کد خبر: 840087
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 650 تن سیب و پرتقال در سردخانه‌های سمنان و دماوند برای تنظیم بازار شب عید مردم استان ذخیره شده است.
 سید حسن میرعماد در نشست ستاد تنظیم بازار استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: بیش از 250 تن پرتقال تامسون از منطقه ابتدایی استان گیلان و منطقه انتهایی استان مازندران به دلیل کیفیت بهتر و سرمازدگی کمتر خریداری شده است تا ویژه نوروز 96 در استان سمنان توزیع شود.
وی بیان داشت: 300 تن سیب دماوند در سردخانه میلاد و 100 تن در سردخانه شهد دماوند برای استان سمنان در حال نگهداری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآورشد: تا تاریخ چهارم اسفند 95 از سردخانه سبزکوشان شهرستان شاهرود حدود 60 تن و از سردخانه آزمون سرخه 65 تن سیب به بازارهای مناطق مختلف استان سمنان وارد شده است.
میرعماد، به موجودی انبار غله استان سمنان برای ذخیره سازی ویژه تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: 85 هزار و 182 کیلوگرم گندم، 79 هزار و 394 کیلوگرم برنج اروگویه و 318 هزار کیلو گرم شکر سفید در استان سمنان ذخیره سازی شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود 162 عامل توزیع اتاق اصناف، تعاون روستایی، شهرداری و روستاها، خاطرنشان کرد: 53 درصد عوامل توزیع بر عهده اتاق اصناف، 18 درصد تعاون روستایی، 14 درصد شهرداری‌ها و 15 درصد روستایی هستند.
وی با بیان این که بیشتر محصول پرتقال امسال در استان های شمالی کشور دچار سرمازدگی شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع ملی و فقط مربوط به استان سمنان نیست و تا اواسط هفته آینده با هماهنگی های انجام شده، پرتقال با کیفیت مناسب از جنوب کشور به ویژه استان فارس وارد سمنان می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ منجمد با قیمت نهایی 55 هزار ریال در استان سمنان عرضه می شود، خاطرنشان کرد: برای فروش بهتر گوشت منجمد مرغ در بازار و افزایش انگیزه فروشندگان، پنج درصد افزایش قیمت برای توزیع کنندگان در نظر گرفته شده است.
استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: کمیته های کوچکتری با 6 دستگاه مرتبط صنعت معدن تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف هفته ای یک نشست و به ویژه برای تامین کالا و تنظیم بازار ویژه عید نوروز درنظر گرفته شود.
محمد رضا خباز بیان داشت: با هدف تنظیم بازار، میوه نوروز 96 مانند سال‌های گذشته آماده و ذخیره شده است و مردم در این درباره دغدغه و نگرانی و نداشته باشند.
وی با بیان اینکه فروش زیاد با درصد سود کم آثار بیشتری برای تولیدکننده دارد و به سودواحدهای صنفی هم هست، گفت: با توجه به نشست های پی در پی دستگاه های مرتبط تنظیم بازار ضایعات میوه عید سال گذشتته یک درصد بوده است و سمنان در مقدار ضایعات میوه شب عید سال گذشته نمونه کشوری بوده است.
خباز گفت: با وجود معایب و محاسن نمایشگاه های بهاره و پاییزه، بهتر است فروشگاه های استان سمنان با درخواست متقاضیان و با نظارت واحدهای مرتبط، نمایشگاه های کوچکی در همان مکان برگزار کنند.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه غرفه داران اینگونه نمایشگاه ها بهتر است استانی باشند، یاد آورشد: افزایش رونق تولید با ورود واحدهای صنفی استان به نمایشگاه ها محقق می شود.
در این جلسه مشخص شد با هکاری نیروی انتظامی و سازمان های حمل ونقل برای انتقال میوه به استان و مساعدت فرماندران شهرستان ها برای توزیه در شهر ستان ها هماهنگی های لازم انجام گیرد.
در این جلسه در مورد برپایی نمایشگاه بهاره در محل دایمی نمایشگاه سمنان، و زمان توزیع میوه تنظیم بازار از 24اسفند تا 20 فروردین و افزایش سود پنج درصدی به 10 درصدی سود گوشت مرغ منجمد برای توزیع کنندگان تبادل نظر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر