کد خبر: 839697
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ايمان به وعده‌هاي الهي هيچ منافاتي با مديريت، تدبير و برنامه‌ريزي ندارد، بزرگ‌ترين تدبير را مقاوم‌سازي ملت در برابر تحريم‌ها دانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با اشاره به برگزاري همايش فلسطين در تهران، اين همايش را فرصتي مغتنم براي جمهوري اسلامي جهت رساندن نداي مظلوميت ملت فلسطين به گوش جهانيان دانست و تصريح كرد: رهبران جمهوري اسلامي همواره پرچمدار اعلام مظلوميت فلسطين بوده‌اند و معتقديم كه فلسطين، نماد همه ملت‌هاي مظلومي است كه قرباني بلندپروازي‌ها و زورگويي‌هاي كشورهاي سلطه هستند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه رژيم صهيونستي نيز نماد سلطه‌گري همه كشورهاي استعمارگر است، افزود: از زماني كه اين غده سرطاني در غرب آسيا ظهور كرد، جنگ‌ها و آشوب‌هاي متعددي به راه افتاد و اين نشان مي‌دهد كه غرض از اين سلطه‌گري، زورگويي و بي‌خانمان كردن افراد مظلوم، در واقع ايجاد آشوب، فروش سلاح‌هاي فراوان و به استضعاف كشاندن مردم براي جلوگيري از ظهور يك قدرت مردمي بوده است.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به علني شدن مراودات اخير برخي كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي، نزديكي آشكار و پنهان برخي دولت‌هاي مدعي اسلاميت به رژيم صهيونيستي را خيانتي بزرگ توصيف كرد و گفت: يكي از اقداماتي كه در جريان همايش فلسطين بايد مورد توجه قرار گيرد، برجسته‌سازي خيانت به اسلام و مسلمين توسط همين كشورهاي مدعي اسلاميت است. وي با بيان اينكه حمايت جمهوري اسلامي از فلسطين يك حمايت ايدئولوژيك و ديني است، نه موردي و تاكتيكي، خاطرنشان كرد: حمايت از مستضعفان طبق قانون اساسي، يكي از اركان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و اميدواريم كه همه مسلمانان نسبت به مظلوميت فلسطين و سياست‌هاي ظالمانه‌اي كه پشت سر رژيم صهيونيستي در منطقه ما وجود دارد بيدار شوند و حق طلبان دنيا براي دفع شر اين رژيم غاصب چاره‌اي بينديشند.
   امريكايي‌ها به هيچ صراطي مستقيم نيستند
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اعمال تحريم‌ها و فشارهاي جديد از سوي امريكا، تبليغات وسيع و تهديدات متعدد دولتمردان اين كشور را نشانگر صدق فرمايش مكرر مقام معظم رهبري مبني بر غيرقابل اعتماد بودن امريكا دانست و تصريح كرد: متأسفانه امريكا به برجام پايبند نيست، گرچه دولتمردان آنها مدعي هستند كه اقداماتشان نقض برجام نبوده است. مقامات امريكايي با وجود همه اقداماتي كه مغاير با متن و روح برجام بوده باز هم مدعي هستند كه برنامه جامع اقدام مشترك، به ضررشان تمام شده و به همين دليل مدام در پي تهديدها و تحريم‌هاي جديد هستند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه امريكايي‌ها همواره نشان داده‌اند كه به هيچ صراطي مستقيم نيستند، تصريح كرد: اگر به وعده‌هاي الهي مؤمن باشيم هرگز از تهديدهاي پوشالي قدرت‌هاي سلطه‌گر هراسي نخواهيم داشت زيرا باورمان اين است كه تمام اين قدرت‌ها زير سيطره قدرت حق تعالي است. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ايمان به وعده‌هاي الهي هيچ منافاتي با مديريت، تدبير و برنامه‌ريزي ندارد، بزرگ‌ترين تدبير را مقاوم‌سازي ملت در برابر تحريم‌ها دانست و تصريح كرد: راه چاره براي مقابله با تحريم‌ها «اقتصاد مقاومتي» است و همه مسئولان و مردم با وحدت و همدلي بايد هر آنچه در وسع‌مان هست در راستاي خنثي‌سازي تحريم‌ها به كار گيريم. با برنامه ريزي صحيح بايد سرمايه‌هاي مردم به چرخه اشتغال و توليد بيايد كه در اين صورت در مقابل همه تهديدها بيمه خواهيم شد.
  
دستگاه ديپلماسي به تهديدات پاسخ قاطع‌تر بدهد
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه امريكا و اذنابش دشمن هستند و قطعاً از هر نقطه‌اي كه احساس كنند ما ضعف داريم ضربه خود را وارد خواهند كرد، بر لزوم پاسخ قاطع و محكم به تهديدها تأكيد كرد و گفت: ما در عين حال كه از دولت محترم و به‌ويژه وزير محترم امور خارجه به سبب موضع‌گيري‌هاي مناسب در برخي مقاطع نسبت به تهديدها تشكر مي‌كنيم اما معتقديم كه در زمان مقتضي و مناسب بايد قاطع‌تر و محكم‌تر پاسخ گفت تا دشمنان بدانند كه ملت ما پاي آرمان‌هاي خود ايستاده و هرگز از آنچه مربوط به عزت و استقلالش باشد كوتاه نخواهد آمد. رئيس دستگاه قضايي تحريم‌ها را به‌رغم ايجاد برخي مشكلات، فرصتي براي تحريك انديشه‌ها و سرمايه‌ها در راستاي رشد و تعالي كشور دانست و با اشاره به تذكرات مكرر مقام معظم رهبري گفت: اقتصاد مقاومتي تدبير درستي است كه در كنار توكل و اعتماد به خدا بايد از سوي مسئولان و مردم پيگيري شود.
   
بلاياي طبيعي را ابزار سياسي عليه دولت نكنيد
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به وقوع سيلاب در استان‌هاي مختلف، به‌ويژه در جنوب كشور نيز تصريح كرد: توقع عمومي از دولت اين است كه به مشكلات هموطناني كه گرفتار اين بلاياي طبيعي شده‌اند رسيدگي عاجل كند و از آن مهم‌تر اتخاذ تدابير پيشگيرانه با كار فني و كارشناسي براي جلوگيري از تكرار آسيب‌هاي ناشي از بلاياي طبيعي است. رئيس قوه قضائيه در عين حال تاكيد كرد: بلاياي طبيعي در همه جاي دنيا وجود دارد و در اختيار بشر نيست بنابراين نبايد با انتظارات بيش از حد و طرح برخي مسائل، اين بلايا به ابزاري سياسي عليه دولت تبديل شود. در عين حال انتظار و توقع از دولت محترم اين است كه با مديريت صحيح و بهره‌گيري از امكانات و منابع در اختيار، در بحث كمك رساني و اتخاذ راهكارهاي پيشگيرانه، مواجهه صحيحي با بلاياي طبيعي داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار