کد خبر: 840092
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: مرغداران استان به دلیل نوسانات قیمت و تدوین نشدن قانون حمایت از این اتحادیه از نبود امنیت شغلی رنج می برند.
حسین پیوندی  افزود: در مقاطع مختلف سال 95 شاهد افزایش و کاهش قیمت مرغ بودیم که این امر به هیچ عنوان به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته به دلیل نوسانات قیمت، تعادل مالی در بازار مرغ به ویژه برای صاحبان مرغداری ها از بین رفته است و وجه خرید و فروش همزمان با تاریخ چک پرداختی در معامله ها وصول نمی شود.
پیوندی تصریح کرد: در حال حاضر 36 مرغدار استان سمنان بیش از 80 میلیارد ریال از شرکت های توزیع کننده مرغ طلب دارند که باید برای وصول این حجم از طلب تولیدکنندگان راه های قانونی از سوی دستگاه قضایی استان تنظیم شود.
پیوندی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از کاهش و افزایش بی رویه قیمت مرغ در بازار بهتر است قانونی مدون از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی تدوین شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: در حال حاضر قیمت یک کیلومرغ زنده در بازار سمنان چهار هزار و 800 تومان است که این قیمت در حال حاضر رضایت تولید کننده و مصرف کننده را به همراه دارد.
وی با اشاره به قیمت پنج هزار و 200 تومان قیمت به ازای هر کیلوگرم در بازار سمنان، تصریح کرد: این قیمت به هیچ عنوان برای مصرف کننده به صرفه نیست و باید با تدبیر برای کاهش قیمت تخم مرغ گام برداشت.
پیوندی افزود: قیمت هر قطعه جوجه در حال حاضر بیش از هزار و 700 تومان برای یک مرغدار تمام می شود که با هزینه خوارک طیور این قیمت به هیچ عنوان برای تولیده کننده به صرفه نیست.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: حمایت از تولید کنندگان همواره مورد تاکید دستگاه های اجرایی استان بوده است اما نباید با راهکارهای اشتباه مرغداران استان از تولید دلسرد شوند.
در استان سمنان 45 واحد مرغداری گوشتی وجود دارد که 15 درصد از آنها به دلایل مختلف غیرفعال است.
میزان مصرف گوشت مرغ مردم استان سمنان روزانه 36 تن است و بیش از 75 درصد مرغ تولید شده در استان به تهران ارسال می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر