کد خبر: 840031
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
نصرالله پژمانفر، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس از تأکيد اين کميسيون بر انتخاب داوران با تابعيت محض ايراني براي جشنواره‌هاي مختلف ملي خبر داد.
جواد محرمي
ماجراي جلسات کميسيون فرهنگي مجلس درباره جشنواره فيلم فجر حاشيه‌هاي بسياري را در روزهاي گذشته رقم زده است. در پي اين اتفاقات رئيس کميسيون فرهنگي ديروز از ارتباط نداشتن فراستي با کميسيون فرهنگي صحبت کرده و گفته است: فراستي جزو چند سينماگري است که به درخواست ما براي ارائه توضيحاتي درباره جشنواره فجر به کميسيون آمده بود. نصرالله پژمانفر، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از جو پيش آمده راجع به مسائل جشنواره فيلم فجر و جبهه‌گيري اخير برخي بازيگران که مجريان برنامه سينما «هفت» را غير خودي خطاب کرده‌اند، گفته است: «کساني که به اين مسئله دامن مي‌زنند مي‌خواهند نقطه ضعف‌شان را پوشش دهند. ما نبايد کاري که آنها مي‌خواهند بکنيم. کسي مانند آقاي فراستي ارتباطي با کميسيون فرهنگي يا حاکميت ندارد؛ اگر صدا و سيما از آنها دعوت مي‌کند به ما ارتباطي ندارد.» او در ادامه صحبت‌هايش گفته: «به نظر من به اين موضوع نبايد پرداخته شود، چون مانند يک لجنزار است که هرچه به هم مي‌زنيم بوي بدش بيشتر در مي‌آيد.

متأسفانه در سينما برخي وجود دارند که ژست مي‌گيرند و فحش مي‌دهند.» پژمانفر همچنين درباره بحث دوتابعيتي بودن داوران جشنواره که در برنامه «هفت» مطرح شده بود، اينطور اظهارنظر کرده است: «اينکه کسي بگويد سينماگران دوتابعيتي هستند، نمي‌تواند نقد درستي به شمار برود. براي اهل سينما يک تابعيتي بودن يا دوتابعيتي بودن چندان تفاوتي ندارد. شايد برخي از آنان خوشحال هم بشوند که کسي بحث دوتابعيتي را مطرح کند. کاري که بايد انجام شود اين است که مسير سينما به سمت گفتمان انقلاب کشيده شود. مسائلي مانند اينکه چرا امروز در حوزه کودکان چيزي نداريم، چرا در حوزه سبک زندگي فيلمي ساخته نمي‌شود. اين موضوعاتي است که مسئولان سينمايي براي آن پاسخي ندارند.» اين در حالي است که پس از حضور حجت‌الله ايوبي در جلسه اعضاي کميسيون فرهنگي، احد آزادي‌خواه سخنگوي اين کميسيون با انتقاد از دوتابعيتي بودن برخي از داورهاي جشنواره سي‌و‌پنجم، اين موضوع را اشکالي جدي براي جشنواره دانسته و گفته بود: «اگرچه رئيس سازمان سينمايي اين مهم را ايرادي براي داوري جشنواره ندانست، اما نمايندگان قانع نشدند و بر اين انتقاد خود اصرار ورزيدند.» پژمانفر در ادامه توضيحاتش دوتابعيتي را الزاماً به معناي ضدنظام بودن ندانسته بود، اما به گفته او تأکيد نمايندگان بر انتخاب داوران با تابعيت محض ايراني بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار