کد خبر: 839734
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
قائم مقام شهردار کرج تاکید کرد
قائم مقام شهردار کرج گفت: بافت های فرسوده در شرایط بحران همچون زلزله و آتش سوزی های مهیب، در حکم هیزمی برای شعله ورتر شدن مشعل حادثه هستند و شرایط را برای انجام عملیات امداد و نجات سخت تر می کنند.

محمدرضا رضاپور با اعلام این مطلب اظهار داشت: کرج بیش از 700 هکتار بافت فرسوده را در خود جای داده است به تبع این مهم هرگونه وقوع حادثه و حریق در این مناطق خسارت های فراوانی را به همراه خواهد داشت؛ بر این اساس باید برای نوسازی آنها به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی باشیم.

 وی با استقبال از راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی در برخی محلات دارای بافت فرسوده کرج، بیان داشت: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده دارای یک زنجیره است که تنها با همکاری و هماهنگی تمام حلقه های این زنجیره می توان به خروجی مثبت و تاثیرگذار آن امیدوار بود و باید بدانیم که بافت های فرسوده در تشدید مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیر سوئی دارند.

 به گفته این مسئول شهری، در بودجه سال آینده شهرداری کرج نیز رقم مناسبی در ارتباط با نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است اما نیک می دانیم که فاصله زیادی با شرایط استاندارد داریم و همه ساله باید 10 درصد از حجم بافت های فرسوده و ناپایدار نوسازی شوند که متاسفانه اکنون این مهم به وقوع نمی پیوندد.

 رضاپور خاطر نشان کرد: همانطور که می دانیم حادثه پلاسکوی تهران نیز در اثر فرسودگی و عمر بالای این ساختمان به وقوع پیوست و کشور را در شوک و حیرت فرو برد بنابراین باید به دنبال نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناپایدار باشیم و برای استحکام بخشی به خانه ها و املاک قدیمی و فرسوده برنامه ریزی لازم را به عمل آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار