کد خبر: 840201
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
امروز دشمنان ما هم فهميده‌اند كه ملت ايران با قدرت ناشي از فرهنگ اسلام ناب در برابر آنها ايستاده‌اند و دقيقاً همين تفكر است كه امروز مانع جنگ و باعث امنيت ما در يك منطقه ناامن است.
به گزارش فارس، سعيد جليلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه كن، با اشاره به سابقه جنايت‌هاي انگليس گفت: در گذشته‌اي نه چندان دور بيش از 60كشور دنيا كه فقط يكي از آنها كشور بزرگي مثل هندوستان بود، مستعمره انگليس بودند اما در همان زمان وقتي انگليسي‌ها با انعقاد قرارداد رويتر با ناصرالدين شاه قاجار مي‌خواستند منافع ملت ايران را نيز چپاول كنند، يك عالم ديني از همين ديار به نام ملاعلي كني مانع اين كار شد زيرا وي برآمده از «فرهنگ ديني» بود. 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه امتداد همين فرهنگ باعث شده امروز نيز دشمن جرئت نزديك شدن به مرزهاي ايران و جنگيدن با ما را نداشته باشد، تصريح كرد: امروز دشمنان ما هم فهميده‌اند كه ملت ايران با قدرت ناشي از فرهنگ اسلام ناب در برابر آنها ايستاده‌اند و دقيقاً همين تفكر است كه امروز مانع جنگ و باعث  امنيت ما در يك منطقه ناامن است. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد: اگر اين مناسبات را در عرصه‌هاي دفاعي و امنيتي‌مان جاري كرده و نتيجه گرفتيم بايد در ساير مناسبات سياسي، اجتماعي و اقتصادي نيز همين كار را انجام دهيم. جليلي ادامه داد: در تعابير ديني ما تأكيد شده كه مسئولان و كارگزاران نظام بايد برادر مردم و در بين آنها باشند، شبانه روز براي مردم خدمت و تلاش كنند و در ازاي خدمت چيزي نخواهند و طلبكار مردم نباشند نه اينكه همه چيز را اول براي خود بخواهند. وي افزود: تأثير فرهنگي رفتار صادقانه مسئولان با مردم دهها برابر بودجه‌هاي فرهنگي نتيجه خواهد داد و برعكس، عدم تطابق ادعا و عمل مسئولان اثرگذاري منفي‌اش بر مردم به حدي است كه با دهها برابر بودجه فرهنگي نيز جبران نمي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار