کد خبر: 839550
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
15 تا 20 دقیقه خوابیدن در طول روز می‌تواند تأثیرات مثبتی در فرآیند یادگیری و افزایش قابلیت‌های حافظه داشته باشد.
محققان مرکز سلامت دانشگاه هاروارد دریافتند چرت زدن کوتاه در طول روز می‌تواند قدرت حل مسائل به صورت خلاقانه، حافظه و قدرت یادگیری را افزایش دهد.
 
پیش از این بررسی‌های مختلف، ارتباط مستقیم میان خواب و یادگیری را نشان داده بود و این بار دانشگاه هاروارد نشان داد چرت زدن‌های کوتاه در طول روز به صورت مستقیم بر این مسئله تأثیر می‌گذارد.
 
در این مطالعه از افراد خواسته شد چند کلمه نامرتبط را حفظ کنند، یک پازل پیچیده را حل کنند و رابطه میان اعدادی که با نظم نامشخص پشت سر هم قرار گرفته‌اند را بفهمند. نحوه فعالیت هر یک از این افراد به دقت مورد تحلیل قرار گرفت و به نیمی از آنها اجازه داده شد در طول فعالیت مذکور 45 دقیقه بخوابند. کارشناسان در پایان بررسی دریافتند گروهی که اجازه خوابیدن داشتند، مسائل را بهتر حل کردند.
 
پیش از این محققان آلمانی به این نتیجه رسیده بودند که چرت زدن به مدت 6 دقیقه در روز باعث می‌شود افراد 30 کلمه نامرتبطی که پیش از خوابیدن آنها را حفظ کرده بودند، به راحتی به خاطر بیاورند.
 
محققان آمریکایی با این بررسی‌ها اعلام کردند 15 تا 20 دقیقه چرت زدن در طول روز می‌تواند تأثیرات مثبت خود را در فرآیند یادگیری و افزایش قابلیت‌های حافظه برجا بگذارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار