کد خبر: 840189
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اندا كني نخست‌وزير جمهوري ايرلند در ملاقات با ژان كلود يونكر رئيس كميسيون اروپا گفت كه كشورش خواهان بررسي گزينه ايرلند واحد در مذاكرات خروج انگليس از اتحاديه اروپاست. يونكر هم در اين ملاقات گفت كه اروپا خواهان مرز سخت ميان جمهوري ايرلند و ايرلند شمالي نيست.
نخست وزير ايرلند روز جمعه در ديدار با رئيس كميسيون اروپا خواهان اين شد كه در مذاكرات خروج انگليس از اتحاديه اروپا گزينه احتمالي اتحاد دو ايرلند بررسي شود. به گزارش بي بي سي، اندا كني با اشاره به سابقه مورد مشابه اتحاد آلمان شرقي و غربي گفت: «در صورت جدايي ايرلند شمالي از انگليس و اتحاد آن با جمهوري ايرلند، بايد اين امكان فراهم باشد كه ايرلند شمالي وارد اتحاديه اروپا نيز بشود.» دولت انگليس بنا دارد كه در هفته‌هاي آتي روند خروج از اتحاديه اروپا را رسماً آغاز كند. از زمان آغاز اين روند، تحقق خروج اين كشور از اتحاديه اروپا دو سال زمان مي‌برد و در اين مدت دو طرف درباره جوانب خروج مذاكره مي‌كنند. ژان كلود يونكر در پي ديدار با اندا كني گفت كه ايرلند و اتحاديه اروپا بايد همكاري كنند تا خروج انگليس از اتحاديه اروپا، كمترين اثر را بر ايرلند بگذارد.

جمهوري ايرلند ۸۰ سال است كه از پادشاهي متحده انگليس مستقل شده است، اما ايرلند شمالي، بخشي از جزيره ايرلند با جمعيت كمتر از دو ميليون نفر، بخشي از انگليس است. از سوي ديگر، منابع نزديك دولت ادينبورگ اعلام كردند كه دولت اسكاتلند مطمئن است كه مي‌تواند در همه‌پرسي جديد استقلال از انگليس به پيروزي برسد و برگزاري يك همه‌پرسي ديگر را طي سال آينده مدنظر قرار خواهد داد، آن هم زماني كه انگليس روند خروج از اتحاديه اروپا را آغاز مي‌كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، چارلز گرانت مشاور دولت اسكاتلند ديروز در سخناني تاكيد كرد: «من بر اين باورم كه دولت اسكاتلند در باره برگزاري يك همه‌پرسي جديد استقلال طي سال آينده به طور جدي فكر مي‌كند. آنها احساس مي‌كنند كه اعتماد و احساس كافي را براي غلبه بر مشكلات اقتصادي ناشي از برگزيت سخت دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار