کد خبر: 840273
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
322 میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که در دهه گذشته تعداد آنها افزایش چشمگیر داشته و می‌توان گفت آمار آنها حداقل 18% بیشتر شده است.

 بیش از 4 درصد از مردم جهان به افسردگی مبتلا هستند که در این بین زنان جوان و مسن بیش از دیگر گرو‌ه‌ها مستعد ابتلا به این بیماری هستند. 

بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، 322 میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که در دهه گذشته تعداد آنها افزایش چشمگیر داشته و می‌توان گفت آمار آنها حداقل 18% بیشتر شده است. 

افسردگی بزرگ‌ترین عامل تک موردی ناتوانی در سطح جهان است. بر اساس این برآورد، شمار مبتلایان به افسردگی در حال افزایش است و بین سال های 2005 تا 2015 این افزایش، 18% بوده است.

به صراحت می‌توان گفت زنان حداقل 1.5 برابر بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند. باید یادآور شد دلیل افزایش صعودی افسردگی در بین مردم جهان، رشد جهانی جمعیت است، هم‌چنین افزایش افرادی که در دوره سالخوردگی قرار می‌گیرند، افسردگی در این دوره سنی رایج است و با توجه به رویه بعضی از کشورهای جهان که جمعیت‌شان رو به پیری می‌رود، این آمار دور از انتظار نیست. 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده، سطح پایین تشخیص و ضعف مراقبت از بیماران افسرده و مضطرب، سالانه یک تریلیون دلار به اقتصاد جهانی آسیب می زند.

حدود 80% کسانی‌که مبتلا به افسردگی و بیماری‌های روانی هستند، درکشورهای با درآمد کم یا درآمد متوسط زندگی می‌کنند. 

جوانان، زنان باردار و افراد مسن، سه گروه سنی هستند که در برابر این بیماری بسیار آسیب‌پذیر می‌باشند. به علاوه اینکه فشاری که بر روی جوانان این دوره است در هیچ نسل دیگری مشاهده نشده است. 

زنان باردار و یا آنهایی که به تازگی زایمان کرده‌اند نیز بسیار شکننده در مقابل این بیماری عمل می‌کنند؛ افسردگی زنان در این دوره نیز بسیار مشهود و رایج است. 

بر اساس آما منتشر شده هر سال حدود 800 هزار نفر از مبتلایان به افسردگی خودکشی می‌کنند؛‌ این آمار شامل مردان در کشورهایی با درآمد بالا و زنان در کشورهایی با در آمد پایین می‌شود. 

افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات، خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد.

افرادی که دارای حالت افسردگی هستند، می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند. ممکن است آنها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به خاطر سپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند.

افسردگی هم‌چنین ممکن است باعث بی‌خوابی، خواب بیش از حد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، و یا کاهش انرژی بدن شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار