کد خبر: 840182
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مراسم سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور برگزار شد
عصر ديروز مراسم سالگرد فرج‌الله سلحشور، کارگردان متعهد و انقلابي کشورمان در آستان مقدس امامزاده سيدجعفر و حميده خاتون واقع در باغ فيض برگزار شد.
به گزارش فارس، عصر ديروز مراسم سالگرد فرج‌الله سلحشور، کارگردان متعهد و انقلابي کشورمان در آستان مقدس امامزاده سيدجعفر و حميده خاتون واقع در باغ فيض برگزار شد.
در اين مراسم جمال شورجه، مصطفي زماني، حميدرضا هدايتي، شهين تسليمي، محمد مختاري، تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، معاون وزارت اطلاعات و... حضور داشتند. در اين مراسم بعد از قرائت قرآن، حاج مرتضي طاهري به مديحه‌سرايي و ذکر ائمه معصومين پرداخت.
او در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: يک سال گذشت، در اين يک سال از دوست و آشنا همه در اين غم شريک بودند. يادم هست سال گذشته تشييع حاج فرج در همين مکان برگزار شد و با استقبال پرشور مردم و هنرمندان مواجه بود.

وي ادامه داد: خدا را شاکرم از اين بابت که فرزندان اين کارگردان متعهد و انقلابي از روحانيون و طلاب هستند و من نيز به اين خاندان ارادت خاصي دارم. طاهري ضمن اشاره به خصيصه‌هاي سلحشور بيان داشت: سلحشور دغدغه‌هايي براي ارزش‌ها و فرهنگ اصيل اسلامي داشت و مدام تلاش مي‌کرد در اين راه قدم بردارد. در ادامه اين مراسم تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گفت: همه موجودات زنده روزي مي‌ميرند، مسئله مهم اين است که آنها چقدر توانايي مواجهه با حقيقت مرگ را دارند. انسان‌ها در مواجهه با مرگ يکسان نيستند، اکثريت آنها از مرگ مي‌ترسند، اما در اين بين عده قليلي وجود دارند که با آغوش باز از مرگ استقبال مي‌کنند. اينکه چرا انسان‌ها از مرگ بيزارند نيز در قرآن کريم آمده است.

وي با اشاره به خاطره‌اي از فرج‌الله سلحشور بيان داشت: يادم هست روزي در مراسمي صحبت مي‌کردم بعد از پايان صحبت‌هايم مرحوم آقاي سلحشور گفت‌ اي کاش بتوانم از صحبت‌هاي شما فيلمي را بسازم. تقوي ادامه داد: يادم هست که نگارش فيلمنامه سريال يوسف پيامبر را با وضو و روبه قبله نوشته بود. معتقدم سلحشور مردم را سرگرم نمي‌کرد، چرا اغلب اوقات در سرگرمي مطالب ارزشمندي دريافت نمي‌شود. در پايان اين مراسم، مستند «بنده فيلمساز هستم» در امامزاده پخش شد و با پايان مراسم همه علاقه‌‌مندان و هنرمندان حاضر کنار مزار مرحوم سلحشور قرار گرفته و براي او فاتحه‌اي قرائت کردند. زنده‌ياد «فرج‌الله سلحشور» روز شنبه هشتم اسفندماه سال 94 پس از تحمل يک دوره بيماري جان به جان آفرين تسليم کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار