کد خبر: 839713
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
تعدادی از از خانواده‌های جان‌‌باختگان قطار تبریز- مشهد:
تعدادی از خانواده‌های جان‌‌باختگان قطار تبریز- مشهد اعلام کردند: زمان آن فرارسیده که سره از ناسره جدا شده و راه کسانیکه به فکر مردم نیستند، از نهاد مقدسی که نام شهید مدرس بر آن نهاده شده، جدا شود.
تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان قطار تبریز- مشهد با صدور بیانیه‌ ای با تقدیر و تشکر از نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر راه اعلام کردند: همگان دیدند و شنیدند که عده‌ای وکیل مردم در امتحان خود رفوزه شده و بر وظیفه ذاتی خود عمل نکردند البته نمایندگانی هم بودند که با قامتی راسخ پیگیر حق مسلم جان‌باختگان شدند.

در این بیانیه آمده است: اکنون چند ماهی است که از حادثه دلخراش و خانمان‌برانداز قطار تبریز-مشهد می‌گذرد، امروز نه تنها ذره‌ای از آلام خانواده جان‌باختگان راه رضوی تسکین نیافته بلکه به واسطه رفتارهای برخی نمایندگان، بر سوز و آه مادران و پدران افزوده شد.

این بیانیه افزوده است: شکوه بر قضا و قدر الهی هیهات. روز عروج حاج وهاب، سعید، عرفان، حسین، مهدی، ناصر و سیامک عزیزمان همان تاریخی بود که خداوند اراده فرموده بود اما بی‌مسؤولیتی عده‌ای نماینده چه کنیم؟ اگر از رودروریی خانواده‌ها شرمگین نخواهید شد، لااقل حضور اقیانوس‌وار مردم در مراسم تشییع را به یاد آورید.

این بیانیه می‌افزاید: عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف مورد توجه ما خانواده‌های جان‌باختگان نیست اما قضاوت و داوری نسبت به فرد یا کسانی که سیستم معیوب کنترل قطار را به کارگیری کردند، هیچ تبصره، اما و اگری نمی‌خواهد. به عیان واضح است که وزیر مربوطه در خرید و راه‌اندازی سیستم مذکور مقصر است. ادعای بی‌نقص بودن این سیستم که در محضر رهبر انقلاب و از زبان وزیر صادر شد، لزوم نظارت، برخورد و استیضاح را دو چندان می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شاید هم نفس استیضاح مرهمی بود برای داغ دل مادران و پدران آه کشیده اما همگان دیدند و شنیدند که عده‌ای نماینده در امتحان خود رفوزه شده و بر وظیفه ذاتی خود عمل نکردند ضمن تشکر از نمایندگان واقعی ملت و مردم دلسوز آذربایجان چند نکته‌ای را متذکر می‌شویم:

-اول اینکه هر آنچه از دوست رسد،نیکوست و اجر و مجازات همه کسانی که در راه احقاق حقوق ملت کوتاهی کردند، برعهده خداوند است.

-دوم اینکه، کسانی که امروز به وطیفه خود عمل نکردند،آن روزی که کاسه رای به دست خواهند گرفت، روی خانواده‌های درد کشیده این حادثه حساب باز نکنند. زمان آن فرارسیده که سره از ناسره جدا شده و راه کسانیکه نمی‌توانند احقاق حق کنند از نهاد مقدسی که نام شهید مدرس بر آن نهاده شده، جدا شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر