کد خبر: 839849
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
نيروهاي عراقي در جريان عمليات آزاد‌سازي غرب موصل با استفاده از تاكتيك‌هاي نظامي موثر داعشي‌ها را غافلگير و مجبور به فرار كرده‌اند. به گفته مقامات نظامي، نيروهاي عراقي تمركز خود را براي پيشروي به سمت فرودگاه بين‌المللي موصل گذاشته‌اند و درگيري‌ها در اطراف اين فرودگاه به‌شدت جريان دارد.
نيروهاي عراقي كه آخرين مرحله عمليات آزادسازي موصل در غرب اين شهر را آغاز كرده اند، پيشروي‌هاي گسترده‌اي در مقابل تروريست‌هاي داعش داشته‌اند و خود را به ورودي‌هاي فرودگاه بين‌المللي موصل رسانده‌اند. نيروهاي پليس فدرال و نهاد مبارزه با تروريسم و تيپ نهم زرهي ارتش عراق عمده حملات خود را از بخش جنوب غرب موصل آغاز كرده و تاكنون توانسته‌اند بيشتر روستاهاي اين محور را آزاد كنند و خود را به دروازه‌هاي فرودگاه موصل برسانند. به نوشته شبكه السومريه نيوز، در حال حاضر درگيري‌ها به‌شدت در اطراف فرودگاه بين‌المللي موصل جريان دارد و دوشنبه شب «عبدالامير رشيد يارالله» فرمانده عمليات «قادمون يا نينوي» اعلام كرد كه نيروهاي پليس فدرال عراق به دو كيلومتري فرودگاه رسيده‌اند. سرتيپ «شاكر جودت» فرمانده پليس فدرال عراق نيز گفته است كه تروريست‌هاي داعش از اطراف فرودگاه عقب‌نشيني و برخي از آنها از صحنه درگيري فرار كرده‌اند. مصعب حميد النعماني، افسر ارتش عراق هم اعلام كرد: «جنگنده‌هاي F-16 عراقي طي دو روز گذشته، ۱۰ بار فرودگاه موصل را كه در دست داعش قرار دارد هدف قرار دادند». از سوي ديگر، توپخانه ارتش عراق ديروز استحكامات دفاعي داعش را در اطراف فرودگاه به‌شدت هدف قرار داد كه در پي آن چندين تروريست كشته شدند.

همچنين مسئول داعشي امنيت فرودگاه موصل ملقب به «ابو عبدالله» نيز در يك بمباران هوايي به همراه دو تن از همراهانش كشته شد. اما در مقابل نيز تروريست‌هاي داعش يك خودروي بمب‌گذاري شده را در محله «البلديات» در قسمت شرقي منفجر كردند كه البته تلفات جاني در پي نداشت. تروريست‌هاي داعش در بخش غربي موصل نيز در سه منطقه قوانين منع آمد و شد وضع كرده‌اند. اين اقدام داعش در پي مشاهده چند فرد ناشناس و مشكوك رخ داده و عناصر تروريستي در حالتي از ترس و واهمه به سر مي‌برند. عمليات آزادسازي بخش غربي شهر موصل سرانجام پس از هفته‌ها انتظار با فرمان نخست‌وزير عراق روز يك‌شنبه كليد خورد.
  
هيچ خارجي در عمليات موصل نيست
در شرايطي كه برخي رسانه‌هاي غربي مدعي حضور نيروهاي امريكايي و انگليسي در عمليات غرب موصل هستند اما بغداد اين ادعاها را رد كرده است. به گزارش روزنامه القدس العربي، حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق روز سه شنبه در ديدار با جيمز ماتيس، وزير دفاع امريكا بر اهميت حمايت بين‌المللي از عراق در جنگ عليه تروريسم تأكيد كرد و گفت: «هيچ نيروي خارجي روي خاك عراق با داعش نمي‌جنگد و تنها مشاوراني در عراق وجود دارند. اين نيروهاي عراقي هستند كه با داعش مي‌جنگند و به پيروزي‌هايي دست مي‌يابند». وي تأكيد كرد: «ما بر توانايي خود براي شكست داعش تأكيد داريم. ما در لحظه سرنوشت‌سازي براي آزادي شهرهايمان هستيم و لازم است حمايت از عراق ادامه داشته باشد. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار