کد خبر: 840020
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
پایان ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین‌
ششمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين روز گذشته با صدور بيانيه پاياني خاتمه يافت. اجلاسي كه بسياري از كارشناسان بين‌المللي آن را دميدن روحي تازه به محور مقاومت و مردم فلسطين دانستند...
ششمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين روز گذشته با صدور بيانيه پاياني خاتمه يافت. اجلاسي كه بسياري از كارشناسان بين‌المللي آن را دميدن روحي تازه به محور مقاومت و مردم فلسطين دانستند، اما اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين در حالي روز گذشته پايان يافت كه در مراسم اختتاميه آن، از مجاهدت‌هاي آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در راه آرمان‌هاي فلسطين طي چند دهه تجليل شد.

مسئله فلسطين مسئله تمام جهان اسلام است
در همين حال پيش از مراسم اختتاميه اجلاس كه سخنران آن رئيس‌جمهور بود، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به سخنراني پرداخت و گفت: مسئله فلسطين مسئله يك سرزمين محدود نيست بلكه مسئله تمام جهان اسلام است.
وي ادامه داد: امروز فلسطين محكي است براي ارزيابي بسياري از امور كه در دنيا در حال جريان است؛ در واقع محكي است براي ارزيابي ادعاهاي حقوق بشري جهان و صدق و عدم صدق در گفتار آنها.  آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: با يك نگاه عميق‌تر مسئله فلسطين، مسئله تقابل ايدئولوژي‌هاست. در فلسطين مسئله فقط اشغال يك محدوده جغرافيايي خاص در يك مرز محدود نبود. بلكه تقابل دو ايدئولوژي اسلام و رژيم صهيونيستي است كه از آن مهم‌تر پشتيباني ليبرال دموكراسي غربي و ابزار ساختن صهيونيست براي پيشرفت اهدافشان در منطقه است.  ‌وي افزود: مسئله فلسطين محك و ميزاني است براي سنجش ميزان دعاوي حقوق بشري دنياي غرب. غربي‌ها در دانشگاه‌ها در مكتوباتشان، در سخنراني‌هايشان و غيره مسئله حقوق بشر را بسيار زياد مطرح مي‌كنند و آن را به عنوان ابزاري عليه كشوري كه نپسندند استفاده مي‌كنند.
رئيس دستگاه قضا اظهار داشت: فجايعي كه در فلسطين، از ناحيه رژيم صهيونيستي در حال جريان است و سابقاً هم وجود داشته، يك آزمايش بزرگ براي دنياي غرب است. اقداماتي كه رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطيني‌ها صورت داده از مصاديق قطعي جنايات جنگي است.
 وي افزود: جمهوري اسلامي با نداشتن سلاح‌هاي هسته‌اي با اين عنوان كه به دنبال تلاش براي تحصيل است كه اتهامي صددرصد كذب بود، متهم شد و مورد تحريم‌هاي شديد قرار گرفت. اما رژيم صهيونيستي با زرادخانه هسته‌اي و مورد همه جور حمايت سياسي، نظامي و مالي است و اين محكي براي سنجش حقوق بشر در دنياي امروز و به ويژه ادعاي امريكايي‌هاست.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: راهي در ميان ملل مسلمان وجود ندارد. راه نجات بازگشت به خود است. حمايت كشورهاي غربي فريبي بيش نيست. ما نمي‌توانيم هيچ توقع و انتظاري از كشورهاي غربي‌ و به ويژه امريكايي‌ها داشته باشيم.
وي در پايان گفت: آنهايي كه براي حل مشكل فلسطين به طرف امريكايي‌ها و غيرامريكايي چرخيدند، بدانند كه راه اشتباهي را در پيش گرفته‌اند؛ تنها راه، خودباوري است. بازگشت به خويشتن است. بازگشت به راه امن الهي است.
    
اسرائيل به دنبال طبيعي جلوه دادن شرايط
همچنين حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان كه سخنران پاياني اين اجلاس بود، با بيان اينكه موضوع فلسطين، زخمي عميق و جانكاه است كه بيش از 70سال، وجدان جامعه جهاني و پيكره جهان اسلام را به درد آورده است، گفت: فلسطين مشكل يك قوم يا يك ملت نيست، بلكه از يك سو نشانه ظلم و ستم و ناديده گرفتن حقوق بين‌الملل و ناكارآمد بودن سازمان‌هاي بين‌المللي است؛ و از سويي ديگر نماد تلاش‌هاي مجاهدانه و مستمر يك ملت براي احقاق حقوق خود در كنار سرشكستگي جامعه جهاني و شرمساري برخي كشورهاي اسلامي است.
رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه «اقدامات تحريك‌آميز در تداوم غصب سرزمين‌هاي مردم مظلوم و تلاش‌هاي هدفمند براي تغيير هويت تاريخي و تمدني اين سرزمين، به تدريج نتايج ويرانگري براي صلح و امنيت جهاني به بار آورد»، تصريح كرد: ارتكاب اين حجم از جنايات ضد بشري هم حمايت از غاصبان را در جهان غرب به چالش كشيد و هم در سرزمين‌هاي اسلامي، افكار عمومي مردم مسلمان را عليه اين حمايت غرب شوراند.  رئيس‌جمهوري مهم‌ترين هدف اسرائيل در وضعيت كنوني را طبيعي جلوه دادن شرايط موجود ذكر كرد و اظهارداشت: صهيونيست‌ها در پي‌آنند كه جهانيان باور كنند فلسطينيان آوارگاني هستند كه بايد بدون تعلق به سرزمين، گذران عمر كنند؛ تبديل عنوان مقاومت به تروريسم و تلاش طولاني براي عادي‌سازي تسليم و سازش به همين دليل است.
دكتر روحاني تأكيد كرد: در ادبيات امروز، رژيم صهيونيستي خواستار عادي‌سازي روابط خود با جهان اسلام است؛ و اين معنايي ندارد مگر فراموشي و ناديده گرفتن تمام جنايات آنان در فلسطين و ديگر سرزمين‌هاي اسلامي.

‌رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه صهيونيست‌ها امروز در جنگ‌ها و اختلافات داخلي مسلمانان، براي خود يك فرصت تاريخي مي‌بينند، تأكيد كرد: صهيونيست‌ها اكنون از «متحدين جديد» سخن مي‌گويند؛ آنان تلاش مي‌كنند با دميدن بر «مقاومت هراسي»، كشورهاي عربي و اسلامي حامي فلسطين را، از دشمن، به «متحد» خود عليه مقاومت و حامي اصلي آنان يعني ايران، تبديل كنند. پروژه‌اي كه هوشياري مضاعف و نگاه بلندمدت ما و دولت‌هاي عربي، به‌ويژه همسايگان ما را مي‌طلبد.
دكتر روحاني افزود: در اين راستا، جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است كه برقراري صلح عادلانه و فراگير در خاورميانه، جز از طريق پايان دادن به اشغال سرزمين فلسطين و احقاق حقوق كامل اين ملت از جمله حق تعيين سرنوشت، بازگشت كليه آوارگان به سرزمين آبا و اجدادي خويش و تشكيل دولت يكپارچه فلسطين به پايتختي قدس شريف از طريق برگزاري يك همه‌پرسي با حضور همه اقوام و ساكنان اصلي اين سرزمين، اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي حاصل نمي‌شود.

در بيانيه پاياني ‌ششمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين، شركت‌كنندگان با تقديم سپاس فراوان به پيشگاه مقام معظم رهبري، مجلس، دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران براي ميزباني و تلاش‌هايي كه براي موفقيت آن انجام داده است، بر اصول ذيل تأكيد كردند: الف) ضرورت حفظ مسئله فلسطين به عنوان اولويت نخست جهان اسلامي و كشورهاي عربي؛ ب) تاكيد بر ضرورت اتحاد ملت فلسطين و پذيرش گزينه مقاومت به عنوان تنها راه محقق ساختن حقوق مشروع اين ملت و ج) تجليل از انتفاضه و مقاومت ملت مظلوم فلسطين، به ويژه قيام كنوني به عنوان تنها راه ثمربخش مقابله با اشغالگري رژيم صهيونيستي. همچنين در بخش ديگري از اين بيانيه شركت‌كنندگان خواستار بسيج تمامي ظرفيت‌ها براي دفاع از حقوق حقه مردم فلسطين و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي محكوم كردن جرايم غيرانساني و نامشروع رژيم صهيونيستي در عرصه‌هاي بين‌المللي شدند.

اين بيانيه سپس خواستار، استمرار تلاش‌ها براي پايان دادن به هفت دهه اشغالگري رژيم صهيونيستي، حفظ وحدت سرزميني (فلسطين تاريخي)، (از بحر تا نهر) و تشكيل دولت فلسطين با پايتختي قدس شد.  در بيانيه پاياني اجلاس ضمن تأكيد بر هم افزايي تلاش‌هاي جمعي امت اسلامي براي حل بحران‌ها و درگيري‌ها در منطقه و جهان اسلام از جامعه جهاني در خواست شده براي تحمل مسئوليت و اعمال فشار موثر بر رژيم صهيونيستي براي پايان دادن به رفتار غيرانساني آن هم صدا شوند.  علاوه بر اين در بيانيه، ضمن محكوميت استمرار تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي در راستاي يهودي‌سازي قدس، اقدامات اين رژيم در نسل كشي، قتل عام كودكان، كوچاندن اجباري فلسطينيان، ترورهاي هدفمند و اعدام‌هاي ميداني را محكوم كرده است.
بيانيه پاياني بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين آبا و اجدادي تأكيد كرده و حمايت‌هاي دولت امريكا از رژيم صهيونيستي، را محكوم كرده است.  ‌‌
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
جناب روحانی "باشعارها خوب بر امواج سوار می شوید"اماشعار کافی نیست"عملگرائی
برای رفع مشگلات داخلی و امور بین المللی
"لازمه تفکرات به موقع در زمان مناسب"
می بایدباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار