کد خبر: 839680
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
آقاي راهنمايي و رانندگي! آقاي بهزيستي! و خانم محيط زيست! کجا هستيد؟!
علي قرباني، دبير جشنواره فيلم‌هاي ۱۰۰‌ثانيه‌اي ضمن انتقاد از سازمان‌ها و نهادهايي كه اين جشنواره را همراهي نكردند، اين رويداد فرهنگي را مروج اخلاق دانست.
به گزارش «جوان»، نشست خبري يازدهمين دوره جشنواره فيلم‌هاي ۱۰۰ ثانيه‌اي با حضور علي قرباني، دبير اين جشنواره روز گذشته در حوزه هنري برگزار شد. علي قرباني در ابتداي اين نشست با بيان اينکه جشنواره فيلم‌هاي کوتاه 100 ثانيه‌اي از چهارم اسفند شروع خواهد شد، گفت: اعتقاد دارم يکي از پايه‌هاي اصلي يک جشنواره که مي‌خواهد پيام اخلاقي بدهد، رسانه‌ها هستند. دنياي امروز، دنياي فضاي مجازي است و رسانه‌هاي جديد توليد مي‌شود و بايد براي آنها خوراک تهيه شود. معتقدم اين جشنواره از دو دوره قبل به جايگاه ترويج رسيد و ما توانستيم هرچه بهتر اين فيلم‌ها را در دسترس مخاطبان قرار دهيم. دبير يازدهمين جشنواره «فيلم‌هاي کوتاه 100 ثانيه‌اي» با بيان اينکه ايجاد پيوند بين توليدکنندگان و سرمايه‌گذاران يکي از اقدامات اين جشنواره به شمار مي‌رود، تصريح کرد: نمايش اين فيلم‌ها در رسانه‌هاي شهري مانند مانيتورهاي مترو بود که تأثير بسياري گذاشت. اين جشنواره کما اينکه قبلاً هم گفتم تنها جشنواره حوزه هنري نيست همه بايد کمک کنند که پرچم اين جشنواره بالا نگه داشته شود چراکه اين جشنواره باعث مي‌شود پيام‌هايي در سطح کشور منتقل شود که بسيار براي جامعه‌مان مؤثر است.

وي اظهار داشت: موفقيت‌هاي حال حاضر اين جشنواره به يک باره نبوده است و افراد بسياري در اين زمينه تلاش کردند تا به اين نقطه برسيم. من موفق نشده‌ام که به برخي از دستگا‌ه‌هاي فرهنگي بفهمانم که توليد چنين آثاري در حال حاضر در سطح جامعه تأثير بيشتري دارد. خوشبختانه سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران از سال گذشته تاکنون کمک‌هاي بسياري کرده‌اند و در اين مسير يار و ياور ما بوده‌اند. قرباني با گلايه از سازمان‌هايي مانند راهنمايي و رانندگي و محيط زيست تصريح کرد: مسئولان سازمان محيط زيست از اين جشنواره‌ها حمايت نمي‌کنند، در حالي که مي‌بينيم براي برخي فعاليت‌ها مانند مسابقات فوتبال تا چه حد هزينه مي‌کنيم، ولي در مقابل براي فيلم‌هاي 100 ثانيه‌اي که باعث مي‌شود به مخاطبان چگونگي کنترل خشم را آموزش دهد، هيچ هزينه‌اي نمي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار