کد خبر: 840215
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
نماینده استاندارد در شهرستان دیواندره عنوان کرد
نماینده استاندارد در دیواندره گفت: طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده، مبارزه با قاچاق احتمالی طلا در بازار اجرا می‌شود و در همین راستا فاکتورهای متحدالشکل طراحی شده و در اختیار تمامی طلافروشان سطح شهر قرار گرفته است.

سیروس کاکی در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار داشت: گشت مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده و همچنین مبارزه با قاچاق احتمالی طلا، توسط نمایندگان استاندارد، اماکن و صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیواندره صورت گرفت.

وی در ارتباط با ساماندهی فاکتورهای طلا، عنوان کرد: فاکتور طلافروشان سطح شهر ساماندهی می‌شود و مردم باید از جزییات خرید و مشخصات طلا و جواهر اطلاع داشته باشند.

نماینده استاندارد در دیواندره افزود: در فاکتورهای جدید که با همکاری کمیته استانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و تمام مشخصات از جمله، «نوع طلا، ساده و نگین‌دار بودن، قیمت کلی طلای خریداری شده، کد سازنده و علامت استاندارد، قیمت به روز طلا، شناسنامه طلا، محل ساخت و عیار» برای خریدار شفاف‌سازی شده است.

کاکی تصریح کرد: این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده، مبارزه با قاچاق احتمالی طلا در بازار اجرا می‌شود و در همین راستا فاکتورهای متحدالشکل طراحی شده و در اختیار تمامی طلافروشان سطح شهر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: به تمام طلافروشان تاکید شده است که این فاکتورها در هنگام فروش، باید تکمیل شود و در اختیار مشتری قرار گیرد.

کشف و ضبط خمیرمایه و مواد افزودنی غیرمجاز در نانوایی‌های دیواندره

کاکی اظهار کرد: در راستای طرح اجرای هماهنگی استاندارد، ماه جاری گشت مشترکی با حضور نمایندگان استاندارد، فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت در دیواندره صورت گرفت.

وی افزود: طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، کارشناسان موظف هستند به صورت دوره‌ای از اصناف سطح بازار بازرسی کنند که یکی از این صنف‌ها، خبازی‌ها است و در همین راستا نماینده استاندارد در شهرستان‌ها و دیگر کارشناسان اداره‌کل با همکاری سایر ارگان‌های ذیربط هر هفته از خبازی‌ها در قالب گشت مشترک بازدید می‌کنند.

نماینده استاندارد در دیواندره گفت: در بازرسی از ۱۰ نانوایی سطح شهر، ضمن نمونه‌برداری از آردهای مصرفی، چند کیسه نمک غیرمجاز، چند کیلو خمیرمایه تاریخ مصرف گذشته و مواد افزودنی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

کاکی با بیان اینکه در بازرسی‌ها وضعیت نگهداری آرد، مرتبط بودن نوع آرد مصرفی با نان تولیدی، کیفیت پخت نان، وضعیت بهداشت فردی کارکنان و بهداشت محیط خبازی، وزن چانه و مواد افزودنی کنترل می‌شود، گفت: تا پایان سال جاری از تمامی نانوایی‌های سطح شهر بازرسی می‌شود و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر