کد خبر: 839758
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
گمرک ایران از افزایش ۵۶درصدی کشفیات قاچاق کالا در گمرکات اجرایی با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری خبر داد.
مهر: گمرک ایران از افزایش ۵۶درصدی کشفیات قاچاق کالا در گمرکات اجرایی با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری خبر داد؛ بر این اساس در ۱۱ ماهه سالجاری به میزان  ۲ هزار و ۶۰میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک کشف گردیده است. مجموع کشفیات کالای قاچاق در گمرکات سراسر کشور در سال ۱۳۹۴ به میزان یک هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال بود.

همچنین پرونده های قاچاق متشکله  در گمرکات اجرایی کشور طی ۱۱ ماهه سالجاری تعداد ۱۵۶۶ فقره بوده است.

این گزارش می افزاید، کشفیات کالای قاچاق توسط گمرک ایران با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی سیر صعودی داشته است.

پروانه الکترونیکی، پنجره واحد مجازی و ارتباط الکترونیک، تجهیز گمرکات به امکانات کنترلی پیشرفته،

کنترل الکترونیکی کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف، تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک و نیروی انتظامی، تله‌های الکترونیکی

سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی (IMEI) در گمرک، الکترونیکی شدن نظارت ها در گمرک وراه اندازی سامانه مانیتورینگ کالاهای ترانزیتی، مانیفست الکترونیکی و کنترل مکانیزه قبض انبار از مهمترین اقدامات گمرک ایران در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا به شمار می رود.

همچنین هم اکنون روزانه به طور میانگین۱۰۰۰۰ محموله  در سراسر کشور از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی استعلام می شود.
بر این اساس پنجره واحد گمرکی وسامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام کننده قرار می دهد که بعضا برخی از این محموله ها در بررسی و کنترل تردد حامل ها جهت تعیین تکلیف توسط مأموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی  استعلام می شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار