کد خبر: 839662
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
هزينه رنگ‌ آميزي آپارتمان با متراژ 100 متر در آستانه نوروز حدود 2 ميليون و 400 هزار تومان تمام مي‌شود كه باتوجه به نوع رنگ ممكن است اين رقم تغيير كند.
به گزارش ميزان، تغيير تزئينات داخلي منزل و رنگ‌آميزي ديوارها همچنين نظافت نماي بيروني ساختمان از جمله مواردي است كه با نزديك شدن به سال جديد رونق خاصي به خود مي‌گيرد. در اين ميان رنگ آميزي ساختمان از جمله كارهايي است كه هرچند سال يك بار در منازل مسكوني انجام مي‌شود و اشتياق براي اين كار با نزديك شدن به نوروز شدت بيشتري پيدا مي‌كند.
در اين ميان تعرفه قيمت نقاشي ساختمان با رنگ روغني و مصالح درجه يك براي هرمترمربع 6 هزار تومان تا 8 هزار تومان تعيين شده كه اين هزينه با درنظرگرفتن رنگ پلاستيك حدود 3 هزار تومان تا 5 هزار تومان تمام مي‌شود.

لازم به ذكر است درصورت انتخاب گروه رنگ‌هاي سلولزي هزينه رنگ‌آميزي آپارتمان براي هرمترمربع از 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان ممكن است متغير باشد. همچنين در سايت‌هاي نقاشي ساختمان لحاظ شده كه قيمت‌هاي ثبت شده ممكن است پس از بازديد كارشناسان تغيير كند و پس از بازديد قرارداد با مشتري انعقاد مي‌شود. يكي ازمسئولان مؤسسات رنگ‌آميزي ساختمان كه سابقه طولاني در اين زمينه داشته با بيان اينكه پس از بازديد رايگان از منزل قرارداد با مشتري بسته مي‌شود، گفت: تعرفه نقاشي ساختمان از ابتداي سال تاكنون تغيير چنداني نداشته است.
وي افزود: با توجه به آنكه موارد بسياري از جمله كاغذ ديواري و تزئينات داخلي در بازار براي نوسازي ديوارهاي آپارتمان وجود دارد اما نقاشي آپارتمان با قلم مو از ديرباز در بين مردم طرفداران بسياري داشته و كم رونق نشده است.

اين مسئول در مؤسسه رنگ آميزي درخصوص نحوه محاسبه رنگ آميزي آپارتمان اظهار كرد: ابتدا براي درنظرگرفتن ديوارهاي ساختمان هنگام رنگ آميزي متراژ را به ضريب چهار رسانده سپس در هزينه رنگ باتوجه به نوع آن ضرب مي‌شود. وي هزينه رنگ آميزي يك آپارتمان 100 متري را اين گونه بيان كرد: ابتدا 100 متر زيربنا در عدد چهار ضرب مي‌شود كه رقم 400 متر مربع حاصل مي‌شود و پس از آن باتوجه به نظر كارشناس براي تعيين قيمت، در هزينه رنگ‌آميزي ضرب مي‌شود. با اين تفاسير براي رنگ آميزي يك محيط 100 متري در صورتي كه هزينه هر مترمربع باتوجه به نوع و مصالح 6 هزار تومان درنظرگفته شود ابتدا به ضريب چهار رسانده مي‌شود كه متراژ ديوارها به آن اضافه شود سپس در هزينه رنگ آميزي ضرب شده و رقم نهايي 2 ميليون و 400 هزار تومان تعيين مي‌شود.
دراين ميان برخي از خانوار به جاري رنگ آميزي ساختمان از كاغذهاي ديواری استفاده مي‌كنند كه براي هر ديوار چهار تا پنج متري به يك رول كاغذ ديواري نياز است كه باتوجه به جنس از متري 15 هزار تومان تا متري 200 هزار تومان متغير است.

در تماس با يكي از مؤسسات نصب كاغذ ديواري، مسئول فروش هزينه نصب و خريد كاغذ ديواري را اين گونه بيان كرد: براي هر ديوار با عرض پنج متر با درنظر گرفتن طول ديوار به سه رول كاغذ نياز است و هزينه نصب هر رول 13 هزار تومان تعيين شده است.
با درنظر گرفتن حداقل قيمت 15 هزار تومان براي يك ديوار 4 تا 5 متري به حدود 3 رول احتياج است كه هزينه كاغذ ديواري و دستمزد آن براي ديوار با عرض ذكر شده حدود 93 هزار تومان آب مي‌خورد كه اين قيمت با انتخاب كاغذهاي خارجي حدود 200 هزار تومان تعيين مي‌شود كه نهايتاً به قيمت 648 هزار تومان مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار