کد خبر: 839467
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
دولت روسيه اميدوار بود كه با پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري امريكا فصل تازه‌اي در روابط دو كشور شروع شود ولي ظاهراً اختلافات ساختاري مسكو-واشنگتن به حدي هست كه مناسبات دو طرف بعد از حدود يك ماه، به سردي دوره اوباما برگردد.
مايك پنس معاون رئيس‌جمهور امريكا كه براي شركت در «كنفرانس امنيتي مونيخ» به آلمان رفته در اين نشست سخنراني كرد. او در بخشي از اين سخنراني درباره اوكراين گفت كه به‌رغم تلاش دولت جديد امريكا براي يافتن زمينه مشترك براي همكاري در قبال مسائلي از قبيل مبارزه با تروريسم، دولت ترامپ روسيه را در قبال اوكراين مسئول اقداماتش خواهد كرد. بر اساس گزارش آسوشيتدپرس، پنس در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ هم با رئيس‌جمهور اوكراين ديدار و گفت و گو كرد و دفتر معاون رئيس‌جمهور امريكا اعلام كرده كه پنس در ديدار با پترو پوروشنكو به او تأكيد كرده كه حمايت امريكا از حاكميت و تماميت ارضي اوكراين ادامه مي‌يابد. مايك پنس همچنين تأكيد كرده كه امريكا «اشغالگري روسيه و تلاشش براي الحاق كريمه» به خودش را به رسميت نمي‌شناسد؛ اظهار نظري كه به نظر مي‌رسد بايد آن را نقطه پايان كمتر از يك ماه تلاش دو طرف براي تنش زدايي تلقي كرد.

پيش‌تر، ترامپ با درخواست از روسيه براي بازگرداندن شبه‌جزيره كريمه به اوكراين، اين روند را كليد‌زده بود و حالا سخنان مايك پنس هم نشان مي‌دهد كه اختلافات امريكا و روسيه به حدي عميق هست كه روابط شخصي ترامپ و تيم  او با رئيس‌جمهور روسيه قادر به حل و فصل آنها نباشد. بعد از افشاي روابط مايكل فلين مشاور امنيت ملي ترامپ با روس‌ها فشار‌ها بر دولت او نيز تشديد شده است. ليندسي گراهام، سناتور ايالت كاروليناي جنوبي ديروز در جمع سران جهان، ديپلمات‌ها و مقامات دفاعي شركت‌كننده در كنفرانس امنيتي مونيخ اعلام كرد، گفت: «2017، سال مجازات روسيه در كنگره خواهد بود.» وي با اشاره به انتخابات آينده امسال در فرانسه و آلمان و نگراني‌ها در خصوص دخالت خارجي، اعلام كرد: «من به همه در اين اتاق وعده مي‌دهم كه كنگره آنچه را روسيه براي تضعيف انتخابات ما انجام داد، به دقت بررسي خواهد كرد، بنابر اين شما زماني كه آنها سر راهتان آمدند، آمادگي بيشتري خواهيد داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار