کد خبر: 839502
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: آزادی بیان، اندیشه، اظهار نظر و انتقاد آسان در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
 محمدرضا خباز در دومین هم آیند کرسی سخن با کودکان و نوجوانان کانون پرورشی و فکری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری این اداره کل افزود: هم اکنون همه می توانند از عالی ترین مقام اجرایی کشور به راحتی انتقاد کنند.
وی تاکید: اما تخریب و انتقاد 2 مقوله جدای از هم است و توهین و تخریب خلاف قانون است، اما مردم به راحتی می توانند با آزادی اندیشه و با خیال آسوده نظرات منتقدانه خود را بیان کنند.
استاندار سمنان، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را استقلال بیان کرد و گفت: هم اکنون در کشور استقلال وجود دارد به این معنا که خودمان می توانیم کشورمان را اداره کنیم و فرد دیگری برای ما تعیین تکلیف نمی کند.
وی یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، اداره امور به دست بیگانگان بود، اما هم اکنون حتی مسوول های شهری و روستایی را خود مردم انتخاب می کنند.
استاندار سمنان افزود: انقلاب اسلامی اهداف فراوانی داشت و تا رسیدن به تمام اهداف فاصله زیادی باقی مانده است و به کمک نسل سوم که کودکان و نوجوانان هستند می توان به اهداف انقلاب دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: آرزوی همه این است که در آینده کشور به خوبی پیش برود و اهدافی که امام راحل (ره) و شهدا برای آن تلاش کرده اند به ثمر بنشیند.
خباز گفت: کودکان و نوجوانان با شرکت در این هم آیندهای کرسی سخن خود را برای شرکت در کرسی های آزاد اندیشی، علمی، مدیریتی کشور در آینده آماده می کنند.
وی تاکید کرد: هزینه در کانون پرورشی فکری و آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است.
** استاندار سمنان : کسی حق ندارد کنسرت مجوزدار را بهم بزند
استاندار سمنان با بیان این که درباره برگزاری کنسرت ها باید پایبند قانون بود و کسی حق ندارد کنسرت دارای مجوز را بهم بزند، افزود: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز برگزاری کنسرتی را بدهد باید آن کنسرت برگزار شود.
وی ادامه داد: مردم نیز در کنسرت ها باید حرمت اسلامی را رعایت کنند تا خلاف شرعی اتفاق نیافتد.
وی گفت: در گذشته عده ای خودسر هم سخنرانی ها و هم کنسرت ها را بهم می زدند، اما طبق طرحی جدید اگر فردی سخنرانی که مجوز دارد را برهم بزند، به 2 سال زندان محکوم می شود.
استاندار سمنان، طلاق را یکی از مغضوب ترین کارها خواند و گفت: میانگین آمار طلاق در استان کمتر از میانگین کشوری است اما باز هم این آسیب اجتماعی باید کاهش پیدا کند.
استاندار سمنان گفت: نیاز اصلی کودکان و نوجوانان در حال حاضر کتاب است و هیچ چیز جز کتاب برای نوجوانان و کودکان ضروری نیست، زیرا آن ها با مطالعه می توانند راه درست زندگی خود را پیدا کنند.
این نشست با حضور امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، برگزار شد و در پایان از اعضای گروه سرود طلوع کانون با اهدای لوح، تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر