مصرف ویتامین های گروه B مانند B-6, B-8 و B-12 می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد.
بررسی تحقیقات موجود در زمینه بیماری شیزوفرنی نشان می دهد که مصرف ویتامین های گروه B مانند B-6, B-8 و B-12 می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد.
 
کاهش علائم شیزوفرنی با مصرف ویتامین‌ها بی 

شیزوفرنی (schizophrenia) یک نوع بیماری روحی است که در آن فکر تخریب می شود و برداشت انسان از واقعیت غیرعادی می گردد. این بیماری تقریبا یک درصد جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. شیزوفرنی در مردان معمولا در سنین ده سالگی تا بیست سالگی روی می دهد و در بانوان، شروع شیزوفرنی در سنین 20 سالگی یا اوایل 30 سالگی است.

علائم این بیماری ناتوان کننده سلامت روانی شامل علائم شدیدی مانند، توهم و هذیان و نیز اختلال شناختی و حرکات آشفته بدنی است. به طور کلی، شیزوفرنی علائمی دارد که در سه دسته منفی، مثبت و شناختی تقسیم بندی می شوند.

از سوی دیگر گزینه های موجود درمانی این بیماری بر حذف علائم این بیماری تمرکز دارند تا درمان آن زیرا عامل ابتلا به این بیماری شناخته نشده است.

معمولا برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی داروهای ضد روان پریشی بعلاوه درمان های روانشناختی تجویز می شود.

اما داروهای ضد روان پریشی معمولا در چند ماه اول موثر به نظر می رسند و تاثیر آنها در طولانی مدت کاهش می یابد و حدود 80 درصد بیماران با عود علائمی نظیر توهم و افکار توهمی روبرو می شوند.

اکنون یک تجزیه و تحلیل جدید از تحقیقات موجود در سراسر جهان در زمینه شیزوفرنی نشان می دهد که علاوه بر این درمان های استاندارد، مصرف دوز بالای ویتامین های گروه B در کاهش علائم شیزوفرنی کمک کننده تر از استفاده تنها از درمان های متعارف است.
 
در این تحقیق جدید که توسط 'جوزف فرث' از بخش روانشناسی و بهداشت روانی دانشگاه منچستر در انگلیس انجام شد، نتایج 18 آزمایش بالینی در زمینه بررسی اثرات مصرف ویتامین ها و مواد معدنی تکمیلی بر 832 بیمار مبتلا به شیزوفرنی که تحت درمان های ضد روان پریشی قرار داشتند، تجزیه و تحلیل شد.

این تحقیق نشان داد که مصرف دوزهای بالای ویتامین های گروه B مانند B-6 ، B-8 و B-12 می تواند علائم شیزوفرنی را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر این مشخص شد که مصرف یک دوز ترکیبی از چند ویتامین نیز همان تاثیر را دارد اما مصرف دوزهای کم این ویتامین ها تاثیری ندارد.

بعلاوه این تجزیه و تحلیل ها نشان داد که مکمل های ویتامین B زمانیکه در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری مصرف شوند، بیشترین تاثیر را دارند. این مطالعات همچنین بیشترین تاثیر مصرف ویتامین های گروه B را در بیمارانی نشان دادند که بیماریشان کوتاه ترین مدت زمانی را داشت.
نتایج این مطالعه جدید در مجله Psychological Medicine منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار