کد خبر: 839681
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
استقبال از پرداختن به ادبيات انقلاب در تلويزيون
برنامه «تنفس صبح» شبکه دوم سيما از جمله ويژه‌برنامه‌هاي مستند رسانه ملي است که به خاطر مضمون متفاوت و نگاه ويژه‌اي که به مقوله ادبيات انقلاب اسلامي داشت، با استقبال خوبي روبه‌رو شد و از سوي رئيس سازمان صداوسيما مورد تقدير قرار گرفت.
محمدصادق عابديني
سجاد نوروزي، تهيه‌کننده برنامه «تنفس صبح» در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره اين ويژه‌برنامه مي‌گويد: تنفس صبح روايتي از زندگي و زمانه 10 تن از شاعران درگذشته انقلاب اسلامي مانند قيصر امين‌پور، سيدحسن حسيني، سلمان هراتي، حميد سبزواري و نصرالله مرداني بود. نوروزي مي‌افزايد: در اين برنامه 10 تن از شاعران معاصر درباره اين شاعران روايت‌هايي را بيان مي‌کردند که در نوع خود متفاوت بود. تهيه‌کننده برنامه «تنفس صبح» با اشاره به تصاوير آرشيوي استفاده شده در اين برنامه مي‌گويد: در توليد برنامه به صورت گسترده‌اي از تصاوير آرشيوي شاعران انقلاب اسلامي استفاده کرديم که بخشي از آن از آرشيو صداوسيما و بخشي نيز از حوزه هنري تهيه شده بود، البته تصاوير آرشيوي خوبي هم‌اکنون در اينترنت نيز هست که مورد استفاده ما نيز قرار گرفت، برخي از مراکز صداوسيما در شهرستان‌ها نيز آرشيو خوبي از شاعران تهيه کرده بودند، مانند آرشيوي که از قيصر امين‌پور وجود دارد. نوروزي با بيان اينکه نام برنامه «تنفس صبح» از يکي از دفتر‌هاي شعر قيصر امين‌پور به همين نام برگرفته شده است، ادامه مي‌دهد: متأسفانه درباره قيصر امين‌پور که ظرفيت بزرگ ادبي و شعري دارد يا ديگر شاعران مطرح انقلاب کم‌کاري صورت گرفته و اين کم‌کاري از سوي بچه‌هاي انقلابي و حزب‌اللهي نيز هست. در مورد نصرالله مرداني نيز آرشيو بزرگ و عجيب و غريبي وجود دارد، بسياري از افراد نمي‌دانند که اين شاعر آرشيو بزرگي از سروده‌ها درباره جنگ تحميلي داشته و بسياري از سروده‌هايش را آهنگران اجرا کرده است!

وي با تأکيد بر اينکه تغيير رويکرد شبکه دوم سيما و به‌خصوص در گروه اجتماعي اين شبکه فرصت خوبي را براي پرداختن به موضوعات انقلابي ايجاد کرده است، مي‌افزايد: اين فضاي خوب باعث شد همکاري خوبي را با اين شبکه داشته باشيم و مجموعه‌اي 10 قسمتي با عنوان «يک روز يک زندگي» را در باب مادران و پدران شهدا و سبک زندگي خانواده‌هاي شهدا توليد کنيم. هم‌اکنون سه قسمت از اين مجموعه ضبط شده و در سال 96 از شبکه2 پخش خواهد شد. مدير فرهنگسراي انديشه در پايان با بيان اينکه اين فرهنگسرا نگاه ويژه‌اي به ادبيات و شعر انقلابي و آييني دارد، تأکيد کرد: ظرفيت عظيم ادبيات انقلاب وجود دارد که نيروهاي انقلابي نبايد از آن غافل شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار