کد خبر: 840056
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
استاندار البرز خبرداد
استاندار البرز از اوضاع مناسب به وجود آمده پس از برجام برای سرمایه گذاری در کشور گفت و تصریح کرد: ما آمادگی داریم برای جذب هر سرمایه ای در استان شرایط را فراهم کنیم.

سیدحمید طهایی در جلسه شورای اداری شهرستان اشتهارد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به این‌که در آستانه شب عید قرار داریم لازم است مسئولان رعایت حال واحدهای تولیدی را بکنند تا برای شروع سال جدید انرژی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر علیرغم محاصره اقتصادی و کاهش قیمت نفت، کشور اداره شد و ما از تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رسیدیم و اقتصاد رو به رشد گذاشت.

استاندار البرز در ادامه از امنیت موجود در کشور گفت و تصریح کرد: سرمایه به‌جایی می‌رود که از امنیت کافی برخوردار باشد بنابراین خدا را شاکریم در این شرایط منطقه ما امنیت داریم و به جزیره ثبات تبدیل شده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت رشد هشت درصدی در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این رشد باید سالانه 740 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در کشور داشته باشیم.

استاندار البرز افزود: بنابراین ما آمادگی داریم برای جذب هر سرمایه‌ای شرایط را فراهم کنیم.

طهایی در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات پیش رو اشاره و اعلام کرد: این حاصل تلاش مبارزین انقلاب بود که ما را صاحب رأی کردند تا بتوانیم سرنوشت خود را در سطح ده، شهر و ملی رقم بزنیم.

وی در ادامه به اقدامات اقتصادی انجام شده در استان البرز اشاره کرد و افزود: در این مدت 75 درصد از وظایف ویژه «اقتصاد مقاومتی» در استان اجرایی شده است.

استاندار البرز افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای تشکیل تاکنون 105 جلسه برگزار کرده که حاصل آن 1020 مصوبه اجرا شده و 540 مصوبه در دست اقدام بوده است.

طهایی به پرداخت 377 میلیارد تومان تسهیلات از ستاد «اقتصاد مقاومتی» به صنایع استان اشاره و اعلام کرد: 3500 میلیارد تومان تسهیلات نیز از منابع داخلی بانک ها به واحدهای استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البرز از نظر سرمایه‌گذاری محقق شده صنعتی در رتبه دوم کشوری و از نظر تعداد طرح‌های صنعتی 35 درصد رشد داشته است.

استاندار البرز افزود: رشد 80 درصدی در صدور پروانه‌های بهره‌برداری، رشد 50 درصدی در سرمایه‌گذاری صنعتی محقق شده و رشد 149 در اشتغال صنعتی تحقق‌یافته از دیگر آمارهای شاخص اقتصادی استان است.

طهایی از کسب رتبه دوم در جذب سرمایه خارجی در بخش صنعت گفت و تصریح کرد: استان البرز در این مدت 5000 میلیارد ریال سرمایه خارجی جذب کرده است.

وی با اشاره به رتبه سوم البرز در فروش محصولات دانش بنیان افزود: در سه سال اخیر 540 واحد صنعتی و 500 واحد کشاورزی راکد احیا شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار