کد خبر: 839508
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: پزشکان شاغل در استان جزو مودیان خوش حساب مالیاتی هستند که همیشه به موقع تکالیف مالیاتی خود را انجام می‌دهند.
غلامرضا شریفی در دیدار با هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی استان اظهار داشت: هزینه‌های متعارف پزشکان در راستای انجام وظایف شغلی از جمله اجاره و اداره مطب، شرکت در دوره‌های بازآموزی و حضور در سمینارهای تخصصی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود که در صورت ارائه دفاتر قانونی طبق مفاد ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم قابل اعمال است.

وی به مالیات سنوات قبل پزشکان اشاره کرد و گفت: براساس ماده 270 قانون مالیات‌های مستقیم، رسیدگی مجدد به پرونده قطعی مودیان قانونی نیست مگر اینکه اسناد و مدارک مثبته‌ای به دست بیاید که نشانگر تحصیل درآمد بیش از مبلغ تعیین شده در سال مربوطه باشد.

شریفی ادامه داد: رسیدگی مجدد به این پرونده‌ها نیز باید با رعایت مقررات ماده 157 قانون مالیات‌های مستقیم ( در فرجه پنج ساله) انجام گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان به تعامل نزدیک اداره کل با انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: برای وصول عادلانه درآمدهای مالیاتی آماده هرگونه همکاری از جمله تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مودیان هستیم.

سعید پناهی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اثربخش بودن زحمات همکاران خود در ترویج بهداشت و سلامت در جامعه به برخی مشکلات این صنف اشاره کرد.

وی سخت و زیان آور بودن برخی تخصص‌ها از جمله رادیوگرافی و دندانپزشکی، تاخیر در پرداخت حق بیمه و هزینه بر بودن لوازم پزشکی را از جمله مشکلات این صنف ذکر کرد و خواهان همکاری سازمان‌های مسؤول در این زمینه شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان از همکاری نزدیک پزشکان و مدیران بیمارستان‌های خصوصی در اجرای ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ها خبر داد و گفت: جلسات لازم در این راستا برگزار شده که امید است در بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر