کد خبر: 839895
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
گزارش بسیج از همایش بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور:
مسئول عالی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عشایر همچون نخ تسبیح عامل وحدت و یکچارچگی ملت هستند تصریح کرد: عشایر ما عامل واگرایی در کشور نیستند؛ این یک نعمت است و باید آن را پاس داشت.
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز 4 اسفند در دومین روز همایش بزرگ سران طوایف و عشایر ضمن خوش‌آمدگویی به اقوام و طوایف مختلف عشایر اظهار داشت: این همایش عشایر نقشی مهم در معرفی فعالیت های انقلابی عشایر به مسوولان دارد چرا که عشایر خیلی خوب انقلاب اسلامی را درک کرده اند. این همایش به عنوان یک نعمت در جهت آشنایی بیشتر مسوولان با عشایر محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص عشایر بیاناتی داشتند که بیانگر توجه ویژه آنها به این قشر زحمتکش جامعه است .

وی با بیان اینکه خدمات عشایر از قرن های گذشته کاملا مشهود است خاطر نشان کرد: حد فاصل صفویه و افشاریه این عشایر هستند که حکومت مرکزی ایران را حفظ کردند و در هر مقطعی که تمامیت کشور تهدید شده این عشایر بوده اند که با غیرت تمام از کیان مملکت دفاع کرده اند. و نه تنها از زمان پیروزی انقلاب بلکه مدت ها پیش از آن پیام آزادی خواهی امام (ره) را درک کرده اند .

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: عشایر در دوران دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کرده و با تقدیم ده هزار شهید از جامعه عشایری، سندی بزرگ در دفاع از امنیت این مرز و بوم به جای گذاشته اند.

غیب پرور با بیان اینکه در سخت ترین شرایط دفاع مقدس جامعه عشایری حضوری پر شور داشته است افزود: اینکه در یک دبیرستان عشایری 97 دانش آموز به فیض شهادت نایل شوند در دنیا و در طول تاریخ انقلاب بی نظیر است. اینها بیانگر حضور پرشور جامعه عشایری در دفاع از انقلاب اسلامی بوده است .

این مسئول عالی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عشایر همچون نخ یک تسبیح عامل وحدت و یکچارچگی ملت می شوند تصریح کرد: عشایر ما عامل واگرایی در کشور نیستند؛ در بسیاری از کشورها تنوع اقوام یک خطر به حساب میآید اما در کشور ما این یک نعمت است و باید آن را پاس داشت.

وی به مشکلات جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: بسیاری از این مشکلات با تامل و همفکری قابل حل هستند که در این راستا نمایندگان وزارت جهادکشاورزی ، سازما محیط ریست و اداره منابع طبیعی باید بیایند و برای برطرف کردن این مشکلات با ما تعامل و هم اندیشی کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر موضوع آموزش و مدارس است گفت: بسیج آمادگی دارد در چندین نقطه از کشور دبیرستان های عشایری را تاسیس کند.

غیب‌پرور با اشاره به اهمیت مساجد عشایری تاکید کرد: مساجد عشایری نباید بدون امام جماعت بماند و صندوق های قرض الحسنه شان فعال باشد این مساجد باید ملجا و پناهی برای مردم باشد. که تحقق این هدف نیاز به طرح و برنامه ریزی دقیق دارد.

وی در ادامه گفت: بخش مهمی از تولیدات اقتصاد مقاومتی در اختیار عشایر قرار دارد. ما باید بخشی از اعتبارات بسیج سازنذگی را به عشایر اختصاص دهیم چراکه ما مطمئنیم از اعطای تسهیلات به عشایر نتایج مطلوبی کسب می کنیم.

غیب‌پرور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار داشت: آنچه که در انتخابات از همه چیز مهم تر است حضور حداکثری و پررنگ و پررونق پای صنذوق های رای است که این خاری در چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. آنها می‌خواهند ما در صحنه حضور نداشته باشیم اما به فضل الهی حضوری پررنگ تر از همیشه خواهیم داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همه اقوام، مذاهب و گره های سیاسی باید دغدغه نخست شان انسجام و وحدت در برابر دشمن باشد.ما باید نسبت به مسایل کشور بصیرت داشته باشیم و دشمن را بشناسیم و بدانیم که در اطراف ما چه می‌گذرد.

وی با اشاره به تبلیغ اسلام دروغین از سوی دشمنان یادآور شد: دشمن داعش و سایر گروه های تکفیری را در اطراف ما ایجاد کرد و یک اسلام زشتی را با این گروه ها ایجاد کرد. که به فضل الهی این هدف دشمن ناکام ماند. باید توجه داشت که تنها با بصیرت انقلابی می‌توان در برابر این اقدامات دشمن ایستادگی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار