کد خبر: 840255
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
رییس کمیته ترانزیت کالای راه آهن، از بهره برداری مسیر ریلی ایران_افغانستان تا سال آینده خبر داد.
رییس کمیته ترانزیت کالای راه آهن، از بهره برداری مسیر ریلی ایران_افغانستان تا سال آینده خبر داد.
 
حسین عاشوری افزود: برای اتصال راه آهن ایران به کشور افغانستان به نقطه مرزی بین دو کشور رسیده ایم یعنی مسیر ریلی داخل ایران تا مرز افغانستان تکمیل شده است اما ادامه این مسیر که داخل کشور افغانستان است تا اواخر سال  آینده تکمیل می شود.
 
عاشوری به تشریح وضعیت تکمیل خط آهن ایران- افغانستان پرداخت و گفت: زیرسازی های خط ریلی داخل افغانستان انجام شده است و پس از اتمام آن،  روسازی خطوط آغاز می شود، درهمین راستا ساخت دو بلاک در خط ریلی افعانستان تعریف شده است که زیرسازی نخستین بلاک حدود ۵۰ درصد و زیرسازی بلاک دوم ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.
 
رییس کمیته ترانزیت راه آهن، ادامه داد:  یکی از اقدامات اصلی راه آهن، افزایش ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه و تکمیل حلقه‌های مفقوده ترانزیت ریلی است و راه آهن ایران در سال‌های گذشته از مرز سرخس به کشور ترکمنستان و از مرز رازی به ترکیه و از مرز میرجاوه به پاکستان متصل بوده است.
 
به گفته عاشوری، در سال های اخیر در مرز اینچه برون(به عنوان نقطه دوم مرزی)  به کشور ترکمنستان وصل شدیم، خط ریلی را تا مرز شلمچه ادامه دادیم و به کشور عراق رساندیم و ظرف سه ماه آینده هم از طریق آستارا به کشور آذربایجان اتصال ریلی خواهیم داشت.
 
این عضو هیأت مدیره راه آهن، اظهار داشت:  یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، افزایش حجم ترانزیت کالاست که این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود همانگونه که با تشکیل کمیته ترانزیت در سال های گذشته این بحث در محور توجه قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: افزایش ترانزیت کالا از کشور علاوه بر بهبود درآمدهای دولتی، موجب وابستگی کشورهای همسایه به ایران و بهبود امنیت ملی می شود ضمن اینکه به ثبات امنیت در منطقه هم کمک می کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار