کد خبر: 839893
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: هیئت سوئدی از قوانین ایران مطلع بود، بنابراین صدور بیانیه ضدایران خلاف موازین حقوقی است.
تسنیم: یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به امضای قرارداد در منزل سفیر سوئد، گفت: امضا این قرارداد خلاف عرف و مغایر با پروتکل‌های بین‌المللی است و به مصلحت کشور نیست.
 
وی با بیان اینکه طبق عرف و پروتکل‌های بین‌المللی، قراردادهای تجاری باید در وزارتخانه، دستگاه‌ها و یا نهادهای رسمی کشور انجام می‌شد، تصریح کرد: امضا قرارداد در منزل شخصی سفیر سوئد به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست و این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.
 
کمالی‌پور با اشاره به بیانیه‌ای که به دنبال سفر هیئت دیپلماتیک سوئد علیه ایران صادر شد، گفت: این مسائل در گذشته نیز تکرار شده بود و تعدادی از کشورهای اروپایی پس از حضور در ایران، مطالبی ضد جمهور اسلامی ایران بیان کردند.
 
نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه هر کشوری قواعد و ارزش‌هایی دارد که انتظار دارد افراد خارجی به آن ارزش‌ها احترام بگذارند،گفت: نظام کشور جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اسلام است و حجاب یکی از قوانین کشور است، بنابراین هر شخصی که بخواهد وارد ایران شود باید خود را با قوانین و ارزش‌های ما تطبیق دهد.
 
کمالی‌پور با بیان اینکه کسی به اجبار وارد خاک ایران نمی‌شود، اظهار داشت: هیئت سوئدی از قوانین ایران مطلع بودند و به خواست خود وارد خاک ایران شدند، بنابراین صدور بیانیه ضدایران و ضدحجاب خلاف موازین حقوقی و اصول روابط متقابل بین کشورهاست.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی ضمن پاسخ دادن به بیانیه مذکور، به طور رسمی به افرادی که متقاضی حضور در ایران هستند قوانین و شرایط کشور توضیح داده شود که پس از خروج شاهد چنین اقداماتی نباشیم.
 
به گزارش تسنیم، چندی پیش مراسمی در منزل شخصی سفیر سوئد در تهران برگزار شد که در این مراسم حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو و نیز محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و همین‌طور نمایندگانی از بخش خصوصی حضور داشتند که در نهایت منجر به امضای قراردادهای تجاری و صنعتی دو طرفه شده، اما این موضوع موجب انتقادات برخی نمایندگان مجلس شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار