کد خبر: 840018
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
دولت می‌گوید نیازی به واردات مرکبات نیست اما رئیس اتحادیه میوه می‌گوید پرتقال مصری وارد شده را از 20 اسفند با قیمت 5هزار تومان توزیع می‌کنیم...
كشتي پرتقال مصري آقازاده دولتی پهلو گرفتپرتقال شمال یخ زد و قيمت پرتقال جنوب به دليل كيفيت نسبي‌اش در تهران به محدوده 10 هزار تومان در هر كيلو رسيده است. در اين شرايط خبر‌ها از ورود دهها هزار تن پرتقال مصري و تركيه‌اي به كشور حكايت دارد كه گويا ذي‌نفع اين واردات يكي از آقازاده‌هاي نزديك به دولت است.
با نزديك شدن به شب عيد، كالاهاي خارجي اعم از آن دست كالاهايي كه حقوق گمركي مي‌دهند يا نمي‌دهند به خاك ايران وارد مي‌شوند، اين در حالي است كه به‌رغم تكذيب مسئولان دولتي مبني بر واردات پرتقال از مصر، رئيس اتحاديه بارفروشان گفت: پرتقال وارداتي به كشور رسيده و از 20 تا 25 اسفند توزيع خواهد شد. در اين‌ميان گفته مي‌شود ذي‌نفع واردات 10 هزار تن پرتقال يكي از آقازاده‌هاي دولتي است.

شب عيد هر سال فرصتي مي‌شود تا افراد تاجر با واردات گسترده كالا سود خوبي به‌دست آورند، اما وقتي اين عيد سال پاياني دولت باشد و انتخابات هم در پيش، حرص و ولع زيادي براي واردات در برخي از تجار نزديك به دولت شكل مي‌گيرد كه حرص و ولع سهم توليد داخل از بازار شب عيد را به حاشيه مي‌راند و در چنين شرايطي سخن از توليد داخل همچون تله است كه مي‌تواند سرمايه‌گذار داخلي را به ورشكستگي برساند. همين هفته‌هاي گذشته بود كه يكي از خبرگزاري‌ها خبر خريد 20 هزار تن پرتقال از كشور مصر را در خروجي خود قرار داد و مسئولان نيز در برابر اين خبر روزه سكوت گرفتند، اما در نهايت حسن صابري رئيس اتحاديه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، موضوع ورود پرتقال مصري را به كشور تأييد كرد.

وي گفت: قرار است پرتقال‌هاي وارداتي از 20 تا 25 اسفند از طريق ميادين تره‌بار و سازمان مركزي ميوه بين مغازه‌ها براي تنظيم بازار شب عيد توزيع شود. او از نرخ اين پرتقال‌ها اظهار بي‌اطلاعي كرد. اين در حالي است كه طبق گزارش‌هاي ميداني خبرگزاري فارس، قيمت پرتقال جنوب در تهران كه كيفيت مطلوبي در مقابل پرتقال‌هاي سرمازده شمال كشور دارد، به كيلويي 10 هزار تومان رسيده است.
صابري گفت: با آنكه با وفور پرتقال در بازار مواجهيم، اما مشكل اينجاست كه پرتقال‌هاي تامسون شمال خشك شده و كيفيت ندارند. وي با اشاره به اينكه پرتقال‌هاي جنوب به دليل حجم كم و عرضه محدود با قيمت بالاتري عرضه مي‌شود، خاطر نشان كرد: اكنون اين پرتقال‌ها كيلويي 9 هزار تومان روانه بازار مي‌شود. صابري همچنين در مورد ساير اقلام ميوه موجود در بازار هم گفت: به وفور اقلام ميوه از جمله سيب، خيار و موز در بازار مصرف وجود دارد و قيمت نيز متعادل است، اما نارنگي بندري به دليل كمبود عرضه بين 8 تا 12 هزار تومان عرضه مي‌شود.

سيدرضا نوراني، رئيس اتحاديه صادركنندگان ميوه به خبرنگار فارس گفته بود، در صورت ورود پرتقال‌هاي مصري به كشور قيمت آن تا كيلويي 5 هزار تومان خواهد بود. چهارم بهمن ماه ستاد تنظيم بازار طي مصوبه‌اي براي تنظيم بازار مركبات براي شب عيد به وزارت جهاد كشاورزي دستور خريد و واردات 100 هزار تن پرتقال را داده بود كه در مرحله اول 20 هزار تن از مصر وارد كشور شده است و گفته مي‌شود كه رقمي حدود 60 هزار تن پرتقال نيز از تركيه خريداري شده است، اما همچنان مسئولان دولتي در اين زمينه سكوت اختيار كرده‌اند و حتي اعلام مي‌كنند كه نيازي به واردات مركبات نداريم!
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
اگر پرتقال وارد نشودقيمت پرتقال داخلي نجومي خواهد شد اميد واريم اقازاده هاي بيشتري براي وارد كردن پرتقال دست بكار شوندمتاسفانه بعد از انقلاب رانت وپارتي بازي نداشتيم كه انهم توسط اقازاده ها برطرف شده ودر اين زمينه پيشرفت خوبي كشور داشته است
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
1
0
چه می شود مردمان این تفکر را داشته باشند "که با خواست خریدچند کیلو پرتقال ارزان تر از مواقع دیگر سال در شب عید "چه سودهای کلانی رابه جیب اقازاده های ازمابهتران این مملکت وارد
کرده " وبا این چند کیلو میوه ناقابل به باصطلاح ارزان تر از مواقع دیگر سال که بدستشان نمی رسد"چگونه با دستان خودشان "عده ای را انچنان غرق درثروت های باد اورده کرده "و در عوض خودشان را روز بروز برضعیف شدن قدرت مالی خود اضافه کرده "و به سوی دهک های پائین تر جامعه سوق داده می شوند"و روز بروز
این اختلاف طبقاتی را افزایش می دهند.
باید به مردم یاد بدهیم "نبایداجازه بدهیم "از این سنت ها این چنین سوئ استفاده بشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
1
آقا اگر شما مطمین هستید و بر درستی ادعای خود اذعان دارید نام شخص وارد کننده را بنویسید . در غیر اینصورت دروغگویی بیش نیستید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
1
خوب اگر این اقازاده از رانت استفاده کرده .اگر این واردات به ضرر کشور است . اجازه ورود این پرتقال ها را بداخل کشور ندهید .
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
0
برجام که قرار بود سیب و گلابی بدهد نه پرتغال مصری !!!! مردم باید با نخریدن این محصولات داغ بزرگی بر دل این اجنبی پرستان بگذارند .
توپانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
این آقازاده ی محترم بفکرقشرضعیف جامعه بوده که اگرتوان خریدن نان رانداشتندپرتقال بخرند!!!؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار