مظفر سلیمانی، معاون اداری و مالی شهردار تبریز در این جلسه با اشاره به پشتیبانیهای مالی این طرح گفت: شهرداری با تعامل مستمر با سیستم بانکی، زمینههای لازم را برای افزایش کارکرد کارت شهروندی فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: هدفگذاری این طرح، ناوگان مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و برخی خدمات جنبی حملونقل را پوشش خواهد داد.
معاون اداری و مالی شهردار تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: کیفیت بهرهبرداری مترو ارتباط مستقیم با سازو کار مالی کارت خواهد داشت که این امر نیازمند تقویت زیرساختها و هماهنگی حوزههای مرتبط با طرح است.
سلیمانی با بیان اینکه بخش عمدهای از بودجه شهرداری تبریز به پروژه مترو اختصاص یافته است، گفت: هزینهگذاریهای گسترده باید در بخش بهرهبرداری، ضامن بهترین کیفیت خدمتگذاری به شهروندان شود.
همچنین مهدی یوسفی، معاون حملونقلوترافیک شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: با حمایتهای ستادی، کارت شهروندی به عنوان یک کیف پول الکترونیکی، بسیاری از خدمات حملونقل شهری را پوشش خواهد داد.
وی اظهار داشت: راهاندازی این کارت هماکنون با قیمت ناچیز آغاز شده و بیشتر جنبه آموزشی و فرهنگسازی آن مورد توجه است.
معاون حملونقلوترافیک شهردار تبریز متذکر شد: با تقویت پشتوانههای مالی و بانکی و بسترهای فنی، خدمات این کارت علاوه بر مترو، سایر حوزههای حمل ونقل از قبیل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارکینگ و پارکومتر را پوشش خواهد داد.
در این جلسه، مدیرکل حراست شهرداری و مدیران عامل شرکت بهرهبردار مترو و سازمان آمار و فناوری اطلاعات نیز به بیان اقدامات و پیشنهادهای خود در خصوص فراگیرشدن کارت شهروندی پرداختند.