کد خبر: 840147
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
اولين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب برگزار شد
مجتمع شهر آفتاب در جوار حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران صبح پنج‌شنبه ميزبان هزاران نفر از اعضاي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» بود.
مجتمع شهر آفتاب در جوار حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران صبح پنج‌شنبه ميزبان هزاران نفر از اعضاي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» بود. 3 هزار نفر از اعضاي جبهه مردمي كه از سراسر ايران آنجا جمع شده بودند، بزرگ‌ترين تجمع جبهه‌اي مردمي را شكل دادند؛ اتفاقي كه در طول سال‌هاي اخير مشابه آن در هيچ حزب و جرياني شكل نگرفته و همين بي‌نظير بودن حجم سنگيني از تخريب‌هاي رسانه‌هاي رقيب و حتي رسانه‌هاي بيگانه را به‌دنبال داشته است.

رسانه‌هاي منتقد نيروهاي انقلاب  با همراهي رسانه‌هاي بيگانه بي‌توجه به نقاط قوت اين همايش از جمله ايجاد «يك شبكه گسترده كشوري از نيروهاي مردمي» و تلاش براي «انتخاب از پايين به بالا» در انتخابات رياست جمهوري، برگزاري اين اجتماع كم نظير را از ابتدا محكوم به شكست دانستند! آن هم در شرايطي كه حضور افراد و نماينده‌هاي طيف‌ها و جريانات مختلف در اين اجتماع قابل توجه بوده است و همين نشان مي‌دهد كه كاركرد آن مي‌تواند فراتر از تجميع احزاب باشد. نيروهاي مردمي انقلاب كوشيده‌اند در يك بازتوليد از مدل تشكيلاتي بسيجي گونه ‌سال‌هاي آغازين انقلاب، يك انسجام شبكه‌اي ايجاد كنند. اين شبكه در آينده مي‌تواند علاوه بر هويت بخشي، دست به توليد كادر براي انقلاب اسلامي بزند و جوانان انقلابي را براي خدمت در عرصه‌هاي مختلف معرفي كند.
در پشت سر محل استقرار اعضاي هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي بنري مشاهده مي‌شد كه روي آن تصاوير شهدا و انقلابيون تاريخ معاصر ايران خودنمايي مي‌كرد. تمثال شهيدان شيخ‌فضل‌الله نوري، رئيسعلي دلواري، اميركبير و ميرزا كوچك‌خان تا شهداي فدائيان اسلام از جمله نواب صفوي و همچنين شهداي جنگ تحميلي و شهيد احمدي‌روشن و ساير شهداي هسته‌اي در كنار هم قرار داده شده بود. روي اين بنر جمله زيبايي به اين شرح نوشته شده بود: «اين خط سرخ افتخار با فعاليت‌هاي بيشتر دشمن ادامه دارد. . . اندكي صبر».

در اين مراسم علاوه بر اعضاي هيئت مؤسس «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي»، دبيران كميته‌ها و اقشار اين جبهه و چهره‌ها و فعالان سياسي جريان انقلابي حضور داشتند. در افتتاحيه مجمع ملي تصويب مرامنامه و اساسنامه جبهه و پس از آن انتخاب 31 نفر اعضاي شوراي مركزي در دستور كار قرار گرفت و در نوبت عصر نيز هيئت‌رئيسه منتخب اعضاي شوراي مركزي جلسه مجمع ملي جبهه مردمي را اداره و نسبت به اجراي بخش دوم انتخاب 10 نامزد برتر رياست‌جمهوري توسط اكثريت اعضاي مجمع عمومي را مورد مداقه قرار دادند.
اين كانديداهاي معرفي شده و كساني كه خود اعلام كانديداتوري كرده‌اند، حدود 50 نفر هستند كه به رأي همه اعضاي مجمع عمومي گذاشته شد و 10 نامزد برتر از ميان آنها انتخاب خواهند شد.
  
جبهه مردمي يك حزب جديد نيست
حجت‌الاسلام محمدحسين رحيميان رئيس هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در نخستين مجمع ملي اين جبهه مردمي با تأكيد بر اينكه دغدغه‌ها باعث شده تا در شرايط فعلي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب شكل بگيرد، گفت: نگراني اول دلبستگي و اميد به دشمن، نگراني از عدم توجه به عدم تمركز بر معيشت مردم، گرفتاري اقتصادي مردم و اشتغال و امثال اين گرفتاري‌ها در جامعه است  در حالي كه نظام اسلامي در درجه اول هدف و فلسفه وجودي‌اش خدمت به مردم و رفع كاستي‌هاي مردم است.
وي در مورد دغدغه دوم براي شكل‌گيري جبهه مردمي نيروهاي انقلاب گفت: آنجا كه رهبر معظم انقلاب اظهار نگراني و مطالبه كردند، كارها بر زمين مانده كه نمونه‌هاي آن اقتصاد مقاومتي، سبك زندگي اسلامي، مشكلات فضاي مجازي و دهها مطالبه ديگر همچنان بر زمين مانده است. رئيس هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي تصريح كرد: نگراني‌هايي از يكسو درباره جابه‌جايي ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوي ديگر اعتقاد بر اينكه تنها راه درمان اين دردها، مسئله وحدت و همدلي و همسويي مجموعه نيروهاي انقلاب است، دليل شكل‌گيري اين جبهه بود. دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مؤمناني كه نگران آينده كشور و انقلاب هستند به اين نتيجه رسيدند كه بايد متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند. وي با بيان اينكه اين جبهه يك حزب جديد نيست، گفت: اين جبهه به اين دليل حزب جديد نيست كه خداي نكرده مشكلات و انشقاقي بر انشقاق‌هاي ديگر نيفزايد، بلكه اين جبهه يك حلقه وصل، محل اتصال و پيوند بين همه نيروهاي انقلاب است.

رئيس هيئت موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين جبهه نقش پدري ندارد، بلكه برادرانه به دنبال حل دغدغه‌هاي موجود است. اين جبهه سعي دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام، پيروي از مقام ولايت و رهبري منسجم كند تا در راه رضاي خدا و براي رفع مشكلات قدم برداشته شود. وي افزود: هر چند اين انتخابات پيش رو ايستگاه اول اين جبهه است، اما اصل حركت، انسجام نيروهاي انقلاب زير چتر مقام ولايت است. اين راه، راهي است كه براي عبور از مشكلات آن بايد وحدت ايجاد شود و آنچه در اين ايستگاه بايد مورد توجه قرار گيرد رسيدن به بهترين گزينه اصلح از ميان گزينه‌ها براي جايگاه مسئوليت اجرايي كشور است. پس از اين سخنراني سوگندنامه اعضاي مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي توسط تعدادي از اعضاي اين جبهه قرائت شد.
  
امريكاستيزي ويژگي‌الزامي رئيس‌جمهور آينده است
آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني دبيركل جامعه روحانيت مبارز نيز سخنران بعدي اين مراسم بود كه در ابتداي سخنان خود خاطر نشان كرد: بنده از تشكيل چنين جمع دلسوز، انقلابي، بصير و آگاه كه براي انجام يكي از مهم‌ترين مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را براي امر مهم انتخابات رياست جمهوري آماده كرده‌اند، خرسندم. دبيركل جامعه روحانيت مبارز اضافه كرد: كار خوبي كه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي براي اولين بار انجام داده، انتخاب از پايين به بالا بوده، يعني از مردم شروع كرده‌و از مردم خواسته كه شما تصميم بگيريد چه كسي رئيس‌جمهور باشد و دستور از بالا نيامده، بلكه از متن مردم اين حركت شروع شده و شما اعضا و نمايندگان اين مردم انقلابي هستيد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با تأكيد بر اينكه رئيس قوه مجريه بايد منويات، فرامين و دستورات رهبر و سياست‌هاي كلي را اجرا كند، اظهار داشت: رئيس قوه مجريه بايد از هوا و هوس دور و كسي باشد كه نسبت به اسلام بينش قوي داشته و همانند رهبر ساده‌زيست باشد، او بايد اشداء علي الكفار باشد و باور كند كه امريكا دشمن است؛ بايد چنين فردي توسط شما انتخاب شود. بايد هر كسي كه به عنوان رئيس مقام اجرا انتخاب مي‌شود، در عمل و نه در شعار تابع محض رهبر انقلاب باشد. وي در پايان خاطرنشان كرد: بايد اين انقلاب كه خون‌هاي بسياري براي آن ريخته شده را حفظ كنيم و از خداوند متعال براي شما توفيق فراوان مسئلت مي‌كنم، كارتان را با اخلاص شروع كنيد.
  
وحيددستجردي: شرايط امروز كشور نيازمند تغيير است
مرضيه وحيددستجردي سخنگوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي سخنران ديگر اين گردهمايي بود. او در اين نشست گفت: پنجم دي ماه امسال جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با هدف بازگشت به آرمان‌هاي انقلاب و مردم تشكيل شد. تشكيل اين جبهه با توجه به مشكلات كشور و تهديدات بين‌المللي و تأكيدات و سفارشات و هشدارهاي پي در پي مقام معظم رهبري بود. وحيددستجردي گفت: تشكيل نيروهاي مردمي انقلاب اسلامي در حقيقت پاسخي بود به دغدغه‌هاي رهبر انقلاب كه ما پيام ايشان را شنيديم. اين مردم انقلاب كردند كه احكام اسلامي حاكم باشد و از يك رفاه نسبي اجتماعي برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامي در كشور حاكم باشد اما آنچه امروز مي‌بينيم بايد تغيير كند و اين كار جز با وحدت نيروهاي انقلابي و مردمي كه متأسفانه روز به روز به كنار رانده مي‌شوند، ميسر نيست.

وحيددستجردي افزود: به دنبال اعلام موجوديت حركت مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در پنجم دي‌ماه امسال، براي اولين بار بعد از چهار دهه مجامع شهرستاني تشكيل داديم تا از تمركزگرايي در مركز خارج شويم. در بيش از 450 شهرستان مجامعي تشكيل شد تا نيروهاي مردمي كنار گذاشته نشوند، همچنين براي شهرستان‌هاي 20 هزار نفره يك نماينده انتخاب شد. وي ادامه داد: پس از آن مجامع استاني تشكيل و در هر استان از افراد شاخص انقلابي آن دعوت شد تا با تشكيل مجامع 25 نفري و انتخابات استاني از هر استان هشت نفر را انتخاب كنند كه امروز شاهد حضور آنها هستيم. سخنگوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: همچنين ما 27 قشر در كشور را شناسايي كرديم كه اينها نيز مجامع مخصوص خود را تشكيل دادند و با انتخابات صورت گرفته در اين مجامع ما 600 نفر را به عنوان نمايندگان اقشار در مراسم امروز داريم.

عضو هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با بيان اينكه از ابتدا بناي كار جبهه بر اين بود كه كار با نظارت علما انجام شود، عنوان كرد: همه اسناد بالادستي جبهه با نظارت و رضايت علماي بزرگوار و تأييد آنها در سامانه جمعي جبهه براي اظهارنظر و ارشاد هيئت موسس قرار داده شده است.
وحيددستجردي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مجمع امروز در حقيقت برگرفته از 50 هزار نفر از افراد شاخص انقلابي در سراسر كشور است كه افراد حاضر به عنوان نمايندگان آنان در اين جلسه حاضر شدند تا به هدف اصلي اين مجمع عمومي و ملي و مردم دست پيدا كنند. سخنگوي هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با بيان نوآوري‌هاي صورت گرفته در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، تصريح كرد: براي اولين بار است كه اين جبهه كار را از پايين به بالا انجام مي‌دهد كه كار نو و بي‌بديلي است و شهرستان‌ها حضور جدي‌تري نسبت به مركز دارند و همه كارها نيز به جاي آنكه پشت درهاي بسته باشد، در پيش چشم مردم است.
وحيددستجردي در پايان تأكيد كرد: اين اولين بار است كه اعضاي هيئت مؤسس يك جبهه خودشان را در معرض رأي مردم قرار مي‌دهند. در زيرمجموعه‌هاي جبهه، كميته‌هاي متعددي تشكيل شده و جبهه فقط به انتخابات رياست‌جمهوري بسنده نكند، بلكه يك تشكيلات براي پايداري انقلاب اسلامي باشد.
   
گشايش راهي هموارتر به سوي آينده‌اي بهتر
پيش‌‌‌نويس مرامنامه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در نخستين مجمع ملي اين مجمع تصويب شد. در بخشي از متن اين مرامنامه آمده است:
انقلاب اسلامي ايران با تجربه‌اي كه از سال‌ها حاكميت جمهوري اسلامي كسب كرده به سرمايه‌اي ارزشمند از دستاوردهاي فكري و عملي دست يافته است. هر اندازه كه ميدان تأثير و عمق نفوذ انقلاب اسلامي افزون‌تر مي‌شود، چالش‌هاي پيش روي انقلاب نيز جدي‌تر و سازمان يافته‌تر مي‌شود. در چنين شرايطي نياز به سازماندهي جديدي در نيروهاي انقلاب اسلامي به نحوي كه بتواند وحدت همه نيروها و تشكل‌هاي انقلابي، بصيرت ژرف‌تر و مشاركت هوشمندانه‌تر مردم را تأمين كند؛ احساس مي‌شود. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي بر پايه درك عميق شرايط موجود براي گشودن راهي هموارتر به سوي آينده‌اي بهتر تشكيل شده است.
   
نمي‌خواهيم اتفاقات سال 92 تكرار شود
غلامعلي حدادعادل نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي هم در حاشيه نخستين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از تشكيل جبهه مردمي در قدم اول حضور مؤثر در انتخابات رياست‌جمهوري آينده است و معناي حضور مؤثر هم از نظر ما رسيدن به وحدت است و تلاش مي‌كنيم تا اين مقصود حاصل شود. تا اينجا هم حضور همه نيروها حكايت از اين مي‌كند كه اين وحدت دست‌نيافتني نيست و ان‌شاءالله ما مي‌توانيم در موعد مقرر به يك نامزد واحد برسيم.
وي ادامه داد: فعلا براي ارزيابي طرف مقابل زود است و ما بيش از اينكه به دنبال گمانه‌زني در اين باره باشيم، به دنبال اتخاذ سازوكارهاي لازم براي وحدت در بين همه نيروهاي انقلاب و رسيدن به نامزد واحد هستيم.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما براي آنكه اتفاقات سال 92 تكرار نشود، تلاش كرده‌ايم با تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به وحدت برسيم. حدادعادل در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه گفته شده قرار است همراه با معرفي كانديداي جبهه مردمي، برنامه‌هاي او نيز اعلام شود، عنوان كرد: اين موضوع يكي از نوآوري‌هاي جبهه مردمي است، به دليل آنكه مردم بدانند كه به يك فرد واحد رأي نمي‌دهند و اين‌طور نيست كه يك نفر نداند كه چه كاره مي‌خواهد بشود و ظرف دو ماه بخواهد سرنوشت كشور را به دست يك دولت بسپارد. ما تلاش مي‌كنيم مجموعه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي به همراه نامزد مورد نظر خودمان را به مردم معرفي كنيم.
   
كانديداي نهايي به‌همراه تيمش مشخص مي‌‌شود
سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي نيز در حاشيه نخستين مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: هدف جبهه مردمي اين است كه با يك سازوكار جمعي كار را پيش ببرد و معتقد است بايد از پايين به بالا حركت كرد. وي افزود: اين جبهه در مرحله اول با انتخاب شوراي مركزي‌بنا دارد نامزدهاي رياست‌جمهوري مدنظر خود را پالايش كند. قرار است از بين جمع امروز 10 نفر در مرحله اول به عنوان كانديداي اين جبهه انتخاب شوند و پس از آن در مرحله بعدي پنج نفر از اين افراد انتخاب شوند و نهايتاً به يك نفر واحد برسند. نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بنا دارد با يك تابلو وارد انتخابات شود، يعني فردي كه وارد عرصه انتخابات مي‌شود تيم و برنامه‌هاي خود را در عرصه‌هاي ‌مختلف سياسي، اقتصادي و... معرفي كند و كانديداي رياست‌جمهوري جبهه حتماً بايد به اين مواضع وفادار باشد و اين حركت خوبي است كه نامزد انتخابات با تيم و برنامه مشخص وارد عرصه انتخابات شود.
   
اخذ تعهد از 10 كانديداي جبهه مردمي انقلاب براي انصراف
مهدي چمران عضو هيئت موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اعلام كرد كه از 10 نامزد اين جبهه كه قرار است براي انتخابات رياست جمهوري معرفي شوند، تعهد گرفته مي‌شود كه پس از رسيدن جبهه به يك كانديدا انصراف خود را به نفع آن كانديدا اعلام كنند. همچنين توافق شده تا كانديداي نهايي جبهه تيم همراه خود را معرفي كند.
   
ضوابط و شاخص‌هاي کانديداهاي «جبهه مردمي» براي انتخابات
در اوان نخستين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب ضوابط و شاخص‌هاي نامزدهاي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلاي براي انتخابات رياست‌جمهوري 96 اعلام شد. بر اين اساس، اين شاخص‌ها در دو بخش «شروط لازم و اوليه» و «شاخص‌هاي عمومي» منتشر شده است. همچنين اين شاخص‌ها و ضوابط با رأي قاطع اعضاي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به تصويب رسيد. شروط لازم و اوليه نامزدها در اين پيش‌نويس، اينگونه بيان شده است:

1- برخورداري از شرايط قانوني مندرج در قانون اساسي و قوانين عادي
2 - پاك‌دستي و سلامت مالي (خود نامزد و اطرافيان درجه يك وي) و پاكدامني و سلامت اخلاقي
3 - معرفت و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدي(ص)
4 - تقوا، زهد و صداقت
5- تعهد و تبعيت از رهبري و التزام به اجراي مطالبات معظم‌له
6- برخورداري از روحيه تفكر و عمل انقلابي
7 - سلامت همه‌جانبه (جسمي، روحي، رواني) و خستگي‌ناپذيري
8 - شرايط تحصيلات از ديد جبهه مردمي نيروي انقلاب اسلامي براي نامزد انتخابات كارشناسي‌ارشد يا معادل آن است.
و شاخص‌هاي عمومي به اين شرح اعلام مي‌شود:
1- توان و سابقه مديريت و كارآمدي اجرايي با ضريب اهميت 5/1 درصد
2- ساده‌زيستي با ضريب 3/1 درصد
3- شجاعت، استكبارستيزي و عدالت‌خواهي با ضريب 1/1 درصد
4- برخورداري از برنامه و تحول‌گرا بودن با ضريب 1/1 درصد
5- روحيه كار جمعي و تشكيلاتي، سعه صدر و اعتقاد به استفاده از همه ظرفيت‌ها با ضريب 3/1 درصد
6- هوشمندي، بصيرت و اشراف به راهبردهاي دشمن با ضريب 3/1 درصد
7- مقبوليت اجتماعي و امكان رأي‌‌آوري با ضريب 5/1 درصد
8-اعتقاد به مرام‌نامه، اساسنامه و سازوكارهاي جبهه با ضريب 5/1 درصد
9- داشتن برنامه و راه‌حل ملموس براي حل مشكلات اصلي جامعه (از جمله بيكاري ركود، گراني مسئله بانك‌ها و پيشرفت اقتصادي) با ضريب 5/1 درصد
10- توان ايجاد اجماع در جريان انقلابي و نداشتن مخالفان جدي دروني با ضريب 1/1 درصد
11- داشتن تمايز مؤثر با نقاط ضعف رقيب انتخاباتي با ضريب 2/1 درصد
12- عدم دوقطبي‌سازي سياسي كاذب با ضريب اهميت 2/1 درصد
   
اسامي كانديداهاي جبهه مردمي
در دومين مجمع ملي اعلام مي‌شود
حجت‌الاسلام رحيميان رئيس هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با بيان اينكه قرار بود شمارش آراي شوراي مركزي با دستگاه خوانده شود اما به دليل اينكه برخي از تعرفه‌ها كد نداشت شمارش آرا ‌دستي انجام شد، گفت: به دليل اينكه شمارش آرا به صورت دستي انجام شد ،  اسامي آنها در دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اعلام مي‌شود.
   
استفاده از مشاهير براي رأي‌آوردن فريب مردم است
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در جلسه نوبت عصر مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: تشكيل مجمعي از نيروهاي انقلابي كه به صورت تشكيلات مردمي شكل گرفته امر بسيار مقدس و مباركي است، هرچند اين موضوع سال‌هاست به تأخير افتاده اما چيزي از ضرورت و حياتي بودنش كم نمي‌كند. هر كسي احساس مسئوليت درباره سياست‌ورزي در نظام مي‌كند، خود را بايد مكلف به حضور در چنين تشكيلاتي بكند تا شيوه سياست‌ورزي در كشور اعتلا پيدا كند. حجت‌‌الاسلام پناهيان ادامه داد: مؤمنان اگر در كنار هم كار تشكيلاتي نكنند، ايمان انقلابي آنها سنجيده نمي‌شود و اين موضوع فقط با شعار ميسر نمي‌شود و بايد يك نيروي انقلابي را در عرصه تشكيلات محك زد. خارج از تشكيلات، ايثارگري و اخلاق و موضع سياسي درست داشتن هنر نيست بلكه اين موارد در كار تشكيلاتي معنا پيدا مي‌كند.

حجت‌‌الاسلام پناهيان تصريح كرد: ما بايد كار تشكيلاتي را از مهدكودك‌ها و مساجد آغاز كنيم. فلسفه حضور در مسجد صرف نماز خواندن نيست بلكه تمرين ولايت‌پذيري و حضور در جمع است.
وي با بيان اينكه امروز ولايتمداري هم كه ما آموخته‌ايم به صورت انفرادي اجرا مي‌شود، اظهار داشت: هر موقع ولايتمداران توانستند به همراه صبر جمعي با يكديگر هم‌ازايي كنند آن وقت مي‌توانند به ولي خدا كمك كنند. حجت‌‌الاسلام پناهيان اظهار داشت: كساني كه نمي‌خواهند استعدادهاي خود را به مشاركت بگذارند، اهل كار تشكيلاتي نيستند در صورتي كه در يك تشكيلات ضعفا از استعداد قوي‌ترها بهره مي‌برند.

حجت‌‌الاسلام پناهيان اصل وجود جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را بسيار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: تداوم وتكامل اين جبهه مهم تر از انتخابات است. با وجود چنين تشكيلاتي مي‌شود كاستي‌هاي هر دولتي را برطرف كرد و بدون آن هر دولتي به مشكل برمي‌خورد. وي تصريح كرد: استفاده از مشاهير براي رأي‌آوردن فريب مردم است و كارگروه‌هاي منسجم بايد شايستگي افراد را بسنجند، اگر كسي هنر سخنوري و مناظره داشت الزاماً هنر مديريت كشور را ندارد و اين موضوع كه انتخاب رئيس جمهور به مناظره‌هاي تلويزيوني واگذار شود، حركت زشتي براي جامعه پيشرفته ماست. مردم وقتي در يك تشكيلات عقلانيت ببينند و مردمي بودنش را احساس كنند اگر كسي سخنوري هم بلد نباشد او را مي‌پذيرند. حجت‌‌الاسلام پناهيان ادامه داد: وجود تشكيلات به معني مردمي نه به معناي احزابي كه در غرب به بهانه آنها مردم را فريب مي‌دهند باعث اعتماد مردم است، اگر هم سياستمداري در اين تشكيلات خلافي انجام داد، گروهي هستند كه جلوي او را بگيرند. حجت‌‌الاسلام پناهيان شناسايي استعداد افراد را يكي از فوايد تشكيلاتي مانند جبهه مردمي نيروهاي انقلاب دانست و خاطرنشان كرد: وجود اين تشكيلات باعث مي‌شود تعامل و گفت‌وگو در ميان مؤمنين رشد پيدا كند و تشكيلاتي موفق است كه به‌‌رغم آنكه جهت‌گيري واحدي در آن وجود دارد، اختلاف نظر و رأي هم براي رشد و تعالي وجود داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
لطفا آدرس سایت عضو گیری جبهه انقلاب اسلامی را اعلام تا افراد بتوانند برای نامنویسی وعضو شدن اقدام نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار