کد خبر: 839998
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
انفجار سه‌ساختمان مسكوني در منطقه خليج‌فارس در جنوب تهران پنج نفر را به كام مرگ كشاند و هفت نفر را زخمي كرد. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه دارد، قاضي‌شهرياري، سرپرست دادسراي امور‌جنايي تهران از تشكيل پرونده حادثه مرگبار در دادسراي جنايي خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 17:50 روز سه‌شنبه سوم اسفندماه مأموران پليس از انفجار خانه قديمي در حوالي منطقه خليج‌فارس در جنوب‌تهران باخبر و راهي محل شدند. مأموران در محل حادثه كه ساختمان ویلایی در انتهای خيابان خلیج فارس بود با سه‌ساختمان تخريب شده قديمي روبه‌رو شدند كه بررسي‌ها نشان مي‌داد سه‌ساختمان بر اثر انفجار فروريخته‌اند و همچنين مشخص شد كانون انفجار ساختمان مسكوني ويلايي قديمي بوده است كه بر اثر شدت انفجار آن دوساختمان دو طبقه اطراف آن‌هم تخريب می‌شود و فرو مي‌ريزند و حتي شدت انفجار به قدري بوده است كه به خودروهاي پارك شده اطراف هم خسارت وارد شده است. در حالي كه تيم‌هاي عملياتي آتش‌نشاني مشغول امداد‌رساني بودند، تحقيقات ميداني حكايت از آن داشت در زيرآوار سه‌ساختمان تخريب شده تعدادی از ساكنان ساختمان گرفتار شدند و تعدادي هم كه در اطراف محل حادثه حضور داشته‌‌ و براي كمك به محل حادثه آمده‌ بودند به شدت زخمي شده‌اند.

دقايقي بعد از اعلام اين خبر، قاضي منافي‌آذر، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران در محل حاضر شد. عوامل آتش‌نشاني در همان ابتداي عمليات، پيكر خونين دو مرد 30 و 50 ساله را از زيرآوار خارج كردند و براي درمان در اختيار عوامل اورژانس قرار دادند.
پس از آن تلاش‌ها براي نجات افراد باقي‌مانده ادامه داشت تا اينكه امدادگران موفق شدند پيكر‌هاي پنج نفر باقي‌مانده را از زيرآوار ساختمان دو طبقه فرو ريخته خارج كنند كه همان ابتدا مشخص شد دو نفر از آنها در دم جان باخته‌اند و سه نفر ديگر هم براي درمان به بيمارستان منتقل شدند. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران دريافتند سه مصدوم در بيمارستان جان باخته‌اند.
نخستين بررسي مأموران نشان مي‌داد علت اين حادثه نشت گاز بوده است به طوري كه مرد صاحبخانه، هنگام بازگشت از كار به خانه، زنگ در را به صدا درمي‌آورد كه ناگهان خانه منفجر مي‌شود.
  
حرف‌‌های یک شاهد
يكي از شاهدان كه در اين حادثه به شدت زخمي شده بود، به مأموران پليس گفت: من همسايه محل حادثه هستم. لحظه حادثه در خانه‌ام نشسته بودم كه ناگهان صداي مهيبي مانند انفجار بمب به گوشم رسيد. بلافاصله خودم را به داخل خيابان رساندم كه ديدم خانه همسايه تخريب شده است. وقتي به محل حادثه نزديك شدم، صداي مردي به گوشم رسيد كه درخواست كمك مي‌كرد. به سرعت به طرف صدا رفتم كه مشاهده كردم مردي حدوداً 25 ساله در زيرآوار گرفتار شده است. من كمك كردم و او را بيرون كشيدم و چوبي كه آن نزديكي بود به عنوان پايه گذاشتم تا مانع ريزش آوار شود كه ناگهان قسمتي از ساختمان روي سرم ريخت و من به شدت زخمي و بي‌هوش شدم.
  
پرونده در دادسرای جنایی
قاضي شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران درباره اين حادثه به خبرنگار ما گفت: در حادثه انفجار و ريزش سه ساختمان در خيابان خليج‌فارس، پنج نفر كشته و هفت نفر زخمي شدند. به گفته وي در اين حادثه مرگبار وجيهه نجف‌پور ٤٩ ساله، فاطمه مهدوي ٣٠ ساله، منور فرجي ٤٠ ساله، دنيا ميرزايي ٣٨ روزه و محمد پارسا حسن‌پور ١٠ ساله متأسفانه جان خود را از دست دادند و حميد زنگه، اروجعلي حسن‌پور، معصومه حسن‌پور (مادر طفل ٣٨ روزه)، عصمت ميرزايي، حميد حسن‌پور، عباس حسن‌پور و زهرا توكلي به شدت زخمي و تحت درمان قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار