کد خبر: 839585
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
با بیش از یک ماه مذاکره ایران با کشور عراق برای انعقاد قرارداد صادرات مجددا برق با وجود بدهی 950 میلیون دلاری،صادارت برق از سر گرفته شد.
میزان: نتیجه مذاکرات ایران و عراق بر سر صادرات مجدد برق به این کشور یکی از موضوعات داغ این وزارتخانه بود که بیش از یک ماه به طول انجامید.
 
کشور عراق با واردات هفتگی 700 تا هزار مگاوات برق از ایران بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی به ایران داشت که این امر انعقاد قرارداد جدید برق را از دی ماه امسال را به تعویق انداخت.
 
حال با سپری شدن مذاکرات طولانی مدت فی ما بین کشورها، ایران تصمیم به صادرات مجدد برق برای سال 2017 به این کشور کرده که تحت شرایط آن 350 میلیون دلار از بدهی های گذشته تاکنون پرداخت و تسویه حساب باقی بدهی ها تحت سه قسط تعیین شده است. گفتنی است وزارتخانه نیرو تاکنون اطلاعات دقیقی از قرارداد جدید منتشر نکرده است.
 
عراق با سهم 80 درصدی در سبد صادراتی برق ایران در صورت پرداخت نکردن به موقع وجوه و بدقولی در زمان پرداخت مطالبات خود که سابقه آن را داشته به طور حتم شکافی را در هزینه و درآمد صنعت برق کشور ایجاد می کند، که این امر سختگیری بیشتر مسئولین را برای تضمین به موقع بدهی ها می طلبد.   
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار