کد خبر: 840211
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز به فرمایشات مقام عظمای ولایت با مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: در بیانات رهبر انقلاب نکات کلیدی وجود داشت که یکی از آن‌ها طرح گله‌مندی مردم از مسؤلان بود، ایشان این پیام را به مسؤولان دادند که به وضعیت فعلی قانع نباشند و برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.
آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت فرارسیدن شهادت دخت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: در دیدار مردمی مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان به مناسبت ۲۹ بهمن ایشان سلام گرمی به مردم آذربایجان داشتند.

وی با بیان اینکه در دیدار مردمی مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ دقیقه نسبت به غیرت دینی مردم آذربایجان در مقاطع مختلف تاریخی صحبت کردند، افزود: در این دیدار ایشان همچنین از حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کرده و گفتند زبانم قاصر از بیان قدردانی از مردم ولایت‌مدار است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بیانات مقام عظمای ولایت در دیدار با مردم آذربایجان در دو محور خلاصه شد، گفت: یکی از محورها حضور مردم در ۲۲ بهمن به خاطر حمایت از نظام و حمایت از اسلام و انقلاب بود و مسؤولان گمان نکنند که مردم هیچ گلایه‌ای ندارند بلکه بیکاری و مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور هست که توجه مسؤولان را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نمایندگان در تدوین برنامه توسعه ششم دولت باید در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی عنایت ویژه داشته باشند.

وی در ادامه محور دیگر بیانات مقام عظمای ولایت را نشر گفته‌هایی در زمینه آشتی ملی از طرف برخی از افراد در رسانه‌ها و فضای مجازی بیان کرد و ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند که مگر ملت با یکدیگر قهر هستند که برخی آشتی ملی را بیان می‌کنند، البته راهپیمایی مردم نشان از همدلی و وحدت بود که در مقابل یاوه‌گویی‌ها برخی از افراد می‌توان نشان داد.

هدف از آشتی ملی، آشتی با فتنه‌گران است 

خطیب جمعه تبریز افزود: ولی فقیه مسلمین همچنین تاکید کردند که اگر هدف از آشتی ملی، آشتی با فتنه‌گران است که اهانت به مقدسات اسلامی، امام حسین(ع) و عاشورا از سوی فتنه و حامیان آن در میان است مه هرگز ملت ایران با فتنه‌گران آشتی نخواهند کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس رؤسای فلسطین و آزادیخواهان از ۸۰ کشور حضور داشتند.

وی اضافه کرد: این کنفرانس در مقطعی تشکیل شد که به دلیل فتنه‌های موجود در منطقه مانند گروه‌های تکفیری، موضوع فلسطین در حاشیه مانده بود ولی خواستیم همچنان خواسته مسلمانان در زمینه مطرح بودن فلسطین به عنوان اولویت اصلی در جهان را یادآور شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس انتفاضه، خاطرنشان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در این کنفرانس در چند محور بود که نخستین محور راجع به هدف ایجاد جنگ‌های داخلی منطقه به دلیل کمرنگ کردن حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس بود.

وی hدامه داد: محور دوم تاکید ایشان بر پرهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی از اختلافات قومی و مذهبی بود.

امام جمعه تبریز گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در کنفرانس انتفاضه تاکید اکید بر این داشتند که  اگر این مقاومت‌ها نبود رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواست از نیل تا فرات را مسلط شوند ولی با این انتفاضه‌ها در حال حاضر چیزی نمی‌گویند و صرفاً به حفظ موجودیت متزلزل شده خود پرداخته‌اند.

اهمیت انتفاضه در تزلزل رژیم صهیونیستی

نماینده ولی فقیه در استان به افتخارات انتفاضه‌ها در فلسطین که منجر به آزادسازی جنوب لبنان و شکست در غزه بود اشاره کرد و افزود: این انتفاضه‌ها و مقاومت‌ها فواید فراوانی داشتند همچنین مقاومت چند ساله مردم فلسطین جواب خوبی به افرادی است که روز قدس را بی‌اهمیت می‌دانند.

وی تاکید داشت: عمق رابطه با گروه مقاومت اسلامی به میزان پایبندی آنها به اصل مقاومت بستگی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در رسانه‌های جهان و صهیونیستی سخنرانی مقام عظمای ولایت بازتاب فراوان داشته، گفت: شبکه الجزیره پخش زنده از کنفرانس را داشت و قطعاً این مطالب تاکنون به گوش حامیان اسرائیل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند نشانه‌های افول صهیونیستی نمود داشته و در جریان انتفاضه سوم شکست جدی اسرائیل را شاهد خواهیم شد، افزود: تا ۲۰ سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله مجتهد شبستری به نشست و مواضع مشترک جدید اسرائیل و عربستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایران را کشور حامی تروریست معرفی کردند و با توجه به اینکه عربستان و ترکیه زودتر مواضع رئیس جمهور آمریکا را اعلام کردند، خود بازیچه دست آنها قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان ترکیه افراد نامعلوم و مزوری هستند و در سوریه رفتار چندگانه از خود نشان دادند، افزود: البته مقامات عربستان نیز افرادی ناپخته و نابالغ هستند که با اتهام به ایران معلوم نیست چه کار می‌خواهند بکنند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه متاسفانه ترکیه اسم دولت خود را اسلام‌گرا گذاشته‌ و در حال حاضر رفیق دولت اسلام‌ستیز شده است، گفت: طبق فرموده قرآن جدایی خبیث و طیب در این موضوع مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: وضع آمریکا و اسرائیل مشخص بوده ولی دو دولتی که با ایران سر دشمنی داشته و دارند از درد سیلی آزادسازی حلب و مقاومت جبهه مقاومت در سوریه و عراق به خود می‌پیچند

عضو خبرگان رهبری افزود: گروه‌های مقاومت و مدافعان حرم اهداف ترکیه و عربستان را که به تکفیری‌ها کمک می‌کردند منکوب کرد، البته مسبب اصلی اسرائیل و آمریکاست و این دو دولت نیز بدبخت و آلت دست آنها شده است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: ملت ایران در ۲۲ بهمن، اجتماعات و نماز جمعه دو شعار همیشگی را پررنگ‌تر کرده‌اند و این هم به این دلایل است که جواب محکم به دشمنان همیشگی انقلاب بدهند و شعار مرگ بر «آمریکا» و مرگ بر «اسرائیل» از هر زمان بیشتر متجلی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر