کد خبر: 839498
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
معاون آموزش و پرورش:
معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: 65 درصد از ملاک انتخاب رشته در سال دوم متوسطه علاقه و آزمون مشاوره‌ای مربوط به دانش آموزان تعیین می‌کند.
علی زر افشان افزود: از 65 درصد 30 درصد مربوط به آزمون های مشاوره ای است که در مدارس برگزار می شود و 35 درصد بر حسب فرم نظرسنجی علاقه دانش آموزان‌ به رشته تحصیلی است و 35 درصد ملاک انتخاب رشته دانش آموزان در دوره متوسط دوم عملکرد و سوابق تحصیلی است.
وی با بیان این که در فرم هدایت تحصیلی 12 اولویت برای دانش آموز تعیین می شود، خاطرنشان کرد: دانش آموز در انتخاب اولویت ها بر حسب علاقه آزادی عمل دارد.
زر افشان یادآورشد: در شاخه فنی حرفه ای 47 رشته و در شاخه کاردانش 150 رشته تحصیلی وجود دارد و در سال گذشته، گرایش خانواده ها به رشته تجربی بر خلاف ظرفیت ها، افزایش داشت و میزان تقاضای والدین و دانش آموزان برای ورود به رشته تجربی بیشتر از ظرفیت معلمان بود و پاسخگویی به این میزان تقاضا ممکن نبود.
معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش یاد آورشد: در سال گذشته، هیچ مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای، کاردانش، علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی وجود نداشت.
وی با اشاره به این که دوره آموزش متوسط نیمه تخصصی است، یادآورشد: تامین نیازهای جامعه بر اساس برنامه های هدایت تحصیلی با متوازن شدن رشته ها از اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه از دیگر اهداف طرح هدایت تحصیلی پاسخ گویی به علاقه دانش آموزان است، به افزایش سطح تحصیلی معلمان و دبیران اشاره و خاطرنشان کرد: 70 درصد معلمان مدرک بالاتر از کارشناسی دارند.
زرافشان بیان داشت: 17 درصد دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای در حال تحصیلند که امکانات خوبی برای تجهیزات آموزشی در هنرستان ها تهیه شده است.
معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در بودجه سال 96 اعتبار خاصی برای 70 هزار دانش آموز رشته های فنی و حرفه ای که در سایر مراکز مانند سازمان جهاد کشاورزی، مراکز زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز فنی و حرفه ای در حال تحصیلند، در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: تفاهم نامه هایی از سوی آموزش و پرورش با مراکز آموزشی فنی حرفه ای و دیگر مراکز آموزشی برای آموزش دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای در نوبت صبح منعقد شده است.
معاون آموزش متوسط وزارت آموزش وپرورش گفت: تمام تلاش این وزارتخانه این است که با همکاری رسانه ها و مشاوران مدارس، آشنایی مطلوبی برای دانش آموزان و مربیان نسبت به شاخه های فنی حرفه ای ایجاد نشود.
در کشور 3 میلیون و 131 هزار دانش آموز در دوره متوسط اول و 2 میلیون و 355 هزار دانش آموز در دوره متوسط دوم در حال تحصیلند.
در این آئین با حضور محمدرضا خباز استاندار و محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از فرهنگیان برگزیده، دانش آموزان دارنده ربته های برتر کنکور سراسری و جشنواره های جابر بن حیان و هنرهای تجسمی فنی حرفه ای تقدیر شد.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر