کد خبر: 840209
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
رئیس دانشگاه هنر تبریز:
رئیس دانشگاه هنر تبریز گفت:مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان در هشت محور چینش شده است.
شهریار شکرپور  در همایش تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان در سالن همایش دانشگاه هنر اظهار داشت: نخستین همایش تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در کشور را تبریز برگزار می‌کند که خروجی این همایش به مرحله اجرا خواهید رسید.

وی در تشریح روند برگزاری همایش گفت: جرقه این فعالیت در قالب تفاهم‌نامه با اداره کل زندان‌ها منعقد شد که یکی از بندهای این تفاهم‌نامه توجه به همگرایی دانشگاه و زندان‌هاست.

دبیر علمی همایش افزود: براساس تفاهم‌نامه مقرر شده این همایش برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری بوده و امید است نتایج این همایش برای بهبود راهبردهای اساسی، علمی و حل مشکلات زندانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه همایش تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان در هشت محور چینش شده و از محققان و پژوهشگران حاذق در همایش استفاده شده و داوران نکته‌سنجی لازم را برای مقالات داشته‌اند، گفت: ۵۰ مقاله به دبیرخانه رسیده که یکی از اهداف این همایش یافتن راه‌حلی برای پر کردن اوقات فراغت زندانیان به صورت مفید است.

شکرپور محور دیگر را یافتن نکات و شیوه‌هایی در زندان به برای بسترسازی دستاوردهای آموزش بیان کرد و گفت: نگاه اقتصادی و معیشتی به هنر داشتیم تا رابطه با درآمدزایی خانواده زندانیان داشته باشد و البته بخشی از تولیدات این زندانیان به خانواده‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه هنر تبریز تاکید کرد: توانمندسازی زندانیان در بدو ورود با یک ارزیابی صورت خواهد گرفت و نسبت به نتیجه آن برای توانمندی زندانیان اقدام خواهد شد.

شکرپور اولویت دیگر برگزاری همایش برای راهکاری جهت کاهش میزان بازگشت زندانیان به زندان دانست و گفت: وقتی یک زندانی آموزشی را فرامی‌گیرد به نسبت آن آموزش کسب درآمد کرده و میزان کاهش وقوع جرم نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشکده هنر تبریز با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی عامل اصلی در وقوع جرم است، گفت: بالای۳۰ درصد آموزش‌ها در عدم بازگشت مجدد به زندان تاثیرگذار بوده است.

وی با یادآوری اینکه تعداد زیادی از حرفه‌ها آموزش داده شده و شیوه‌های هنری مختلف در این راستا وجود دارد که تاکنون اقدامی انجام نشده است، گفت: باید راهکاری باشد تا در اختیار بازوی اجرایی قرار گیرد و البته در این همایش به صورت تئوری راهکارهایی بیان می‌شوند ولی تا به مرحله اجرا نرسد هیچ اثری نخواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر