کد خبر: 839852
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
منصوريان: بايد حرفه‌اي‌تر عمل مي‌کرديم
دو نماينده اول فوتبال ايران در ليگ قهرمانان با انجام اولين ديدار خود در فصل جديد اين رقابت‌ها شرايط متفاوتي را تجربه مي‌کنند.
شيوا نوروزي
دو نماينده اول فوتبال ايران در ليگ قهرمانان با انجام اولين ديدار خود در فصل جديد اين رقابت‌ها شرايط متفاوتي را تجربه مي‌کنند. شکست دو بر يک استقلال تهران مقابل الاهلي امارات شاگردان منصوريان را به رده سوم گروه فرستاده و همنام خوزستاني اين تيم نيز با يک گل الفتح عربستان را برد تا در اولين حضور آسيايي‌اش سه امتياز مهم را به جيب بزند.
  
استقلال کم‌تجربه!
عليرضا منصوريان که انتظار نداشت تيمش در اولين گام ليگ قهرمانان شکست بخورد کم‌تجربگي را عامل اين اتفاق عنوان کرد. آبي‌هاي تهران پس از دو برد متوالي در ليگ برتر اميدوار بودند در آسيا نيز نتيجه بگيرند، اما در آخرين دقايق بازي تن به شکست دادند. سرمربي استقلال پس از اين نتيجه از شاگردانش انتقاد کرد: «فکر مي‌کنم تيم جوان ما بايد حرفه‌اي‌تر بازي مي‌کرد خصوصاً در دقايقي که حريفمان جلو آمده بود. ما هر دو گل را روي کم تجربگي و جواني خورديم. در گل دوم بايد حرفه‌اي‌تر عمل مي‌کرديم. جواني و بي‌دقتي نگذاشت گل دوم را بزنيم. اگر گل دوم را مي‌زديم شرايط فرق مي‌کرد. بايد خود را براي آينده آماده کنيم. بايد از باقي بازي‌ها استفاده کنيم. فوتبال هميشه همين‌گونه است و همين باعث زيبايي‌اش مي‌شود. من فکر مي‌کنم وقتي از موقعيت‌ها استفاده نکرديم، تنبيه شديم. پارسال هم با يک ضربه ايستگاهي به الاهلي باختيم.»
منصوريان معتقد بود تيمش همچنان شانس صعود از گروه A ليگ قهرمانان را دارد: «هشت روز پيش بازي سختي در دربي ايران داشتيم و بعد از آن هم با ذوب‌آهن بازي کرديم. تلاش مي‌کنيم ترکيب‌مان را جا‌به‌جا کنيم. تيم ما نياز به ريکاوري دارد و در همين امارات تلاش مي‌کنيم تا اين مشکل رفع شود. همه چيز ما به بازي با التعاون برمي‌گردد. اگر آن تيم را ببريم، شانس اول صعود ما و الاهلي خواهيم بود.»
  
در  آسيا نبايد فرصت سوزي كرد
صادق ورمزيار برخلاف ساير کارشناسان عملکرد تيم منصوريان را در مصاف با الاهلي قابل قبول عنوان کرد. پيشکسوت استقلال در گفت‌وگو با ايسنا به جوان بودن تيم استقلال اشاره داشت: «بايد بپذيريم استقلال در اولين ديدار با جواناني که در اختيار داشت شروع بدي نداشت. استقلال در ليگ قهرمانان آسيا بازي مي‌کند و بازي در اين تورنمنت‌ها با بازي‌هاي داخلي تفاوت‌هاي زيادي دارد زيرا در ليگ قهرمانان آسيا مربيان باتجربه‌تر و بازيکنان حرفه‌اي‌تري حضور دارند. در ليگ ايران ممکن است هر تيمي فرصت‌هايي به دست بياورد، اما نتواند از اين فرصت‌ها به گل برسد. اين در حالي است که در ليگ قهرمانان آسيا تيم‌ها از يک فرصت به راحتي استفاده مي‌کنند و به گل مي‌رسند.»
  
اراده بازيکنان
استقلال خوزستان به‌رغم همه مشکلات مالي که دارد با يک برد ارزشمند سه‌امتياز حساس را کسب کرد. سيروس پورموسوي، سرمربي استقلال خوزستان برخلاف منصوريان پس از کسب اولين برد آسيايي به تمجيد از شاگردانش پرداخت: «اين پيروزي بزرگ باعث غرور ملي شده، هرچند به دليل کمبود بازي‌هاي آسيايي حضور در اين مسابقات سخت و دشوار بود. در حالي که الفتح از نظر بين‌المللي از ما با تجربه‌تر بود. بايد بيشتر تلاش کنيم و نقاط ضعف‌مان را بر طرف کرده و از ايني که هستيم بهتر شويم. طبيعي است که در اولين تجربه آسيايي استرس داشته باشيم و تيم حريف باتجربه به ميدان آمده بود، مي‌دانستيم کدام بازيکنانشان را بايد مهار کنيم و بازيکنان من تمام نکاتي را که گفته بودم را رعايت کردند.» پورموسوي همچنين از بازيکنانش خواسته تا به بازي‌هاي آينده فکر کنند: «اين برد خيلي به ما چسبيد، اميدوارم تمام ايراني‌ها به خصوص خوزستاني‌ها را توانسته باشيم با اين برد شاد کنيم. بازي با الفتح براي ما تمام شده است و به فکر بازي بعد با الجزيره هستيم و مشغول آناليز اين تيم هستيم تا بتوانيم يک بازي منطقي انجام دهيم.»
  
غيرت ايراني
علي پورکياني، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان غيرت ايراني را عامل پيروزي بر الفتح خواند: «بايد به غيرت اين دليرمردان ايران درود بفرستيم. آنها به خوبي توانستند مقابل نماينده سعودي به پيروزي برسند. جوانان ما در همه عرصه‌ها مقابل عربستان موفق عمل مي‌کنند و چه در زمينه ورزش و چه در زمينه سياست توانايي ايران را ثابت کردند. اين پيروزي با توجه به اينکه يک‌طرف مسابقه حريف عربستاني بود شادي دوچنداني داشت. مشکلات باشگاه در شرف حل شدن است. جوانان ما نشان دادند هر جا بحث غيرت مطرح شده عملکرد خوبي ارائه دادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار