کد خبر: 839557
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
در نشست مشترک اتاق اردبیل و ولگاگراد اعلام شد؛
در نشست مشترک مسئولان اتاق اردبیل و شهر ولگاگراد روسیه که با همراهی جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران اردبیل برگزار شد بر ظرفیت بکر و بی‌نظیر ولگاگراد برای حضور سرمایه گذاران استان اردبیل تاکید شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از حضور مشاور عالی شهرداری ولگاگراد و نماینده اتاق بازرگانی این شهر در اردبیل اظهار کرد: به دنبال سفر هیئت عالی رتبه استان اردبیل به مسکو و شهر ولگاگراد امروز هیئت عالی رتبه ای از این شهر مهم روسیه به اردبیل سفر کردند تا از نزدیک با توانمندی و ظرفیت این شهر آشنا شوند.

بهروز پورسلیمان با اشاره به مختصات شهر ولگاگراد در حد فاصل مسکو و آستاراخان خاطرنشان کرد: این شهر یک میلیون نفر جمعیت دارد و دو برابر آستاراخان است به طوری که طول این شهر 70 کیلومتر است.

وی بزرگترین مزیت این منطقه را دامپروری و کشاورزی اعلام کرد و افزود: این شهر قطب صنایع نظامی است و به دلیل استقرار 70 هزار نفر نظامی از یک فضای امن و آرامی برخوردار است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بزرگترین لوله های نفت و گاز در این شهر و گاز در این شهر واقع شده و این شهر بزرگترین تولید کننده سرم دامی است.

پورسلیمان با بیان اینکه در سال های اخیر چندین شرکت ایرانی در سرزمین وسیع ولگاگراد اقدام به راه اندازی صنایع مختلف کشاورزی و تبدیلی کرده اند تصریح کرد: ما نیز می توانیم به راحتی در سرزمین امن و بکر ولگاگراد سرمایه گذاری های کلانی را انجام دهیم.

وی از عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی اردبیل با ولگاگراد و امضای این تفاهم نامه در ماه های آینده با سفر مسئولان استان اردبیل به این شهر خبر داد و اظهار داشت: آمادگی برای برگزاری نمایشگاه روز اردبیل با هدف عرضه محصولات تولیدی استان و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و بازرگانی از برنامه های پیش رو برای توسعه روابط با ولگاگراد است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل همچنین به همکاری مشترک بانک ایرانی با طرف روسی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به فعالیت بانک ملی در مسکو هیچگونه مشکلی در انتقال ارز برای تجار و بازرگانان استان اردبیل وجود ندارد.

پورسلیمان ادامه داد: به راحتی تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی می توانند در کشور روسیه به ویژه ولگاگراد سرمایه گذاری کرده و به توسعه اقتصادی و تولید بیشتر همت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر