کد خبر: 839871
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، تصریح کرد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، بر لزوم پرداخت جدی به قیام 29 بهمن مردم تبریز، به عنوا نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد.
حسین آذرنیا، با اشاره به اتخاذ راه هایی برای رسوخ در بین ملت ایران و به ویژه جوانان از سوی دشمنان، گفت: زمان جنگ فیزیکی سپری شده و دشمنان این مرز و بوم پس از هشت سال جنگ به این حقیقت رسیدند که راه به جایی نخواهند برد و امروزه در طمع هویت مردم و ساکنان این آب و خاک هستند و همین امر لزوم پرداخت به ارزش های انقلاب را برجسته تر می کند.

وی یادآور شد: متاسفانه تا به امروز اتفاق فرهنگی در شان 29 بهمن کمتر کار شده است و ضرورت توجه به نقطه عطف انقلاب در تاریخ معاصر که از تبریز آغاز شده بود، به عنوان یک مطالبه جدی مطرح بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری ادامه داد: این درحالیست که با مشارکت هنرمندان بزرگ تبریز و نسل جوان، فراخوان فیروزه سرخ در اولین دوره خود شاهد درخشش های تابناک به این موضوع شد.

آذرنیا با بیان ضرورت ادامه این اقدام فرهنگی، خاطرنشان کرد: این فراخوان در آغاز راه خود بوده و در سالهای آتی جنبه های دیگر فرهنگی و هنری خود را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین  با تاکید بر مردمی بودن انقلاب تصریح کرد: حادثه 29 بهمن تبریز را مردم رقم زدند و ضروریست این جنبه مردمی حفظ شود، همچنان که این فراخوان سعی بر حفظ این قالب داشت.

آذرنیا با بیان اینکه با پیگیری این راه یک خط فرهنگی به نام 29 بهمن خواهیم ساخت، اظهار داشت: علی رغم فرصت کوتاهی که برای برگزاری این فراخوان پیش رویمان بود، اما هنرمندان و نسل جوان استقبال خیلی خوبی از این اتفاق فرهنگی کردند که این مهم تاکید بر وجود برخی کاستی های فرهنگی دارد.

این فراخوان با شناختن نفرات برتر خود و تجلیل و قدردانی از داوران فراخوان خانم عتیق، کریم زینتی و حق شناس و مجید دلدوزی به کار خود پایان داد.

گفتنی است در این مراسم از پوستر دوم سالانه فراخوان فیروزه سرخ رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر