کد خبر: 840017
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
مدير كل نظارت بر بانك‌‌ها خبر داد
بانک‌ها علاوه بر اصلاح ساختار به سمت اخذ کارمزد بروند
در حالي كه برخي از بانك‌هاي زيان‌ده بايد اصلاح ساختار نهادي و مالي خود را پيگيري كنند، اما ريخت و پاش در اين بخش‌ها همچنان ادامه دارد، در همين راستا مدير كل نظارت بر بانك‌ها و مؤسسات اعتباري با بيان اينكه اصلاح صورت‌هاي مالي بانك‌ها عمق زيان‌دهي اين مؤسسات را به خوبي نشان داد، گفت: براي حل مشكل بانك‌ها اگر راهي جز ادغام بانك‌ها وجود نداشته باشد، اين كار انجام خواهد شد ولي قبل از آن اين بخش‌ها بايد راهكار اصلاح ساختاري و اخذ درآمد از كارمزدهای خدمات ريالي، بين‌المللي و بانكداري الكترونيك را دنبال كنند.

عباس كمر‌ئي در گفت‌وگو با «فارس»، در پاسخ به اين سؤال كه بانك مركزي براي حل بحران زيان‌دهي بانك‌ها چه برنامه‌اي دارد، اظهار داشت: با اصلاحاتي كه در صورت‌هاي مالي سال 94 بانك‌ها رخ داد، عمق مشكلات بانك مشخص شد، مديران و سهامداران به ضرورت اصلاحات واقف شدند و اميدواريم همزمان با بهبود شرايط اقتصادي، بانك‌ها هم به سمت اصلاح ساختار بروند. وي در پاسخ به اين سؤال كه بانك‌هايي كه حجم زيان‌ آنها مدام در حال افزايش است، نبايد به سمت ادغام و انحلال بروند، گفت: راهكارهاي گوناگوني وجود دارد كه ادغام يكي از آنها است، اما راهكار اول و آخر نيست.

مديركل نظارت بر بانك‌ها و مؤسسات اعتباري بانك مركزي تصريح كرد: اگر بانكي از طريق كاهش هزينه‌ها، افزايش بهره‌وري و اصلاحات ساختاري خودش را سودآور كند، نيازي به ادغام نيست، اما در غير اين‌صورت چاره‌اي جز ادغام نيست. وي در پاسخ به اين سؤال كه بانك مركزي از بانك‌هاي زيان‌ده برنامه‌ عملياتي براي خروج از اين وضعيت مطالبه كرده است، گفت: هدف بانك مركزي شفافيت و اطمينان از رعايت مقررات بانكي است و بانك‌ها هم برنامه‌هاي سالانه خود را براي افزايش درآمد و كاهش زيان تنظيم كرده‌اند. كمره‌ئي تصريح كرد: ادغام زماني خوب است كه بتوانيم دو بانك بد را در يك بانك بزرگ، خوب و قدرتمند ادغام كنيم، اما وقتي ادغام‌ با چنين چارچوبي انجام نشود، نه‌تنها مشكلي حل نمي‌شود، بلكه مشكل بزرگ‌تري بر مشكلات قبلي افزوده خواهد شد. وي اظهارداشت: همه اينها (زيان‌دهي بانك‌ها و مشكلات ساختاري) به اين برمي‌گردد كه سود ناشي از تسهيلات اعطايي كفاف سود سپرده‌ها و هزينه‌هاي بانك را نمي‌دهد و به همين دليل بانك‌ها بايد به سمت اخذ درآمد از محل كارمزد خدمات، فروش اموال مازاد، فروش اموال تمليكي بروند. وي با اشاره به مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر ارائه برنامه اصلاح ساختار بانك‌ها و افزايش درآمد از محل كارمزد خدمات بانكي از سوي بانك مركزي گفت: كارمزدها به سه بخش كارمزدهاي ريالي، كارمزد خدمات بين‌الملل و كارمزد خدمات بانكداري الكترونيك تقسيم شده كه بانك مركزي مدتي پيش فقط كارمزد خدمات ريالي را افزايش يافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار