محمد علی شریعتزاده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح در بسیاریی از صنایع می باشد که توانایی صادرات و جهانی شدن را نیز دارند ولی در شناسایی و معرفی این صنایع کم توجهی شده است.
وی افزود: متاسفانه در سایه عدم معرفی توانمندیها و ظرفیتهای صنایع کشور، شاهد تصاحب بازار داخل از سوی تولیدکنندگان کشورهای دیگر به ویژه ترکیه هستیم که تداوم این روند خطری بزرگ برای صنعت – معدن و تجارت و در نهایت اصناف است.
شریعتزاده، تصریح کرد: تهدیدی که هم اکنون صنعت و تولیدکنندگان کشورمان را می کند، سونامی کالاهای ترکیه است و برای مقابله با این تهدید و از سویی ورود کالاهای تولیدی برخی کشورها که البته ما منکر فعالیت دیگر تولیدکنندگان کشورها نبوده و نیستیم، ولی حرف ما این است که صنعت کشورمان با پیشینه و قدمت کهن خود جایگاهش این نیست و باید از تولید داخل حمایت کرد.
وی، تاکید کرد: تلاش برای گسترش حضور محصولات تولید داخل کشور در بازارهای جهانی از طریق ارائه محصولات با کیفیت و خدمات بعد از فروش مناسب به مشتریان و جلب رضایت آنها است بهترین راهکار مقابله با کالاهای خارجی است.
مدیرعامل شرکت هولدینگ ایپو، معرفی صنایع و تولیدات کشور، ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان با فعالان بنکداری و خرده و عمده فروشندگان کالاهای تولید داخل را از راهکارههای دیگر بیان کرده و گفت: ارائــه روشهای نوین و خدمات مناسب بصورت تخصصی و حرفهای برای فروش و بازاریابی محصولات داخل کشور از مهمترین فعالیتهای شرکت ایپو هستند که امیدواریم بتوانیم برای توسعه و مقابله با کالاهای خارجی گامهای اساسی برداشته باشیم.