کد خبر: 839712
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی :
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: افزایش غیرمنطقی مالیات استان‌ها قابل قبول نیست؛ به دلیل اینکه کشور با این شرایط اقتصادی نمی‌تواند این افزایش در درآمدهای مالیاتی را قبول کند و نباید فراموش کرد درحال حاضر اصناف برای پرداخت مالیات‌های مذکور با مشکل رو به رو هستند و بسیاری از اصناف تعطیل شده‌اند.
محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه بودجه سال 96 در مخالفت با کلیات لایحه مذکور  اظهار داشت: براساس ماده 86 آئین نامه داخلی مجلس اگر کلیات لایحه بودجه 96 تصویب نشود،لایحه برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگردانده می‌شود و اینگونه نیست که با رأی مخالف لایحه حذف شود.

نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اتفاقات مثبت ایجاد شده، ادامه داد:مطالبی که بیان می‌شود به دلیل این است که چند نکته مهم در بودجه قابل اصلاح درصحن نیست و باید در کمیسیون تلفیق اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود:منبعی که توسط مجلس برای آموزش و پرورش در سنوات گذشته از محل یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی پیش‌بینی شده بود، 2 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان کاهش یافته و این کاهش توزیع شده است.

فرهنگی ادامه داد: انجام رفتار مذکور با آموزش و پرورش صحیح نیست به دلیل اینکه این وزارتخانه با مشکلات عدیده ای در بحث های پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنانش،شرایط اسف بار سرانه های آموزشی و مشکلات دیگر رو به رو است بنابراین کاهش اعتبار آموزش و پرورش منطقی نیست.

وی گفت:ظاهرا سهم صندوق توسعه ملی از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته اما برداشت ها برای مصارف دولتی و حاکمیتی به نحوی است که سهم این صندوق حتی کمتر از 20 درصد می شود.

فرهنگی باتاکید برضرورت تعیین تکلیف بدهی های دولت درسال های گذشته ادامه داد:بدهکارکردن دولت در سال های بعد بدون توجیه اقتصادی منطقی نیست.

وی افزود:اختصاص 34 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق که 7 هزار و 500 میلیارد تومان آن به اوراق خزانه اختصاص یافته، روش درستی برای تامین اعتبار نیست؛بنابراین باید توجه داشت بودجه نویسی برای سال های آینده مسئله ایجاد می کند و باید دراین رابطه تجدیدنظر شود و تدابیری اتخاذ شود که اوراق منتشر شده بتواند هزینه خود را برگرداند.

فرهنگی افزود:افزایش غیرمنطقی مالیات استان‌ها قابل قبول نیست؛به دلیل اینکه کشور با این شرایط اقتصادی نمی‌تواند این افزایش در درآمدهای مالیاتی را قبول کند و نباید فراموش کرد درحال حاضر اصناف برای پرداخت مالیات‌های مذکور با مشکل رو به رو هستند و بسیاری از اصناف تعطیل شده اند.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: استان‌های البرز، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد،خراسان جنوبی،قزوین،مرکزی،کرمانشاه،کرمان، بوشهر، قم، زنجان و چهارمحال بختیاری با افزایش 20 درصدی در پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی روبه‌رو شدند و همچنین استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، ایلام و اردبیل نیز با رشدی بالاتر از میانگین رو به رو شدند.

فرهنگی افزود:آقای گودرزی از همکاران مجلس در رابطه با رشد درآمدهای مالیاتی در استان لرستان اعتراضاتی داشتند و عنوان کردند با وجود اینکه برخی از استانهای همجوار لرستان از درآمد بیشتری برخوردارند اما درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده برای آنان کمتر است.

نماینده مردم تبریز درمجلس افزود:تقاضا دارم کلیات لایحه بودجه سال 96 به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود و مسائل مختلف در بخش هایی مانند صنعت و معدن، آموزش و پرورش و آموزش عالی و دیگر موارد مذکور رفع شود.

فرهنگی ادامه داد: ردیف های بودجه در سال های گذشته دارای اعتبار بوده مانند بخش آب و فاضلاب و بخش های دیگر اما در حال حاضر با کاهش اعتبارات عمرانی رو به رو شده اند و حتی بعضا حذف شده اند.

فرهنگی در پایان یادآور شد: در مورد نحوه استفاده از فاینانس‌ها نیز به نیاز استان‌ها توجه نشده بنابراین باید توجه داشت که در حال حاضر روش توزیع فاینانس ها به این صورت است که اصطلاحا هرکس زرنگ تر باشد بیشتر می تواند استفاده کند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر