کد خبر: 839708
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
رایزن بازرگانی پاکستان:
استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی تجاری برقرار کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت پاکستان بیان داشت : استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی  برقرار کند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن 8 هزار و 500 واحد صنعتی همواره به عنوان یکی از قطب های صنعتی بویژه در بخش ماشین سازی به شمار می آید و می‌تواند نیاز  پاکستان را برطرف سازد.

وی اشترکات فرهنگی،دینی و همسایگی را عامل موثر در توسعه و تقویت رابطه اقتصادی ایران و پاکستان برشمرد و گفت: برگزاری نشست های مشترک و اعزام هیات تجاری می‌تواند ظرفیت های اقتصادی دو طرف را شناسایی کند.

سهل آبادی تاکید کرد:روابط اقتصادی دو کشور  از دریچه بخش خصوصی  گسترش می یابد.

نذر محمد رانجی رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران این دیدار حجم مبادلات تجاری را بسیار اندک دانست و گفت: 300 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور است که با توجه به ظرفیت ها  و پتانسیل های دو طرف   می توان آنرا  افزایش است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به پاکستان در ابتدای سال جاری گفت: مقرر شد حجم تجارت ایران و پاکستان ظرف 5 سال به 5 میلیارد دلار برسد.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان از پیمان تجارت ترجیحی 340 قلم کالا بین ایران و پاکستان خبر داد و اعلام داشت : مذاکره  برای ایجاد تجارت آزاد بین دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی  ایران در کراچی خوشحال شد و گفت:  نمایشگاه اختصاصی پاکستان اردیبهشت سال آینده در تهران باهدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

رانجی در پایان بیان نمود : اصفهان وپاکستان  می‌تواند توانمندی‌های اختصاصی و تخصصی خود را در شهرهای دو کشور در قالب  نمایشگاه برگزارنمایند

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار